Superduke-tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det priset är riktigt bra tycker jag. Men det står ju inte R1 på sidan vilket gör det lite svårare att hitta köpare. Köpte min för 72000 och 1300mil på mätaren. Visserligen med akra, blinkers osv (från firma). Men 60 är ett kanonpris och det räcker nog med en intresserad så säljer du den. Bara att hänga i där eller behålla och sälja till våren.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Henrik ...kul att du vill brassa fett :) 08-09 ska gå runt 10sec 0-400m rätt snabbt mao och en normal 05-07 runt 11,5 sec .

Det är upp till bevis om en vecka, anmäld till körningen på Malmby. Första gången på strippen, ska bli riktigt kul & prova. Nån mer som hänger på? Man behöver tydligen ingenting i form av licens osv. i förväg :tummenupp
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Problem!

Tvättade hertigen (SD 07) igår, den blev skinande ren. Men idag när jag skulle köra hem fick jag problem med gasen. Den var jättetrög och hängde sig, den går alltså inte tillbaka till ursprungsläge. Jag har inte hunnit titta mer på det, men har ni några ideer eller liknande upplevelser?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Tvättade hertigen (SD 07) igår, den blev skinande ren. Men idag när jag skulle köra hem fick jag problem med gasen. Den var jättetrög och hängde sig, den går alltså inte tillbaka till ursprungsläge. Jag har inte hunnit titta mer på det, men har ni några ideer eller liknande upplevelser?

Kolla styränden så den inte ligger mot handtaget jag hade ytterst lite som låg emot på min förra SD så man fick knappt nån motorbroms in i kurvorna.
 

MrJ

Fulltankad
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Superduke
Hej alla SD åkare!

Har äntligen fått tummen ur och köpt mig en SD, vilken jag är otroligt nöjd med.:tummenupp
Tänkte jag skulle köpa kraschpuckar till den men vet inte vad jag skall köpa. Vill ha några som ser lite tuffare ut.
Har ni några förslag (bilder) så är jag tacksam.
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Va på Falkenberg o försvara superduke hedern 1/8 i nordic bott
Kvalade 10a av 22. Men glömde att lägga i växeln i starten så jag va halva rakan efter fältet på första varvet :mad::mad: Men 22varv senare hade jag kört upp mig 12platser o kom på 10plats bästa tid vart 49,6 den ska bil en 48,2 när det blir dubbel race 5-6/9:tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hej alla SD åkare!

Har äntligen fått tummen ur och köpt mig en SD, vilken jag är otroligt nöjd med.:tummenupp
Tänkte jag skulle köpa kraschpuckar till den men vet inte vad jag skall köpa. Vill ha några som ser lite tuffare ut.
Har ni några förslag (bilder) så är jag tacksam.

härligt :tummenupp

Jag (och nästan alla andra) kör med R&G-puckar.
Fungerar riktigt bra enligt dom som provat.

/Freddan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Va på Falkenberg o försvara superduke hedern 1/8 i nordic bott
Kvalade 10a av 22. Men glömde att lägga i växeln i starten så jag va halva rakan efter fältet på första varvet :mad::mad: Men 22varv senare hade jag kört upp mig 12platser o kom på 10plats bästa tid vart 49,6 den ska bil en 48,2 när det blir dubbel race 5-6/9:tummenupp

Grattis till en fin körning!

Vilken chock det måste vara i den stressen och oljudet och upptäcka att det inte händer ett skit när du släpper kopplingen, förutom att hojen vibrerar satan:)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Va på Falkenberg o försvara superduke hedern 1/8 i nordic bott
Kvalade 10a av 22. Men glömde att lägga i växeln i starten så jag va halva rakan efter fältet på första varvet :mad::mad: Men 22varv senare hade jag kört upp mig 12platser o kom på 10plats bästa tid vart 49,6 den ska bil en 48,2 när det blir dubbel race 5-6/9:tummenupp

Bra jobbat.

