Och på lelles finns det över och undre puckar, nån som har en bild som kan visa skillnaden på dom?
Ett bra trick är att medstyra hojen, dvs när du går ut ur en kurva, precis innan du skall räta upp så rätar du upp hoj "för tidigt" genom att vrida styret in mot kurvan. Då rätar hojen upp sig och knycker du till så kommer till och med framhjulet att lätta. Kombinera detta med gas så kommer den upp snyggt och prydligt. Det här är en teknik som används bland många cykel- och moppefuckon för att få upp ett våldstrött fordon på bakhjulet
Du kan också prova att köra slalom och knycka upp hojen varje gång du byter riktning, funkar också bra.
Har fortfarande problem med min SD -06.
Det är i högerkurvor det känns riktigt jävla otäckt att köra. Känns som att man skall ramla av den hela tiden. Känsla om att cykeln vill gå in under mig, ostabilt. Känns även rätt tydligt då man kör långsamt (krypkörning) och svänger till höger med styret. Känns som om att motorcykeln efter en viss punkt vill svänga själv och "slår över" till höger utan att man gör något.
Vänster känns bra! inga problem där. Har skruvat en del på fjädringen osv men ingen skillnad. Sitter något typ av bandäck fram (satt på då jag körde). Kan detta vara så pass snett? (för mycket höger på banan? ).
Tappar suget som satan känner jag och vill helst låta den stå inne. Fick som sagt tips innan om fjädringen men vad kan det annars ha att göramed? är ju som sagt endast höger. Har givetvis ställt dem lika.
Någon som har skrivit ner hur ni har ställt eran fjädring bak OCH fram? (jag väger runt 80kg med kläder).
Känns som att man skall ramla av den hela tiden. Känsla om att cykeln vill gå in under mig, ostabilt. Känns även rätt tydligt då man kör långsamt (krypkörning) och svänger till höger med styret. Känns som om att motorcykeln efter en viss punkt vill svänga själv och "slår över" till höger utan att man gör något.
Det finns flera som har bilder på SD i sitt garage med R&G övre och nedre puckar.
Jag vet att Henrik har bilder
Det är i högerkurvor det känns riktigt jävla otäckt att köra. Känns som att man skall ramla av den hela tiden. Känsla om att cykeln vill gå in under mig, ostabilt. Känns även rätt tydligt då man kör långsamt (krypkörning) och svänger till höger med styret. Känns som om att motorcykeln efter en viss punkt vill svänga själv och "slår över" till höger utan att man gör något.
Vänster känns bra! inga problem där. Har skruvat en del på fjädringen osv men ingen skillnad. Sitter något typ av bandäck fram (satt på då jag körde). Kan detta vara så pass snett? (för mycket höger på banan? ).
Tappar suget som satan känner jag och vill helst låta den stå inne. Fick som sagt tips innan om fjädringen men vad kan det annars ha att göramed? är ju som sagt endast höger. Har givetvis ställt dem lika.
Någon som har skrivit ner hur ni har ställt eran fjädring bak OCH fram? (jag väger runt 80kg med kläder).
Ja jäklar ja, men borde det inte räcka med bara dom övre isåfall?
Eller blir motorn utsatt utan dom undre
Mitt nästa äventyr blir på kinnekulle ring på söndag! =)
första gången på bana me en gathojj.. ska bli brutalt kul!
be den alsmäktige KTM/väder guden om uppehåll så man kan brassa på för allt man är värd!
Fan va det var Superdukar ute igår då
tror jag mötte 5 pers på rosenhill
/F
Försöker du imponera med att du har kompisar?
Skitväder i helgen, rörken på söndag hänger löst.
En roligare fråga, hur löser man betalning till privatperson i Grekland för SD leksaker utan att bli blåst?
/A
Lycka till mannen!
riktigt rolig bana, fast den har lite elaka avåkningzoner.
/Freddan
Fan va det var Superdukar ute igår då
tror jag mötte 5 pers på rosenhill
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|