Superduke-tråden

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Nån här som var på Sviestad 13/8 på kvällskörningen med en Orange Dukke?


Tror du körde i lugna gruppen, kanske medel.


Hur gick det till slut???


Så det var du med titan SDen? Trodde du hade sålt den.



Det gick bra sen. Jag fick släpp i torpan :huvet men krachpuckarna tog upp det mesta, kopplingskåpan, fotbromsen och handbromsen slitna och behöver bytas. Smårepor på orginalsystemet.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
FAN!, Alla ska till åsen utom jag, fick inte ens svar på mitt mail. Vettefan vem jag måste ligga med för att få vara med.

SOOOTIS.

/A
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
FAN!, Alla ska till åsen utom jag, fick inte ens svar på mitt mail. Vettefan vem jag måste ligga med för att få vara med.

SOOOTIS.

/A


Du kan ju hoppas på att det inte är den ansvariga, Joachim Pålsson iaf. :tuttar

Han är bra på att mörka produktionsfel på deras grejer i alla fall.

"Har du frågor om bandagen kontakta Joachim Paulsson på 019-585758, joachim.paulsson@ktm.se."
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
tror jag har kvar mina gamla sebring db-killer´s hemma kan mäta dom ikväll om dom passar.. :tummenupp

Det vore ju succé! Hobbes kunde låna ut sina annars men är lite osäker på om det är samma till EVO som till Race :va Tänkte åka utan vilket som, men kan va skönt och pilla i ett par om man får svart-flagg.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det vore ju succé! Hobbes kunde låna ut sina annars men är lite osäker på om det är samma till EVO som till Race :va Tänkte åka utan vilket som, men kan va skönt och pilla i ett par om man får svart-flagg.

Nä, det är väl olika diameter på dem.
Jag skulle inte chansa att åka utan. Anders o Mange blev svartflaggade på åsen med sina RC8'or med Akra med db-killers i. De var tvungna att åka på halvgas på start o målrakan. En SD med Akra utan db-killers låter ju en del, så det finns en risk att du blir avplockad...
Chansa inte.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Funderade på om man kan åka direkt ut på banan med ett nytt bakdäck? Det borde ju funka om man är lite försiktig de första varven ju!
Jag ska slänga på ett nytt bakdäck i kväll och lasta bilen. Ska bli riktigt kul som fn. Det var ett tag sedan man åkte på gelleråsen, så man får väl finna sig i att agera rundningsmärke på onsdag...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så det var du med titan SDen? Trodde du hade sålt den.

Det gick bra sen. Jag fick släpp i torpan :huvet men krachpuckarna tog upp det mesta, kopplingskåpan, fotbromsen och handbromsen slitna och behöver bytas. Smårepor på orginalsystemet.

Japp det var jag :)

Tänkte ju sälja men ville nog ha hojen för mkt för att acceptera (skam-)buden. Älskar hojen goddamnit!


Hörde efteråt att du gick av, visste inte hur eller om det var illa. Kände inte igen dig då.. Jag var lite ur fas eftersom jag kom efter start och blev lite vilse, hamnade i fel grupp och kände mig allmänt vilse!

Men första knäskrapet i regn iaf :Rockbanan


Gick kopplingskåpan eller räcker det med racemässig silvertejp?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kom precis på att mina dB-killers ligger 10mil åt fel håll! Klarar man sig utan om man slår av lite på rakan tro?

Men dina race burkar så vettefasen om du klarar dig...Men evo skulle jag tro att man precis klarar sig ..

Det är inte samma db-killers race/evo evo har mindre diameter ..


FAN!, Alla ska till åsen utom jag, fick inte ens svar på mitt mail. Vettefan vem jag måste ligga med för att få vara med.

Ligg mer Ragnar för det har vi andra gjort :) :)



Funderade på om man kan åka direkt ut på banan med ett nytt bakdäck?
Inga problem alls , men ta det lite lungt första varvet ;)

så man får väl finna sig i att agera rundningsmärke på onsdag

Jag såg dig på Sviesta för nått år sedan och du är knappast något rundningsmärke , snarare vi andra som är ;)
 

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala / Kalix
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Hej hej! De pratas m Gelleråsen ser jag. Jag ska också dit. Undrar lite hur folk tar sig dit och om de går att samåka? De var ju trist Hobbe att du inte fick följa, nästa gång kanske du är så stor så du får följa med de stora grabbarna:p
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Om jag kollar på fin annons Henrik så har vi samma sorts pipor.

Mina db-killers är helt oanvända _garanterat_ du kan låna dem om du vill. Stoppar dem i ryggsäcken när jag susar in till stan i morgon så kan du ringa om du vill ha dem.

fredrik
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Om jag kollar på fin annons Henrik så har vi samma sorts pipor.

Mina db-killers är helt oanvända _garanterat_ du kan låna dem om du vill. Stoppar dem i ryggsäcken när jag susar in till stan i morgon så kan du ringa om du vill ha dem.

fredrik

Oh vad man uppskattar den gemenskapen som finns bland oss Duke-åkare här i Sthlm, alltid nån som kan hjälpa den andra :Bugar Jag ringer vid lunch :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Bläe nu känner jag mig utfryst, provköra den där Ducati Streetfightern igen kanske.

Tråkigt, hoppas ni får bra väder.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Bläe nu känner jag mig utfryst, provköra den där Ducati Streetfightern igen kanske.

Tråkigt, hoppas ni får bra väder.

Äh, ring han Jocke som är ansvarig! Det ska ju bli kanonväder :yoparty Minst 2-3pers får ju förhinder och backar ur. Sen borde dom kunna klämma in 1 pers till vilket som. Häng på nu!
 

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Den solen dom visa på vädret för onsdag var inte lilla varianten.

Övertänd är bara förnamnet...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Äh, ring han Jocke som är ansvarig! Det ska ju bli kanonväder :yoparty Minst 2-3pers får ju förhinder och backar ur. Sen borde dom kunna klämma in 1 pers till vilket som. Häng på nu!

Va åker ni för bil? Åker ni ikväll? Whats what?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Japp det var jag :)

Tänkte ju sälja men ville nog ha hojen för mkt för att acceptera (skam-)buden. Älskar hojen goddamnit!


Hörde efteråt att du gick av, visste inte hur eller om det var illa. Kände inte igen dig då.. Jag var lite ur fas eftersom jag kom efter start och blev lite vilse, hamnade i fel grupp och kände mig allmänt vilse!

Men första knäskrapet i regn iaf :Rockbanan


Gick kopplingskåpan eller räcker det med racemässig silvertejp?


Den va i nyskick ju din hoj :) Vilken grupp körde du i? Knäskrap den dagen var väl itne helt fel.

Jag fick också till nåt, sen gjorde jag ett ordentligt knäskrap när jag körde omkull eftersom jag hade nedlägg redan. Räknas det som knäskrap :D

Nä det var bara repor inget som gick sönder.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top