Superduke-tråden

lill-mackan

lite mera hårdrock
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
-08 dukeR
prylar av skrot..

Satte mig ner jämte hojen häromdagen och stirrade mig blind på haklappen baktill, egentligen inte så märkvärdig, men alla tjötar på en att "ööh, du måste ju göra nått åt den dära!"

Suget att fixa något NU, så man kunde få möjligheten att knäppa dom på näsan nästa gång man träffa dom infann sig snabbt. Men med tanke på vad fröken ur visade så fanns det ingen chans för någon inhandling av något intressant via butik.

Ögonen vandrade stilla runt i garaget ett par gånger för att se om det fanns något användbart.

Jag hittade till slut en liten plåtbit i formen av ett z fast lite annorlunda. Med hjälp av en del från en gammal kundvagn jag hade ståendes (till min stora förvåning) så fick hjärnan, med lite hjälp av fingrarna, utlopp för mitt lilla anfall.

Bockning skedde via en gammal bilfälg och alla mått gjordes genom iris. Bristen på vettiga verktyg är gigantisk i mitt fjuttiga garage men till slut så lyckades jag knåpa ihop nått som jag faktiskt är ganska nöjd med!

Efter en åktur nu på senkvällen så kändes det som att cykeln var lite mer orolig, lättare tendens till vobbel (inte så grovt men ni kanske fattar) ska därför testa att montera tillbaka orginallappen, detta är gjort på 1 minut då alla orginal fästen har använts, för att se om detta kan ha något med det hela att göra. Känns lite märkligt men värt ett försök ialf.

Ska se om jag har någon kamera tillgänlig så ni kan få se "skrothållaren"

Sov så gott pojkar, imorn blire mc-träff med malt, humle, jäst och vatten!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Bra, boka gotland v31 lr 32 så drar vi 3 dagar:yoparty
Du akta så du inte blir lika fett som henke... Då får du beställa Strech i sömmarna :D:tungan

Jag vill härmed meddela att jag numera blivit så stor att jag åker i HERR-STÄLL.

Kemora eller Gotland ring? Vilket som jag vill åka storbana iaf 1sväng i år.

/A

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Angående min trasiga slavcylinder till kopplingen så har jag varit i kontakt med KTM eftersom det är en felaktig produkt. Flera här som har haft problem med den, verkstäderna konstaterar det och söker man på google få man många träffar till andra med samma problem.

Dessutom finns det eftermarknadsslavcylinder som rä just framtaget just för att denna är felaktig och ofta går sönder. Den har utöver bättre kvalitet även 10 års garanti.

KTM vägrade erkänna att det är fel på den och vägrar ersätta mig. Visst min hoj är 05:a och garantin är bara 2 år. Men den har gått bara 1000 mil och servad hos auktoriserad KTM verkstad. Annars är den i jättefint skick. Framhjulet var orginal när jag köpte den. Och all gul låsvätska finns kvar. Trots det så påstod de att det inte går att lita på den bara har gått 1000 mil. De påstod att ägaren innan kanske har plockat bort mätaren och kört bana med den. Därför kopplingen pajat. Riktigt löjligt när jag vet att det inte är så.

I alla fall är jag jävligt besviken över sån skitkvalitet men först och främst bemötandet arrogansen över problement och att man itne vill ersätta en felaktig produkt bar aför att garantin gått ut.

Jag kommer tänka mig för nästa gång jag köper en KTM. Jävla skitkvalle ärligt talat. Bli nog en ordentlig japanare för min del. Pallar inte med fukkande med en några år gammal hos. Kvaliten är som en gammal land rover läcker olja som en gammal landrover och delar går sönder av sig själva efter 1000 mil.

Hade tänkt att stanna i sverige på semestern och åka hoj eller eventuellt åka utomlands med hojen. Nu har hojen stått obrukbar i 1,5 vecka. Och semestern är snart slut. Reservdelar på väg.

Vad tycker ni? Ni som har samma problem ring och klaga så de inser att det är ett faktum!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hej på er .
Det enklaste angående banåka måste väl ändå vara Gotland Ring ..Dropp in hela Jul/Aug och vid mellan 1400-1800 kostar det 600kr då kan man tom passa in så vi får fint väder ;)
Bara en tanke :)

Visst , heldag kostar 900 och är från 10:00 har jag för mig , men det pallar man inte :confused:

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Hej på er .
Det enklaste angående banåka måste väl ändå vara Gotland Ring ..Dropp in hela Jul/Aug och vid mellan 1400-1800 kostar det 600kr då kan man tom passa in så vi får fint väder ;)
Bara en tanke :)

Visst , heldag kostar 900 och är från 10:00 har jag för mig , men det pallar man inte :confused:

Vad kostar båten? Törs man ha hojjen på dom där krockande färjorna? Vad skulle en skåpbil med 3 hojjar kosta?

