Superduke-tråden

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
Primärt för att man är prylbög och köper det mesta som det står KTM på, men nu i efterhand har jag kommit på att det är riktigt bra att ha dessutom. Smetade flugor på visiret löser man numera i farten :hihi

Haha, den va bästa anledningen tycker jag.. Ska oxå fixa sånt då, trött på flugor!..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kanske en korkad fråga nu, men varför sätter folk svettband över bromsvätske behållaren?? är det för att det ska vara snyggt eller vill man ha bort sol ljuset eller nått??

Antagligen en form av pimpning ...

Nu är det S E M E S T E R :tummenupp Sköönt ...

Eventuelt blir det Gotland ring några dagar vecka 28 och det va något på Gälleråsen Bikeweek 20-23 juli tror jag det va..dropin 400kr per dag :tummenupp

Vi kanske ses :tummenupp
 
Last edited:

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
Ska med hojen till gotland 17-26juli, nån som har koll på om man kan köra nått på ringen då?, och vad det kostar?.. måste man ha skinställ där eller funkar allväderkläder?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Min hoj dör när jag gasar fullt! Hände helt plötsligt på motorväg idag. Låg runt 120 och skulle köra om och vrider fullt, då dör hojen och jag blir tvungen att köra in till kanten.
Efter några minuter testar jag att starta,funkar fint, ger mig av hemåt istället. så länge jag inte gasar mer än halvgas går det bra men så fort jag vrider på så bludrar den och dör.
Borde va tätt i nåt filter eller nåt antar jag för det känns ju som att den inte får tillräckligt med soppa.

Nån som varit med om liknande eller som känner till problemet?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ska med hojen till gotland 17-26juli, nån som har koll på om man kan köra nått på ringen då?, och vad det kostar?.. måste man ha skinställ där eller funkar allväderkläder?

Var där i helgen. Det kostar 900 kr/dag och så måste man betala medlemsavgift på 440 kr/år (50 kronor billigare på nätet). De tar inga kort på plats, utan cash is king där ute.

Jag såg en förare med allvädersställ, så det verkar inte vara något problem (ifall man inte går omkull förstås).

Inga problem med buller på ringen, vi körde RC8'orna med acra och utan db-killers och vi var bland de tystare... :gnissla
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
.....Det kostar 900 kr/dag och så måste man betala medlemsavgift på 440 kr/år .....

Hick vad med pengar....men sätter man det i relation till en bandag med exv SMC så blir det samma peng, ungefär.... Hur mycket köra blir det på en sådan dag?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Som det var i helgen så blev det nästan för mycket körning. I lördags var vi 5 st hojar och några bilar så det blev 20-minuters intervall mc/bil hela dan.

Igår körde jag inte själv, men då var de 4 st. hojar o inga bilar på f.m. så de fick köra in o ut när de ville.
På e.m. blev det några fler hojar och även några bilar samt några kart-bilar o då körde de 20-minuters intervall mc/bil/kart.

Det blev mer köra än man orkade med i alla fall. :tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Brutalt mycket köra....skulle krokna efter halva dagen om det var så mycket. Däremot måste det vara lärorokt att helt utan andras inverkan kunna laborera med spårval, bromspunkter och hastighet.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Åker till gotland i morgon kväll och kommer hem på Onsdag veckan efter :)

Jag hörde att det kostar 660kr om man åker från kl 12:00 typ halvdag det lär räcka om man är där ett tag ;)

Tjena Nicke kul att se dig i "rätt" tråd :hej
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hola! :hej

I juni hade de en hel del korta tider som kostade 600 kr för 3-4 timmars körning. Men för resten av året så är det enligt hemsidan heldagar som gäller o då kostar det 900 picks.

Edit: Om man vet säkert att man ska åka på ringen så sparar man en 50-lapp om man blir medlem på nätet innan.
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Är det någon som har anmält sig till Ktm:s bandag 19augusti på gelleråsen? Jag försöker få ledigt från jobbet så jag kan vara med.
En fråga till er som åker bana med SD/SDR hur fort kör ni på tex. gelleråsen? Varvtid.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Är det någon som har anmält sig till Ktm:s bandag 19augusti på gelleråsen? Jag försöker få ledigt från jobbet så jag kan vara med.
En fråga till er som åker bana med SD/SDR hur fort kör ni på tex. gelleråsen? Varvtid.

Jag är ingen van banåkare, men jag körde på 1.20 första dagen jag var där. De "lite" snabbare grabbarna med slicks och värmare körde runt 1.14. Nylund körde 1,06:eek:r med RC8R. :gnissla
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Är det någon som har anmält sig till Ktm:s bandag 19augusti på gelleråsen? Jag försöker få ledigt från jobbet så jag kan vara med.
En fråga till er som åker bana med SD/SDR hur fort kör ni på tex. gelleråsen? Varvtid.

Jag ska dit, sans SD! *evil snickering*
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nu har pappas goding kommit!
090702 kl 21:05 kom vår Leo ut.
otrolig känsla.. och han blir ju bara sötare och sötare för var dag som går.

Lite bilder nedan
 

Bifogat

  • Picture 007.jpg
    Picture 007.jpg
    228.8 KB · Visningar: 50
  • Picture 008.jpg
    Picture 008.jpg
    249.6 KB · Visningar: 45
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top