Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tycker min duke går lite sämre. Kanske sitter i huvudet...

Men det jag märkt är att avgassystemet inte är riktigt tätt. Mot motorn är det givetvis tätt men inte ute i skarvarna, inte så mycket men jag känner hur det pyser ut. Kan man tappa effekt här?

Rengöra orgninalluftfilter eller köpa nytt? kanske dax för en mellanservice. Borde väl ge viss effektökning om det är lite "igensatt"?

Hej .
Min -06a pös lite i skarvarna den me , jag tror inte du tappar nån effekt på det lilla ..
Orginalfiltret är engångs filter..kasta det ! Och köp en DNA filter så får du lite mer drag ca 2hk ;) i bonus .. + dna filtret går att rengöra hur många ggr som helst så även om det är rätt dyrt att inhandla så kan det bli lite billigare i längden .
Glöm bara inte att resetta Ecu efter du bytt :)

http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=291

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=687
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....

Been there done that.... 4 years ago...
Läste skälet till att du ska sälja den i annonsen.
Jag troddde oxå att man någon gång blir "vuxen" och får lov att klara sig utan leksak (hoj) men icke. Sedan jag byggt hus och skaffat 2 barn så har det blivit betydligt mindre tid till hojåka men de stunder man har tid är guld värda.
Du kommer ångra dig.
 

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Kul att ni tycker om min ombyggnad av bakdelen och JA farbror blå gillar det nog inte. Men jag var förbi hos min gammla arbetsgivare Polisen i xxx på en fika en av dagarna (jag är inte polis,var cevil anställd) och i bruklig ordning så skulle det ju givetvis inspekteras så som de flästa polare ska göra, och det enda som det grymtades om var att plåten var för liten annars så var allt helt ok.

Men men Lampan går ej att köpa någon stanns utan denna har jag trixat o knixat ihop själv med många sömnlösa nätter som följd.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Här e en till som ska åka!!
Och enligt mail-listan så hänger nog Cliff Barnes och b0bl00i också med.

Det kommer bli jävlig kul!!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag fick med bekräftelse på bandagen i dag... :D
Hoppas verkligen att jag kan åka nu bara :gnissla:gnissla
I så fall kommer det bli grymt kul.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Cliff Barnes, b0bl00i och jag har hyrt en stor bil till gelleråsen den 19:e och har en mc-plats över om någon från Göteborg är intresserad. Bilen rymmer dock bara tre personer om man inte vill åka i skåpet:)
Platsen kostar 200:-
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hemma från medelhavet igen, alldeles lagom utvilad. När åker vi till Gotland?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ska ni över till Ringen??? Det hade vart jäkligt nice! Hade viljat uppleva den utan regn :gnissla

Jag är sugen som bara den. Ledig hela veckan men alla man frågar har barn, jobb, brewd eller nå annat i vägen. Men nu ser det ut som vi är två (möjligtvis tre) som åker över och kör på Tors (allmänhetens åkning hela veckan) iaf :tummenupp Av nån anledning så litar dom på mig som reseledare :lol Kom över och kör med oss?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag är sugen som bara den. Ledig hela veckan men alla man frågar har barn, jobb, brewd eller nå annat i vägen. Men nu ser det ut som vi är två (möjligtvis tre) som åker över och kör på Tors (allmänhetens åkning hela veckan) iaf :tummenupp Av nån anledning så litar dom på mig som reseledare :lol Kom över och kör med oss?

Det är ju mest för att du kan GOOOGLA hela dagarna.

Själv va man ner i asfalten igår med cykeln på Go-Kartbanan Rörken.

Härligt med meddeltagare som hör hemma på en dragstrip istället för en kurvig bana för små leksaksbilar. Jag varvade alla i gruppen under passet men trots detta vägrar meddeltagare släppa av på start/mål-rakan och det slutar med att jag får låsa både fram och bakhjul för att inte torpeda omkull den skenförsäkrade literhojjen från japan.

Är man rädd för att svänga så finns det ju E4an.

Inga större skador på mig och förutom en repa i kylarvingen är cykeln oskadd.

Det värsta är faktist att det enda alternativet för laglig motoraktivitet är borta, noll förståelse och insikt från SMC gör att jag from nu väljer bort att köra i deras regi, ska dock ge storbana en chans till är det lika vimsigt, motsägelsefullt där så får det bli 4:20 repor mellan Tungelsta och Rosen Hill istället.

Avslutar med ett citat från en av instruktörerna från igår: " Du är ju för snabb för Go-Kartbanor"

Jaha?

/A

6110805100074A SPOILER RIGHT ORANGE 07 2 720,99 SEK

Dyr plastbit.
 
Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Det är ju mest för att du kan GOOOGLA hela dagarna.

Själv va man ner i asfalten igår med cykeln på Go-Kartbanan Rörken.

Härligt med meddeltagare som hör hemma på en dragstrip istället för en kurvig bana för små leksaksbilar. Jag varvade alla i gruppen under passet men trots detta vägrar meddeltagare släppa av på start/mål-rakan och det slutar med att jag får låsa både fram och bakhjul för att inte torpeda omkull den skenförsäkrade literhojjen från japan.

Är man rädd för att svänga så finns det ju E4an.

Inga större skador på mig och förutom en repa i kylarvingen är cykeln oskadd.

Det värsta är faktist att det enda alternativet för laglig motoraktivitet är borta, noll förståelse och insikt från SMC gör att jag from nu väljer bort att köra i deras regi, ska dock ge storbana en chans till är det lika vimsigt, motsägelsefullt där så får det bli 4:20 repor mellan Tungelsta och Rosen Hill istället.

Avslutar med ett citat från en av instruktörerna från igår: " Du är ju för snabb för Go-Kartbanor"

Jaha?

/A

Det är därför jag inte åker på Rörken längre har tröttnat på den där lilla banan som är gjord för andra mindre fordon. (åkte där för ca 5-6 år sen)
Samt att man får stå och köa för att få västar.
Men i brist på andra banor (stora) så förstår jag att folk åker där...det finns ju inget annat inom rimligt avstånd att åka på och visst den passar för "touring folk" på sina CB400 or och liknande som vill prova att vinkla ner hojen några grader.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det är därför jag inte åker på Rörken längre har tröttnat på den där lilla banan som är gjord för andra mindre fordon. (åkte där för ca 5-6 år sen)
Samt att man får stå och köa för att få västar.
Men i brist på andra banor (stora) så förstår jag att folk åker där...det finns ju inget annat inom rimligt avstånd att åka på och visst den passar för "touring folk" på sina CB400 or och liknande som vill prova att vinkla ner hojen några grader.

Ett samtal till försäkringsbolaget senare så mår jag lite bättre, proffsigt bemötande och raka besked, förhoppningsvis så kan jag åka till Gotland ändå.

Hoppas bara att jag får tag på en ny störtkruka snabbt.

/A
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top