Superduke-tråden

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jag skulle gå på 08an med akrapipor... då har du lite pengar över att köpa kraschpuckar för.

Låter förnuftigt! Dock måste ju ett nytt bakdäck på inom 200mil.
Kul med en Sundsvallare, stod o kika på hojen din på mc-dagen!


Hur ser budgeten ut i övrigt? En SuperDuke med akra är ju bra mycket trevligare i mina ögon. Men har du pengar över till pipor så är ju en ny hoj det självklara alternativet :tummenupp
Nytt är ju nytt, precis som du säger, dock blir det mer förlust vid ev. försäljning igen. Max 100k är väl en gräns, men visst, du vet ju hur det är...
Finns ju även en 07a ute, orginal, 500mil. För 85´. Då verkar plötsligt 08ans pris orimligt?


Lägg ett bud på den nya 08:an med akrapipor och puckar. Dom vill ju garanterat sälja hojar i dessa tider. Tror nog dom går ner i pris på tillbehören när du köper en ny.

Vet inte om det går o göra så mycke på på acra pipor? det landar ju endå över 110000 får man ju räkna med =/

Känns som jag vill ha 07 och framåt iaf. Var o provkörde härom veckan och vart helt såld! Blev dock inte det när jag testade hojen för 3 år sen...
Kluven...08:an med pipor- för 94´, sen tillkommer 800mils service, och bakdäck. Gärna några puckar oxå. Är jag lurad då?
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Fråga...

Kan man "bli av med" sin mappning? hade lite problem med elektriciteten på min Duke (har akramappen). Kan jag har förlorat min mapp eller är det bara hjärnspöken?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Nej, om du blir av med din mapp så kommer hojen inte att gå. Akramappen ersätter originalmappen o ifall den skulle försvinna så har hojen ingen mapp och skulle vara helt död.

Edit: Det kan vara idé att köra en ECU reset. starta hojen utan att röra gasen, låt hojen stå i 15 minuter utan att röra nånting, stäng sedan av den.
 
Last edited:

lill-mackan

lite mera hårdrock
Gick med
14 Mar 2006
Ort
här och var
Hoj
-08 dukeR
Jag sitter o letar som faen efter en lämplig hoj, o man höll ju på och vika sig dubbel när man såg den där komma ut.

Vad tror ni förresten: Köpa sprillans 08:a för 99000:- eller en 08:a 500 mil och acra pipor för 94000:- Kan bli affär till helgen känner jag...
Men vad verkar mest förnuftigt?

Förnuft finns inte i detta fall.
Jag köpte en ny 08:a med akraburkar, kraschpuckar m.m Och ja jag är la lurad och ja jag lär la tappa pengar på det i slutändan men frågan är ju om det är värt det...

Lätt att det är! 100 mil på en vecka så nu är den inne för service och förhoppningsvis så har burkarna kommit :tuttar
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard

Devil_driver

Pain is temporary, glory last forever
Gick med
30 May 2009
Ort
SuperDuke City
Hoj
Superduke, Husaberg 501 FC < 4sale
Hittade nåt chip när jag surfade runt som enligt tillverkaren skall ge 25 hästar mer.
Detta för bara drygt 70 kr exkl. frakt. Låter för bra för att vara sant tycker jag men är det någon som har testat eller hört om nåt liknande??
Billigare sätt att öka effekten lär ju inte finnas iaf....

Det låter helt sjukt osanolikt. När något låter som om det är för bra för att vara sant... Speciellt eftersom dom även påstår "upp till" 70 nm extra?

Inte ens en powercomander med helsystem levererar såna effekter. Enligt spec. så höjs tändningen 4 grader vilket enligt mig låter rätt lite med tanke på effekthöjningen. Sen att låta tändningen bli "lurad" kan resultera i spikningar.
Sen har dom ju reserverat sig genom att säga "upp till..." Kan ju innebära vad som helst.

För övrigt ser bromsprotokollet jävligt skumt ut. Men har du mod att chansa ger dom ju pengar tillbaka om du inte är nöjd. Men mitt tips blir ; LÅT BLI!

