Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kul Henrik :) Fint att du avlägger rapport ! så vad blev det 10:89 ? ;)

Häftigt att du brassa up på slangen på 3an det betyder power !

Vi får väl ta och brassa lite på Jordbro rakan ? :) Hobbe me ;)

Tre på raken med 10.9x i tid och 208km/h. Med sänkt front och mindre luft i bak så borde man mäkta med en 10.5/215km/h :va Förlora sjukt med tid i starten kändes det som. Häng med och kör nästa helg då?
Hobbes får ha blybälte om han ska va med, nån måtta på fusket får det allt vara :lol
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Wiseguy var på Malmby och fota idag, ska bli spännande och se om jag har två hjul i backen på nån bild :lol

Hitta även ett kul rykte hos hojnyheter.se, när kommer R'en? :yoparty

Det går intressanta rykten om att KTM kanske kommer att byta ut motorn i deras SuperDuke mot den som sitter i RC8:an.

Man har i dagsläget tre olika storlekar på motorerna i sina stora modeller: 999 cc för SuperMoto, SMT, SuperDuke och Adventure, 1148 cc för vanliga RC8 och 1195 cc för RC8R. Till 2010 så går nu ryktet att man funderar på att rationalisera lite i motorfloran.
Man pratar om att nya SuperDuken skulle få 1148 cc motorn från RC8 och därmed få ett trevligt effekttillskott på några hästar.
Vi tror att namnet i sådana fall bytes ut från SuperDuke 990 till SuperDuke 1190.
 

Bifogat

  • DSCF9567.jpg
    DSCF9567.jpg
    88.5 KB · Visningar: 99
  • 1250404357_resized.jpg
    1250404357_resized.jpg
    45.6 KB · Visningar: 84
  • 1250404363_resized.jpg
    1250404363_resized.jpg
    47.7 KB · Visningar: 88
  • DSCF9600.jpg
    DSCF9600.jpg
    49.1 KB · Visningar: 78
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hittade Micke65 nere på dalarövägen idag.
Han bjöd på lite underhållning som jag tänkte dela med mig av

Fint av dig :) Ni va ett riktigt coolt samansatt gäng av hojar "duccar o ktm " fint ljud :)

Som sagt det skulle vara kul om vi sammlades ett gäng och brummade ;)


Henrik , fina bilder . Jag ser att du har svårt att tygla "besten" :)

Man pratar om att nya SuperDuken skulle få 1148 cc motorn från RC8 och därmed få ett trevligt effekttillskott på några hästar.
Vi tror att namnet i sådana fall bytes ut från SuperDuke 990 till SuperDuke 1190.

Fan , då måste man börja spara redan nu ;)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Som sagt det skulle vara kul om vi sammlades ett gäng och brummade ;)

Henrik , fina bilder . Jag ser att du har svårt att tygla "besten" :)

Ska in't du mä på Ons' och gas? Det blir nog riktigt kul :tummenupp Annars får vi väl styra upp en sväng här nån kväll som kommer?

Svårt och svårt, det var ju brewdar i publiken också :tuttar Men sista bilden är nog 150m ut i banan :yoparty
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Hmm... Var tvunget att leta fram mina tidkort nu! Hade visst varit lite väl optimistiskt.
Min bästa tid var 7,27 / 162 km/t (på 201) så det var ju inte rikitgt vad jag först mindes...(skam) Det intressanta var att tiderna inte diffade på mer än 5 hundra delar och sluthastigheten på max 3km/t. Så tiderna var visst jämna.
Tror att jag mindes kompisens tid med sin B-king i stället (eller något).

Vad hade du för bästa tid på 201m?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hmm... Var tvunget att leta fram mina tidkort nu! Hade visst varit lite väl optimistiskt.
Min bästa tid var 7,27 / 162 km/t (på 201) så det var ju inte rikitgt vad jag först mindes...(skam) Det intressanta var att tiderna inte diffade på mer än 5 hundra delar och sluthastigheten på max 3km/t. Så tiderna var visst jämna.
Tror att jag mindes kompisens tid med sin B-king i stället (eller något).

Vad hade du för bästa tid på 201m?

Damn, jag som hade hoppas du hade nå grymt startknep och bjuda på till nästa vecka! Fundera halva dan igår på hur f-n du lyckats köra så bra :lol

Har tidkorten nere i garaget men snabbaste repan (på 402) jag körde så hade jag 7,1232s och 168,64km/h med en 60fot på 1,9008. Med tanke på att jag satte snabbaste tiden under den repan så är jag skeptisk till att jag skulle kört första 201m snabbare i nån annan repa :va
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
utsikterna ser bra ut för onsdagen!

Nån mer än jag som kommer ta med sig systemkamera och fota?
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nån här som var på Sviestad 13/8 på kvällskörningen med en Orange Dukke?


Tror du körde i lugna gruppen, kanske medel.


Hur gick det till slut???
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
jojo jag vet att dom e bra på att ta betalt för sitt arbete, men det jag funderade va ju främst varför ett oljefilter kostar 6-700 kr, sökte lite på deras sida och såg att dom säljer SD oljefilter för 300, vore ju lite konstigt om dom höjer priset på produkter dom har i butiken.

anledningen till inlägget va inte att beklaga mig över höga service kostnader, utan att ta reda på vad ni har fått betala för samma service.
vill gärna veta prisskillnader mellan olika ställen.

Filter 300 är inget konstigt..

Vad tror du några liter olja kostar då? Är den gratis eller?


Sen är det enligts serviceschemat grrymt många kontrollpunkter på den servicen. Jag betalade (inte, men det var prislistan) 3.700 för min 750-mila. Betydligt dyrare än de flesta andra, men då vet jag att de är seriösa och verkligen kollar allt som står i protokollet.
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
2100 inkl moms på ATV Racing i Eskilstuna. på en SD -07

ok, nice nu har jag ngt att jämföra med. det låter vettigt, tackar

3.700 för min 750-mila. Betydligt dyrare än de flesta andra, men då vet jag att de är seriösa och verkligen kollar allt som står i protokollet.

oj det lät saftigt, men det e ju bra att veta att dom gör ett ordentligt jobb iaf. tackar för svaret.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kom precis på att mina dB-killers ligger 10mil åt fel håll! Klarar man sig utan om man slår av lite på rakan tro?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top