Köra med postit lapp på mätarn nästa gång? "I med växel!!!"

Tack för racerapporterna. Uppskattas av långsamma.

/A
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Grattis till en fin körning!

Vilken chock det måste vara i den stressen och oljudet och upptäcka att det inte händer ett skit när du släpper kopplingen, förutom att hojen vibrerar satan:)

Man fryser till is o tänker att nu smäller det:näsblod

Bra jobbat.

Köra med postit lapp på mätarn nästa gång? "I med växel!!!"

Tack för racerapporterna. Uppskattas av långsamma.

/A

Ska skriva upp det tipset:D
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Man fryser till is o tänker att nu smäller det:näsblod

D

Det blir en onödigt spännande upplevelse typ...:)

Det är detta som ger Erfarenhet™. Det kallas också för Upplevelsebaserad inlärning. Det är som när man håller på med barnuppfostran. Man låser in sin lilla son i garaget tillsammans med en stor låda med knivar...:D
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Det blir en onödigt spännande upplevelse typ...:)

Det är detta som ger Erfarenhet™. Det kallas också för Upplevelsebaserad inlärning. Det är som när man håller på med barnuppfostran. Man låser in sin lilla son i garaget tillsammans med en stor låda med knivar...:D

Den har jag inte provat på min son men jag har garage o knivar så nåt bör han ju lära sig:tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR

bikersneed är tydligen återförsäljare av dom.. verkar dyrt tycker jag.. kanske kan hålla uppe priserna när det inte är nån annan som säljer indikatorer...

kännde mig inte riktigt till freds med beskrivningen som gavs på modeller heller.
Cablekit 1 - suits all other models... yeah right.. den lätte går ja inte på....
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Det är upp till bevis om en vecka, anmäld till körningen på Malmby. Första gången på strippen, ska bli riktigt kul & prova. Nån mer som hänger på? Man behöver tydligen ingenting i form av licens osv. i förväg :tummenupp

Då får du även passa på och testa denna körning! http://www.rabiatmotor.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=2070
Själv har jag ett tidkort som säjer: 6:59 /171 km/t på 201m (men sämsta var 7:03/167) då jag testade förra året. Då med min helt standard Superduke. Kan vara intressant att se vad du får för tider.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Då får du även passa på och testa denna körning! http://www.rabiatmotor.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=2070
Själv har jag ett tidkort som säjer: 6:59 /171 km/t på 201m (men sämsta var 7:03/167) då jag testade förra året. Då med min helt standard Superduke. Kan vara intressant att se vad du får för tider.

På tok för långt bort för att gasa 201m :D
Men ska under 11,50 och över 200km/h i slutfart :gnissla Dom få seriösa tidningstesterna jag hittat ligger mellan 11,40-12 och 190-195km/h. Tiden hänger ju rätt mycket på starten, men slutfart lär väl vara som för bilar, desto mer mos desto fortare går det! Vad hade du för 60-fötter när du gasa?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
På tok för långt bort för att gasa 201m :D
Men ska under 11,50 och över 200km/h i slutfart :gnissla Dom få seriösa tidningstesterna jag hittat ligger mellan 11,40-12 och 190-195km/h. Tiden hänger ju rätt mycket på starten, men slutfart lär väl vara som för bilar, desto mer mos desto fortare går det! Vad hade du för 60-fötter när du gasa?

Låna ut cykeln så ska mina 52kg fixa en fin fin tid.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det va nån Finne på Superduke.net som brassa 10.5 har jag för mig med sin -06a han posta tiderna ..Tips..Lite mindre luft i bakdäcket och dra upp framgaffeln lite i kronan ;) :)

Det är mkt teknik , men du har väl övat en del på Barkaby har jag sett ..Så jag räknar med en tid på 10.XX :D

11.5 ska dom flesta Superdukar gå på ...
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top