// Tom
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Det låter helt sjukt osanolikt. När något låter som om det är för bra för att vara sant... Speciellt eftersom dom även påstår "upp till" 70 nm extra?

Inte ens en powercomander med helsystem levererar såna effekter. Enligt spec. så höjs tändningen 4 grader vilket enligt mig låter rätt lite med tanke på effekthöjningen. Sen att låta tändningen bli "lurad" kan resultera i spikningar.
Sen har dom ju reserverat sig genom att säga "upp till..." Kan ju innebära vad som helst.

För övrigt ser bromsprotokollet jävligt skumt ut. Men har du mod att chansa ger dom ju pengar tillbaka om du inte är nöjd. Men mitt tips blir ; LÅT BLI!

// Tom


Nej nej, jag vågar inte... Men är lite nyfiken på om någon modig testat och kan dela med sig av erfarenheter. Fast som vanligt när det låter för bra för att vara sant är det ofta det:brinnerup
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag tänkte testa Anderstorp framöver.
Någon mer som är sugen? De har lite heldagar framöver.
27 Juni Heldagskörning
28 Juni Heldagskörning
Heldag 1200 spänn.

http://www.fiver.se/

Jag kom just hem från en USA resa i 4 veckor, så nu måste man ju åka ifatt det man missat... :brinnerup
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Känns som jag vill ha 07 och framåt iaf. Var o provkörde härom veckan och vart helt såld! Blev dock inte det när jag testade hojen för 3 år sen...
Kluven...08:an med pipor- för 94´, sen tillkommer 800mils service, och bakdäck. Gärna några puckar oxå. Är jag lurad då?

Jag överväger att sälja min 07:a......... faen vet varför men jag tror att jag inte riktigt litar på mig själv och mitt omdöme. Det börjar gå fortare och fortare på småvägarna och jag är nybörjare egentligen så man borde ju köra med huvudet och inte med testosteronet i kroppen. Jag har tilloch med en annons färdig men funderar på vilket pris jag skall begära..

KTM Superduke 2007 med 770mil säljes för xx000 fullservad eller xx000 med 80 mil kvar till service.
Nya Pilot Power 2CT endast 80mil körda
Akrapovich slip-on med mappning
R&G Craschpuckar (motor och ram)
KTM Craschpuckar (fram och bakaxel)
KTM Orange rambrickor
KTM Orange styrändar
KTM Orange broms och kopplingsbehållarlock
Kortad skylthållare

Historik och Servicepunkter
20090514 – 770 mil Kontrol av Throttle Bodies – de behöver justeras
20090430 – 692 mil Rengöring och smörjning av kedja
20090430 – 692 mil Justering av kedjespänning
20090430 – 692 mil Nya däck Michelin Pilot Power 2CT
20090430 – 692 mil Montering av R&G crashpuckar
20090322 – 600 mil Rengöring och smörjning av kedja
20081023 – 570 mil Rengöring och smörjning av kedja
20080925 – 535 mil Rengöring och smörjning av kedja
20080830 – 420 mil Rengöring och smörjing av kedja
20080815 – 380 mil Inställning av fjädring för min vikt
20080424 – 128 mil MIN FÖRSTA TUR MED HERTIGEN (MC-kortet i hamn)
20080409 – 128 mil Första service och montering av Akrapipor med mappning

Att göra
Köp windshield - artikelnummer 61108065000 (flammigt pga klantighet, jag tvättade bort en klisterlapp med för starkt medel)
Justera Throttle bodies – det ger en mycket smidigare gång på låga varv
Service inom 80 mil

Säljer den för att jag behöver köra något lugnare…..jag vågar fortfarande inte gasa fullt :yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Säljer den för att jag behöver köra något lugnare…..jag vågar fortfarande inte gasa fullt :yoparty

Ta bort allt om TB'sarna, det fixar jag åt dig innan. Sen är det fult att ljuga, inte en chans att din kedja är rengjord så ofta.. Den var ju till & med värre vanskött än Micke's :D
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ta bort allt om TB'sarna, det fixar jag åt dig innan. Sen är det fult att ljuga, inte en chans att din kedja är rengjord så ofta.. Den var ju till & med värre vanskött än Micke's :D

