Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag skrapade i vänster fotpinne och växelpedal ganska ordentligt när jag la hojen på Gelleråsen. :näsblod Höger fotpinne är också lite skrapad (utan att den är lagd åt det hållet). Jag är inte riktig nöjd med placeringen, tycker de borde sitta lite högre.

Kikar runt lite efter inställningbara alternativ. KTM Poweparts kostar dryga 5 loppor men ser porriga ut tycker jag. :tuttar
http://www.ktm.at/PowerParts.50.0.html?cHash=a71cb40f02&model_year=2007&model_type=Duke&model_id=+9803G8

Ett alternativ jag är ännu mer sugen på är
http://www.pureracingparts.se/index.php?page=product&id=252

Med desa kan man visst ändra växlingen till race, vilket jag är sugen på. Men då måste jag också skaffa en vettig quickshifter. Nån som har tips???

Hade problem med att pinnarna tog i så jag skaffade mig ett par rearsets från Rizoma, blir en helt annan cykel med justeringsbara pinnar.

Finns även adapterplattor för en billgare slant här: http://www.cyclecontrol.com

Värt varje krona.

/A
 

Devil_driver

Pain is temporary, glory last forever
Gick med
30 May 2009
Ort
SuperDuke City
Hoj
Superduke, Husaberg 501 FC < 4sale
Tjena!

Behöver lite tips av er grabbar som åker en del.
Min bakdämpare har en viss förmåga att sparka ut däcket över ojämnheter när man pressar på kurviga vägar. Vad ska jag skruva på då och hur mycket?

Jag antar att det är Rebounden man ger sig på. Ska jag gå efter handbokens standard inställning? Verkar vara rätt mycket rebound original om man bara ska backa 2 klick....?

Jag väger ca 84 kg om det hjälper...



Då jag inte har all tid i världen skulle jag uppskatta lite tips!
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
dna-filter kan man köpa det i Sverige nånstans? hittade iofs på denna sidan men känns bättre o köpa här i svedala:)
nån som har monterat det på sin superduke, och blev det nån skillnad?....har sökt lite men sökfunktionen hyser agg mot mig.
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jag är ingen van banåkare, men jag körde på 1.20 första dagen jag var där. De "lite" snabbare grabbarna med slicks och värmare körde runt 1.14. Nylund körde 1,06:eek:r med RC8R. :gnissla

Ok kul att höra hur fort hojen kan gå. Jag kör 1.18 på Gelleråsen. Ingen mer som vill dela lite varv tider?
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
dna-filter kan man köpa det i Sverige nånstans? hittade iofs på denna sidan men känns bättre o köpa här i svedala:)
nån som har monterat det på sin superduke, och blev det nån skillnad?....har sökt lite men sökfunktionen hyser agg mot mig.

dum fråga kanske men vad är ett dna-filter?
hej hej
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ett DNA filter är ett så kallat sportluftfilter. De brukar vara gjorda i bomull som man oljar in och de har bättre genomströmning än ett vanligt pappersfilter och ger med rätt bränsleblandning lite bättre effekt.

Touringbutiken sålde såna tidigare i alla fall. Kolla med dem. När jag köpte därifrån så var det samma som till 990 Adventure ifall det inte finns någon specifik till SD'n.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
dna-filter kan man köpa det i Sverige nånstans?

Det går tyvär inte att köpa här i Sverige längre . Det som finns är BMC men tycker jag verkar vara krångligare att montera med sina gummi packningar ..

Jag beställde på Nätet från Dna hemsida fungerar bra .

Skillnad mot orginal ..Du måste först låta hojen stå i 15 min utan att röra gasen en sk Ecu resett så elektoniken lär sig dom nya förhållanden ...

På min -06a som jag satt i ett Dna i så gick den lättare upp på bakhjulet på 3an :banana Lite mer klipp i motorn runt 6k varv .

På min 07a så går motorn jämnare på lågvarv , inge mer tveksamheter på gas från 0 .
Har inte kunnat testa så mkt bakhjuls gasa på 3an dock pga av förbaskad /tennis Armbåge :gnissla men den känns lite rappare inga jätte skillnader ...

En sak jag märkt ang 06 vs 07 är att 07an drar mindre soppa, rätt mkt mindre :confused: Nu kommer jag runt 20mil innan det är dax att tanka :banana


Om man skulle passa på att åka lite i dag/kväll , det ser ut som det skall regna fram till måndag :gnissla

Vi kanske ses på Bulten :D
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det går tyvär inte att köpa här i Sverige längre . Det som finns är BMC men tycker jag verkar vara krångligare att montera med sina gummi packningar ..

Jag beställde på Nätet från Dna hemsida fungerar bra .

Skillnad mot orginal ..Du måste först låta hojen stå i 15 min utan att röra gasen en sk Ecu resett så elektoniken lär sig dom nya förhållanden ...

På min -06a som jag satt i ett Dna i så gick den lättare upp på bakhjulet på 3an :banana Lite mer klipp i motorn runt 6k varv .

På min 07a så går motorn jämnare på lågvarv , inge mer tveksamheter på gas från 0 .
Har inte kunnat testa så mkt bakhjuls gasa på 3an dock pga av förbaskad /tennis Armbåge :gnissla men den känns lite rappare inga jätte skillnader ...

En sak jag märkt ang 06 vs 07 är att 07an drar mindre soppa, rätt mkt mindre :confused: Nu kommer jag runt 20mil innan det är dax att tanka :banana


Om man skulle passa på att åka lite i dag/kväll , det ser ut som det skall regna fram till måndag :gnissla

Vi kanske ses på Bulten :D


Men stolpskott du har ju 4 liter mer i tanken :va

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Som sagt, kolla med Touringbutiken. De har dem i sin katalog i alla fall.
Art.nr: 66-8155, 1198 kr.

Kollade du med dem, Micke?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Men stolpskott du har ju 4 liter mer i tanken
Självklart vet jag att jag har större tank nu , din:1pajas

Om man säger så här.. då nu drar han ca 0.7 och min -06a drog 08-1.0 Hoppas att du förstår nu då Hobbe :D

Kollade du med dem, Micke?

Jo , jag ringde dom innan iom att jag köpte mitt första där och när jag snackade med dom i maj/juni ialf så va Dna ur sortimentet ...
Men dom kanske bättrat sig nu , så det skadar nog inte att ringa ..
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Tack för alla tips :tummenupp

Kom precis hem från Gelleråsen (Bikeweek), kanonväder. Fick inga varvtider den här gången, men det gick söligt. Massor av folk och korta körpass. Suktar ännu mer efter quickshifter nu, högre fotpinnar också.. Verkar bli en dyr vinterhistoria :gnissla Gillar inte riktigt att köra med skrapade grejer när hojmodellen är så jävla snygg. Posören i mig börjar ta över :tuttar

Fråga: Finns det speciella quickshifters till tuneboy så som det gör till pc3?
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Någon som ska ner på MC-dagarna i västervik i helgen? I så fall kan man ta en sväng och visa lite fina vägar. Var ute och kollade vid kampingen i går och det börjar bli mycket folk nu.
Förresten! Hur många är det som anmält sig till KTM:dagen på Gälleråsen 19e Aug? Jag har anmält mig i alla fall.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Någon som ska ner på MC-dagarna i västervik i helgen? I så fall kan man ta en sväng och visa lite fina vägar. Var ute och kollade vid kampingen i går och det börjar bli mycket folk nu.
Förresten! Hur många är det som anmält sig till KTM:dagen på Gälleråsen 19e Aug? Jag har anmält mig i alla fall.

Jepps ska dit, tror Carlb är anmäld oxå :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top