Ja, jag skulle kunna googla själv med ids inte.

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vad kostar båten?

Mc 130kr Ekonomiplats 230kr = 360kr enkel då jag åkte "Juli"..Priserna är olika beroende på säsong ..Tex Morgon/kväll och ej under sem är billgare ..

Tuvängen idag , det va kul som vanligt :banana lägger in en lite kul bild ..

Bifogat

• DSC_6522.jpg
    DSC_6522.jpg
    109.3 KB · Visningar: 70

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Mc 130kr Ekonomiplats 230kr = 360kr enkel då jag åkte "Juli"..Priserna är olika beroende på säsong ..Tex Morgon/kväll och ej under sem är billgare ..

Cool bild Micke, orkar du upp till rörken kl 8a imorrn?

/A

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

själv satt jag å sura uppe i depån å blev utan väst:huvet
dumt å stanna å tanka å missa väst med typ 4-5 pers :gnissla

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
@ hobbes/ Rörken aspiranter: jag var på tuvängen idag men precis som några andra.. lite för sen!!:confused:
Bevisligen duger det inte att komma i utsatt tid, man måste ju vara där med ordentlig marginal.

Nåja, jag är iaf sugen på att åka till Rörken imorgon och gör gärna sällskap med någon som varit där förut.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
@ hobbes/ Rörken aspiranter: jag var på tuvängen idag men precis som några andra.. lite för sen!!:confused:
Bevisligen duger det inte att komma i utsatt tid, man måste ju vara där med ordentlig marginal.

Nåja, jag är iaf sugen på att åka till Rörken imorgon och gör gärna sällskap med någon som varit där förut.

Statoil Macken i Knivsta (avfarten innan Uppsala på E4an, vänster under bron och 200m så ser du Statoil) vid 07:45?

Men pengar e väll inge problem för er som kör SD? :rolleyes::tungan

Inga problem alls OM man kan gömma undan slantar från frugan.

/A

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Skyll inte på min cykel när det är MIG det är fel på, kom precis hem från Doktor Ragnar och han gnällde redan på parkeringen om hur kass min hoj va, 1,1 i framdäcket kan ju förklara varför jag tyckte det känndes läskigt att gasa i onsdags.

850 mila servicen avklarad och nya vätskor och ett par timmars vård av Ragnar och hojjen känns som ny, vet inte vad han gjorde (blev utslängd under hemliga 10 -15min) men cykeln går som ett as.

/A

Vad fick du pröjsa för servicen?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Cool bild Micke, orkar du upp till rörken kl 8a imorrn?

Tyvär , jag orkar inte, tagit några kalla me ;) och det är risk för regn ..
Ev på måndag om jag hinner .. ska till Doktori kl 14:00 med min förbaskade armbåge :gnissla

själv satt jag å sura uppe i depån å blev utan väst

Ja , fasen va mkt folk det va , blev förvånad .. vi fick dom sista och då va vi där vid ca 07:20 ..
Och jag som nästan försov mig glömde körkortet :huvet Men det va bara till att pröjsa en väst och brassa hem "5mil" och tebax glad i hågen med kk och han med 5 min marginal :tummenupp

Då kunde jag starta med uppvärmda däck , vad gör man inte :banana

Hur kul som helst ialf, meer smak på banåka :yoparty

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tyvär , jag orkar inte, tagit några kalla me ;) och det är risk för regn ..
Ev på måndag om jag hinner .. ska till Doktori kl 14:00 med min förbaskade armbåge :gnissla

Ja , fasen va mkt folk det va , blev förvånad .. vi fick dom sista och då va vi där vid ca 07:20 ..
Och jag som nästan försov mig glömde körkortet :huvet Men det va bara till att pröjsa en väst och brassa hem "5mil" och tebax glad i hågen med kk och han med 5 min marginal :tummenupp

Då kunde jag starta med uppvärmda däck , vad gör man inte :banana

Hur kul som helst ialf, meer smak på banåka :yoparty

Ahh de va du som glömt kortet :) stod å sukta länge på din väst:näsblod

Statoil Macken i Knivsta (avfarten innan Uppsala på E4an, vänster under bron och 200m så ser du Statoil) vid 07:45?

/A

Jag försöker dyka upp runt 0745 oxå..
eller jag sms:ar om jag åker kroppen känns trött just nu.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...