Superduke-tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Byt framdäck, punkt!
De flesta banor går i högervarv och har flest högerkurvor.
Gå inte och var ledsen över att det är ngt fel på hojjen byt till ett vanligt sportgatdäck typ Michelin Pilot power eller liknande.
Hjälper inte det så sitter det nog i psyket de flesta har en sida det känns bättre att svänga/lägga ner åt.
www.hojdack.se


Bytte däck, michelin pilot.

En fantastisk skillnad. Menar inte "det kanske känns bättre" känsla utan det är riktigt stor skillnad. Känns mycket mer stabil och svänger mycket bättre nu.

Inga fler slitna bandäck för min del! Tack för alla tips!

Sen till något helt annat...

Vet att många köra med bensinslang med slangklämmor runt sina slipons föra tt skydda dessa. Jag hade en fundering på att köpa dom tjockaste slangarna och sätta dem runt mina akra. Detta för att skapa lite mellanrum för att kunna montera fast väskor på dem. Är detta möjligt eller tror ni det blir för varmt, luftgenomströmningen kommer ju att finnas kvar givetvis...åsikter?
 
Last edited:

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Om ja inte blivit pappa då så kommer jag att åka dit å fota.. om möjligt köpa en plats så man får kringla några varv igen.
Tanten hemma är hög gravid.. beräknade till den 1 juli.. kan bli tight =)


Se där ja.... Grattis. Går också i väntans tider. Tjejen har också en bulle i ugnen med beräknat nedsläpp den 17 juni. Drar det ut på tiden blir min plats på kinnekulle ledig:rolleyes:
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Se där ja.... Grattis. Går också i väntans tider. Tjejen har också en bulle i ugnen med beräknat nedsläpp den 17 juni. Drar det ut på tiden blir min plats på kinnekulle ledig:rolleyes:

Min ramlade ut 9e april, har gått förvånansvärt bra att åka cykel ändå.



Jag hade så j**vla kul på Rörken, allt gick som det skulle, jag va minst super-extra-dubbelt så snabb som alla andra, otroligt skönt när allt lossnar och känns naturligt.

Nån som vill midsommar åka eller är det flaskan som gäller?

/A
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Se där ja.... Grattis. Går också i väntans tider. Tjejen har också en bulle i ugnen med beräknat nedsläpp den 17 juni. Drar det ut på tiden blir min plats på kinnekulle ledig:rolleyes:

Tackar det samma!

Min ramlade ut 9e april, har gått förvånansvärt bra att åka cykel ändå.



Jag hade så j**vla kul på Rörken, allt gick som det skulle, jag va minst super-extra-dubbelt så snabb som alla andra, otroligt skönt när allt lossnar och känns naturligt.

Nån som vill midsommar åka eller är det flaskan som gäller?

/A

Ja hade så jäkla svårt att hitta ett skönt flyt genom banan.. brottades som en TOK me SD:n ibland.. kändes hemskt onaturligt och onödigt jobbigt..
ska fanimej gå en SMC-kurs å få lite teori runt det hela..
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Se där ja.... Grattis. Går också i väntans tider. Tjejen har också en bulle i ugnen med beräknat nedsläpp den 17 juni. Drar det ut på tiden blir min plats på kinnekulle ledig:rolleyes:

Inga problem, jag köper platsen billigt :)


Idolbild från igår:

visabild.php


/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fan , jag måste lägga ut några Bilder jag me Hobbes.. Då jag tog oskulden på tuvängen`s gokartbana i nyinoljat ställ :tuttar
 

Bifogat

  • DSC_0498.jpg
    DSC_0498.jpg
    97 KB · Visningar: 95
  • IMG_4583.jpg
    IMG_4583.jpg
    253 KB · Visningar: 92
  • IMG_4875.jpg
    IMG_4875.jpg
    238.5 KB · Visningar: 102

Aprilia RSV/R

Jag kör hellre snöskoter....
Gick med
17 May 2003
Ort
Vilhelmina
Hoj
KTM SD/R -08 Snart i mitt garage....
Tjena Duke Riders...
Har en SDR -08 som inte går att få nån ordning på....
ryckigare cykel går ej att uppbringa-Fan dom kan aldrig provkört cykeln med orig map...
Jag har justerat Cylinderbalans-den va helt off..
Jag har justerat TPS den va helt offf...
Blev lite bättre...
är det bara powercommander som hjälper???Ska det behöva va så här?
Har haft både 950 motard och Aprilia RSVR tidigare och det här är
det värsta jag vare me om....Dosera ur en kurva går icke...
Jag hade 2 lättare crasher faktiskt på midlanda pga av detta elände...
Vem säljer?
Vem har kunskapen?(Förutom Ragnar då har inte handlat på lelles o vågar inte ringa då)
ED
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tackar det samma!



Ja hade så jäkla svårt att hitta ett skönt flyt genom banan.. brottades som en TOK me SD:n ibland.. kändes hemskt onaturligt och onödigt jobbigt..
ska fanimej gå en SMC-kurs å få lite teori runt det hela..

Jag känner detsamma med min hoj fast jag gick en förra året. trodde hojen skulle vara mer lättkörd. har du styrdämpare på din? Vet inte om det kan hjälpa något.

