Superduke-tråden

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Skumt ang den 19 aug. Läste på deras sida att den bara gällde dom med twin hojar som köpt dom mellan 08-09??? Jaja nån som vet?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tack Henrik :)

Tittade på Bridgestones hemsida..och där hittade jag inte lufttrycket på just BT016 såklart :( men på de andra däcken så va det 2.5bar exakt det jag har.....

Jaja få väl testa och sänka till nästa gång om däcken fortfarande är friska då ...Men som sagt riktigt fint grepp i däcken ialf i min värld .

Efter fyra dagar bana i Finland med folk som kunde vad dom prata om (B.la Niklasinorr :yoparty ) så kommer här några tips.. Efter första dagen i torrt så såg mitt bakdäck utan som ditt, fast ännu värre. HÖGRE däckstryck (däcket går ju för varmt) hjälpte lite. Ökade från 2,3 -> 2,5 på mina Michelin. Men det som gjorde succé var att skruva lite dämpning. 5 klick höger i bak och 3 i fram + 2 varv vänster på kompressionen i bak gjorde succé! Siffrorna utgår från standard på 07 R. Däcken slits som dom ska men sen blev hojen helt underbar att köra. Vi har ju samma kroppshydda så du kan ju prova iaf. På gata lär du inte kunna se nån skillnad men på bana tror jag det löser ditt problem :tummenupp

För övrigt missa ni som inte var med till Kemora något helt magiskt. Sinnessjukt kul resa och underbar bana. Frågan är om man inte ska försöka ta sig tillbaka i typ sep. för några dagar.. Nån som är sugen?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Oki Henrik ! Jag snackade med Furste han sa samma sak..Chassie inställning :)
Och för min del vet jag nu va det va iom att däcken fungera finemang första dagen ..
Och tack för infon..

Henrik pröva Gotland Ring , det är smidigare att ta sig dit ;) Ringen skulle jag kunna tänka mig att åka igen under en dags tripp .


Intressant hur en hoj som slår i varvstoppet vid 110 steker en SD

Jo , Polarn Stekte Herr Hobbes på Bulten med sin Smc Geggmoppe om jag inte minns helt fel ;)
Och visst är det så att det hänger inte på Hk utan på förarn och det gäller även Geggmoppeförare :D
 
Last edited:

jekelund

Medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
KTM 690smr NR 17
Jag skall dit, om jag inte har hunnit sälja min hoj innan.

Men då blir det en annan KTM så klart.

Vet ni någon som är intreserad, så hojta till.

Annonsen finns här på sporthoj..

Då var det gjort. Lämnar er superdukare för en 690. men vi ses på tisdag eller den 19 aug.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Så spara ihop lite pengar nu så drar vi till ringen inom kort :tummenupp

Oki Henrik ! Jag snackade med Furste han sa samma sak..Chassie inställning :)
Och för min del vet jag nu va det va iom att däcken fungera finemang första dagen ..
Och tack för infon..

Henrik pröva Gotland Ring , det är smidigare att ta sig dit ;) Ringen skulle jag kunna tänka mig att åka igen under en dags tripp .




Jo , Polarn Stekte Herr Hobbes på Bulten med sin Smc Geggmoppe om jag inte minns helt fel ;)
Och visst är det så att det hänger inte på Hk utan på förarn och det gäller även Geggmoppeförare :D
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jo , Polarn Stekte Herr Hobbes på Bulten med sin Smc Geggmoppe om jag inte minns helt fel ;)
Och visst är det så att det hänger inte på Hk utan på förarn och det gäller även Geggmoppeförare :D

Skyll inte på min cykel när det är MIG det är fel på, kom precis hem från Doktor Ragnar och han gnällde redan på parkeringen om hur kass min hoj va, 1,1 i framdäcket kan ju förklara varför jag tyckte det känndes läskigt att gasa i onsdags.

850 mila servicen avklarad och nya vätskor och ett par timmars vård av Ragnar och hojjen känns som ny, vet inte vad han gjorde (blev utslängd under hemliga 10 -15min) men cykeln går som ett as.

Jag vill härmed meddela att jag numera blivit så stor att jag åker i HERR-STÄLL.

Kemora eller Gotland ring? Vilket som jag vill åka storbana iaf 1sväng i år.

/A
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top