Superduke-tråden

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Vet att de inte är något bilforum men såg denna i Göteborg idag. Jävlar va fet den e! En sån skulle man ha å byta av lite med:)
Bilderna e sådär, satt i bilen å fota med mobilen. Den skulle precis in i biltransporten så jag hann inte få med mer.
 

Bifogat

  • Bild 028.jpg
    Bild 028.jpg
    99.2 KB · Visningar: 83
  • Bild 029.jpg
    Bild 029.jpg
    107.2 KB · Visningar: 87
  • Bild 030.jpg
    Bild 030.jpg
    98.4 KB · Visningar: 79
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Du har fel däcktryck!

Mja , kanske.. 2.5 i bak och 2.4 i fram satte på däcken innan resan till Gotland hos spökryttaren :) Och lufttrycket skulle vara bra enligt spökis...

Det konstiga va att på fredagen så funka däcken perfekt..bilden är från måndags åkningen då .

Körställnigen ja...Kan iofs säga att på tuvis så va det första gången i nytt ställ så det va inte lätt att röra sig hehe , Men du har rätt jag måste jobba på körställningen !
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
På väg från Rörken i måndags pissade all kopplingsvätska ut (droppade ut bakom drevkåpan såg det ut som) och kopplingen dog. Är det nån annan som haft samma problem så tar jag gärna emot tips. Det lär väl inte vara nåt avancerat fel, men jag har inte tid att felsöka för tillfället.

Måste ha varit en riktig otursdag förresten, verkar ha fått pyspunka ungefär samtidigt.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Min koppling pajade också igår.

Jag behöver hjälp med att lösa problemet för det verkar läcka mellan locket till slavcylindern och motorblocket. Det är inte så konstigt egentligen för det är flera lager med plast och metall med tätning bara mellan ett lager.

Jag har gjort en tråd och skulle uppskatta hjälp från er. Har även samlat gammal info i ämnet.

Skulle behöva en sprängskiss på motorn för att se så att det inte fattas någa packningar. Men det fanns inte i verkstadsmanualen. Vet nån vart man kan få tag på det?

Ämnet finns i mekforumet.

Tack på förhand för hjälp


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4306292#post4306292



Förresten så ser jag inte att det läcker lika mycket som oljan försvinner. Mest har jag sett att det läcker mellan drevkåpan och motorblocket. Men det kan vara som psycodad säger att det kan läcka ut bakom drevskyddet och då syns det inte.

Nu är man jävligt trött på KTM kvalitet.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo , jag stoppa i ett Dna luftfilter i hojen och då försvann tendensen till att tveka på gasen som den gjorde innan då och då och visst går den lite jämnare på låga varv me :banana

Finland på Lördag för 4dagar bana, i regn. Gett mig f-n på att ge allt även fast det är blött, kommer bli lagom spännande :michelin

Finland ...Räkna med mkt och många myggbett :D
Allvarligt.. ta det försiktigare när det är blött så du inte vurpar :krama

Cu
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Noterade att artikelnumret mellan slavcylindern för 06 och 07 är olika.

Någon?

Det finns en del art.nr som är olika fast det är samma artikel den pekar på. Men prova ring till Ragge på 018-15 60 05 och fråga, eller Karlströms Motor!
 

jekelund

Medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
KTM 690smr NR 17
ktm

Är det någon som har anmält sig till Ktm:s bandag 19augusti på gelleråsen? Jag försöker få ledigt från jobbet så jag kan vara med.
En fråga till er som åker bana med SD/SDR hur fort kör ni på tex. gelleråsen? Varvtid.

Jag skall dit, om jag inte har hunnit sälja min hoj innan.

Men då blir det en annan KTM så klart.

Vet ni någon som är intreserad, så hojta till.

Annonsen finns här på sporthoj..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Yeess , Nyss åkt på tuvvis och fick skrapmärken på pucken ;)

Angående däcktryck ....Vad skall jag ha i mina Bt 016 ? vid banåka då ...
Kör med 2.4 som det står i manualen för tillfället .
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Yeess , Nyss åkt på tuvvis och fick skrapmärken på pucken ;)

Grymt Micke!

Däckstrycket skulle jag köra på precis vad Bridgestone säger. Är man single-supplier till GP och världens största däckstillverkare så känns det som deras tekniker har bättre koll än Räser-Roffe/SH-eliten som kört några bandagar på Gelleråsen :gnissla
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Tack Henrik :)

Tittade på Bridgestones hemsida..och där hittade jag inte lufttrycket på just BT016 såklart :( men på de andra däcken så va det 2.5bar exakt det jag har.....

Jaja få väl testa och sänka till nästa gång om däcken fortfarande är friska då ...Men som sagt riktigt fint grepp i däcken ialf i min värld .


Lite bilder från tuvängen från en duktig fotograf :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC_5786.jpg
    DSC_5786.jpg
    95 KB · Visningar: 71
  • DSC_5798.jpg
    DSC_5798.jpg
    124.2 KB · Visningar: 80
  • DSC_5818.jpg
    DSC_5818.jpg
    82.7 KB · Visningar: 74
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Hemkommer efter 2 dagar på Kinnekulle. Roligaste banan jag kört hittils även om avåknings-zonerna kändes lite tighta ibland :gnissla. Men bra gick det för mig i alla fall.
Märkte grym skillnad med styrdämpare i alla fall. Tyckte aldrig att man behövde en sådan innan man testat. Men nu upplevde jag att hojen blev mycket stabilare. Problemet nu var snarare att däcken gick för varma (hade samma problem som ni beskrivit om inte mer), men det blev bättre när jag gick upp från 2,1 till 2,4-2,5 i däckstryck. Jag körde med Dunlop D208 och jag körde slut på bakdäcket på 2 dagar... Blir nog ett bättre däck nästa gång. Fick ett släpp bak på sista körpasset så fotpinnen tog i och då tyckte jag att det räckte och gick i depå.
Lite amatörklockat så låg jag på neråt 1:07 andra dagen. Dock var det en annan tokstålle på SD som körde på 1,02 det enda varvet jag klockade. Han var grym och körde om över allt i böjarna :Bugar
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Fotpinnar

Jag skrapade i vänster fotpinne och växelpedal ganska ordentligt när jag la hojen på Gelleråsen. :näsblod Höger fotpinne är också lite skrapad (utan att den är lagd åt det hållet). Jag är inte riktig nöjd med placeringen, tycker de borde sitta lite högre.

Kikar runt lite efter inställningbara alternativ. KTM Poweparts kostar dryga 5 loppor men ser porriga ut tycker jag. :tuttar
http://www.ktm.at/PowerParts.50.0.html?cHash=a71cb40f02&model_year=2007&model_type=Duke&model_id=+9803G8

Ett alternativ jag är ännu mer sugen på är
http://www.pureracingparts.se/index.php?page=product&id=252

Med desa kan man visst ändra växlingen till race, vilket jag är sugen på. Men då måste jag också skaffa en vettig quickshifter. Nån som har tips???
 

jekelund

Medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
KTM 690smr NR 17
Med desa kan man visst ändra växlingen till race, vilket jag är sugen på. Men då måste jag också skaffa en vettig quickshifter. Nån som har tips???[/QUOTE]

Det går att vända på växlingen med en adapter,det har jag.(kom och kika om du vill)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top