SMC kurserna är jättebra jag gick en förra året. Men de har höjt priserna och en kurs kostar 1500 kr nu medlemsavgiften 350 så hamnar man på 2000 kr om man räknar med bensin. Lite väl löjligt högt pris tycker jag.

http://www.svmc.se/upload/School/Dokument/Manualer/SH%20kurs%20RRv2.1webb.pdf


Här har du kursmaterialet i alla fall för sporthojskursen. Vet inte om det finns nyare eller om det finns material för BKK kursen. Om inte annat så kan du ju läsa på inför kursen :rolleyes: Allt man gör gås igenom där. Jag gick steg 1 kursen förra året fast BKK.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Fan , jag måste lägga ut några Bilder jag me Hobbes.. Då jag tog oskulden på tuvängen`s gokartbana i nyinoljat ställ :tuttar

Titta, Bulten-kungen på inhängnat område. Inte varje dag man ser.

Sitter på jobbet och längtar hem till cykeln, fick hem mina Rizoma Rearsets som jag köpte av en trevlig kille på Rhodos (annons på Superduke.net) 2 dagars leverans från Grekland och hem till dörren, ngt för KTM handlarna att ta efter?

Körde en snabb repa igår och jag är sjukt nöjd, 2cm upp med pinnarna va precis vad jag behövde. Sen att Rizoma gör grejjer snyggare än Angelina Jolie är ju bara bonus.

Sol är ett måste på lördag, tuvängen som banpremiär.

Prognosen:

Saturday 20 June, Södertälje.

Forecast Precip. Temp. Wind
00:00 Cloudy 0 mm 12° Light air Light air, 1 m/s from north-northwest1 m/s

06:00 Cloudy 0 mm 11° Light air Light air, 1 m/s from north-northwest1 m/s

12:00 Rain showers 0.5 mm 17° Light air Light air, 1 m/s from northwest1 m/s

20:00 Partly cloudy 0 mm 14° Light breeze Light breeze, 2 m/s from south-southeast2 m/s



/A
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Tjena Duke Riders...
Har en SDR -08 som inte går att få nån ordning på....
ryckigare cykel går ej att uppbringa-Fan dom kan aldrig provkört cykeln med orig map...
Jag har justerat Cylinderbalans-den va helt off..
Jag har justerat TPS den va helt offf...
Blev lite bättre...
är det bara powercommander som hjälper???Ska det behöva va så här?
Har haft både 950 motard och Aprilia RSVR tidigare och det här är
det värsta jag vare me om....Dosera ur en kurva går icke...
Jag hade 2 lättare crasher faktiskt på midlanda pga av detta elände...
Vem säljer?
Vem har kunskapen?(Förutom Ragnar då har inte handlat på lelles o vågar inte ringa då)
ED

Det finns en ny mapp att ladda ner mot ryckigheten. Jag har numera denna i min 07:a och den gjorde grym skillnad på min. Förut kunde det ofta vara svårt att dosera gasen i en sväng, men nu tycker jag att den är bra. Visst lite ryckig är den ju fortfarande i stadstrafik, med på vägen/banan fukar det perfekt. Så tipset är att ringa till din KTM.handlare och kolla vilken mapp du har i hojen.

Och jo, jag har orginalsystem... Hade banorna i närheten varit mer förlåtande så hade jag inte haft det...:rolleyes:
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det finns en ny mapp att ladda ner mot ryckigheten. Jag har numera denna i min 07:a och den gjorde grym skillnad på min.
Du kör med orginal avgassystem ?


Körde en snabb repa igår och jag är sjukt nöjd, 2cm upp med pinnarna va precis vad jag behövde

Du hade sparat en massa stålar på att skaffa fetare sulor på dojjorna :D
Och jag är sugen på Tuvvis på Lördag...MEN risken att man är bakis är stooor :gnissla
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Du hade sparat en massa stålar på att skaffa fetare sulor på dojjorna :D
Och jag är sugen på Tuvvis på Lördag...MEN risken att man är bakis är stooor :gnissla

Nu är det ju inte problem att nå ner till pinnen utan pinnen som skrapar i backen.

Jag satsar på att va bakis imorrn så man kan köra på lörda, planering är A och O.

Henrik, ja jag vet att du läser, se till att ta bilder imorrn och du vet att jag lovat att på mig peruk.

/A
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Va o försvarade superdukens rykte i helgen på knutstorp ring i bott.

Gick fint som snus kvalade 15 i blött på lördagen 8a i mål.

På söndagen var det torrt kvalade 9a o vart 9a i mål.

Körde ifrån massa 1098 duccar o några rc8or. Kul som fan.

Ska köra på falkenberg 1/8. Vore kul om det kom några superdukar o heja på.

Nylund va 2a på lördag o 1a söndag på sin pro superbike kittade rc8r.

Det står lite mer info om racet på sporthojs första sida.

Det är en tränings bild till höger.
 

Bifogat

  • zszssd.jpg
    zszssd.jpg
    87 KB · Visningar: 168
  • IMG_7719.JPG
    IMG_7719.JPG
    66.3 KB · Visningar: 120
Last edited:

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jäklar vilken cool SDR du har. Bra kört! Vad har du gjort med hojen? Är det mycket moddat på den?
Kul att någon kör race med Super Duke. Ska försöka åka och titta på Falkenberg. Kör hårt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top