Jag hade räknat med att fixa TB och service innan en eventuell försäljning......kanske även räknat med din hjälp :tummenupp Sen förstår jag inte påhoppen om kedjan....då du såg hojen var den ju grundskitig det är den inte längre. Kedjan är nyskick....bara chejjjkörd :tuttar
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Den var ju till & med värre vanskött än Micke's

Nää , det är skillnad på vanskött och uppsmord och skitig , min är smord men en aning skitig dock ;) Hur i heskotta Henrik Grejjar du att hålla Kedjan i ett skick som tom får en ny kedja att skämmas :)

Kanske dax att du lägger in en Fixxa ren kedjan Manual !

Kan tillägga att jag var tvungen att fixxa rent min kedja efter jag såg din...dock inte med samma resultat..hehe
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jag överväger att sälja min 07:a......... faen vet varför men jag tror att jag inte riktigt litar på mig själv och mitt omdöme. Det börjar gå fortare och fortare på småvägarna och jag är nybörjare egentligen så man borde ju köra med huvudet och inte med testosteronet i kroppen. Jag har tilloch med en annons färdig men funderar på vilket pris jag skall begära..

KTM Superduke 2007 med 770mil säljes för xx000 fullservad eller xx000 med 80 mil kvar till service.
Nya Pilot Power 2CT endast 80mil körda
Akrapovich slip-on med mappning
R&G Craschpuckar (motor och ram)
KTM Craschpuckar (fram och bakaxel)
KTM Orange rambrickor
KTM Orange styrändar
KTM Orange broms och kopplingsbehållarlock
Kortad skylthållare

Historik och Servicepunkter
20090514 – 770 mil Kontrol av Throttle Bodies – de behöver justeras
20090430 – 692 mil Rengöring och smörjning av kedja
20090430 – 692 mil Justering av kedjespänning
20090430 – 692 mil Nya däck Michelin Pilot Power 2CT
20090430 – 692 mil Montering av R&G crashpuckar
20090322 – 600 mil Rengöring och smörjning av kedja
20081023 – 570 mil Rengöring och smörjning av kedja
20080925 – 535 mil Rengöring och smörjning av kedja
20080830 – 420 mil Rengöring och smörjing av kedja
20080815 – 380 mil Inställning av fjädring för min vikt
20080424 – 128 mil MIN FÖRSTA TUR MED HERTIGEN (MC-kortet i hamn)
20080409 – 128 mil Första service och montering av Akrapipor med mappning

Att göra
Köp windshield - artikelnummer 61108065000 (flammigt pga klantighet, jag tvättade bort en klisterlapp med för starkt medel)
Justera Throttle bodies – det ger en mycket smidigare gång på låga varv
Service inom 80 mil

Säljer den för att jag behöver köra något lugnare…..jag vågar fortfarande inte gasa fullt :yoparty

Du kunde inte ha kläckt det här LITE tidigare? Har i princip köpt en hoj redan, allt lutar åt affär imorgon!

Du har pm!
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Att det gör ja....sitter o pusslar med tågresor hit o dit nu....
Rätt pris på denna så är det ju helt klart intressant!
Om han loggar in!:huvet

Inloggad, skall natta barn ett tag bara....ringer eller mailar har inte läst PM ännu
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Lägg ett bud på den nya 08:an med akrapipor och puckar. Dom vill ju garanterat sälja hojar i dessa tider. Tror nog dom går ner i pris på tillbehören när du köper en ny.

Tjena.
Du är intresserad av en R modell?
jag har en 07 superduke R med HP slipon + massa lull
Den är i NY skick!! har gått 700 mil servad i tisdags.
+ Nya däck fram å bak. Riktigt grym! Väldig ensam om detta avgassystem
ja har inte sett nån annan med det ännu. och den låter tok grymt ;)
Den ligger Inte ute på annons men ja funderar på att byta båge nu pga av att ja haft den snart 2 säsonger. Men sjuuukt KUL båge!!:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top