Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det va nån Finne på Superduke.net som brassa 10.5 har jag för mig med sin -06a han posta tiderna ..Tips..Lite mindre luft i bakdäcket och dra upp framgaffeln lite i kronan ;) :)

Det är mkt teknik , men du har väl övat en del på Barkaby har jag sett ..Så jag räknar med en tid på 10.XX :D

11.5 går alla väl Superdukar på ...

10.5? :yoparty Dock ska jag köra min precis som den går på gatan vad gäller fjädring och lufttryck. Den snabbaste seriösa tiden (tidningstest) jag hittat är från Bike. Dom körde en 07'a på 11,36/197,5. Dock ligger dom flesta andra liiite sämre till. Sen borde man kanske låta Hobbes köra istället, mina extra 40kg lär ju inte göra underverk vare sig för aerodynamiken eller farten :lol

Ingen mer som ska med? www.strippen.nu för anmälan. 150:- inkl. licens :tummenupp
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Japp, om jag blir av med den för det priset så :gnissla Blir en ren banräser, eller en 990 SMR, till nästa säsong istället. Men lär ju :gråta som ett litet barn den dagen man väl säljer :lol

Så det är därför du är så ofta och harvar i våran tråd...nyah nyah...

;)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Åfasen Henke , lite trist , men men det är kul att testa annat..kanske ..Du lär komma tebax ;)

Jag va lite pyttelite inne på att byta till något annat när jag kände att min -06a va dax att byta bort . Testade några andra , men näää :) inget annat är som en Superduke .

Två hojjar som jag gillade lite :) ialf va Triumph Speed tripple och Honda cb1000r bägge streetfighters såklart ;)

Flina när jag läste denna
Sen vill jag vänligen men bestämt tacka nej till alla typer av byten som inkluderar en Kawasaki.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Så det är därför du är så ofta och harvar i våran tråd...nyah nyah...

;)

Ne :FU Måste ju se om ni hittar nå kul & göra med maskin, jag vill ha allt som gör den snabbare :D

Men under 30, Sthlm & inte haft kortet i 5år = helt sinnessjuk premie då jag har helförsäkring. Dom jag berättat för vad den kostar mig tror det är ett skämt. Det är därför jag byter, roligare/snyggare/etc. hoj än SD-R finns inte på marknaden enligt mig. Men SMR är ju nästan samma sak, lite mera ghey bara, samt möjlig att få en vettig (nåja) premie.


Åfasen Henke , lite trist , men men det är kul att testa annat..kanske ..Du lär komma tebax ;)

Självklart. Först och främst måste man få den såld också :D Men den dagen KTM inser sitt eget bästa och stoppar ner RC8-spisen och slänger dit SMR-fälgarna på SD-R'n så är jag den som hänger på låset, då hade det varit värt premien! Men nu blir det antingen något man kan offroad-försäkra eller en ren banhoj, det hänger mest på vart man kan göra den bästa dealen.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Men den dagen KTM inser sitt eget bästa och stoppar ner RC8-spisen och slänger dit SMR-fälgarna på SD-R'n så är jag den som hänger på låset
:Bugar

Förstår ditt dilemma med försäkringen , lätt att glömma att det kan kosta skjortan om man är en färsking och bor i bebyggelse :tungan
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
duken börjar närma sig 750 mil nu så det är dags för service. va om min ktm handlare och bokade tid, passade då på att fråga om ca pris. han sa ca 2000 plus filter för 6-700.
tyckte att det lät lite saftigt 2700 för en service. kollade upp lite priser på olje filter nu och dom låg typ på 100-300. nu för att komma till frågan,
e det 2 oljefilter på duken??
vad har ni betalat får eran 750 mila service??
om det är så så tror jag att jag köper in olja o filter själv och tar med mig dom till servicen. visst kan dom inte neka en det, så länge det är ktm orginal?
tacksam för svar :D
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
När du äter entrecote ute, tar du med dig den då med till resturangen?:va


duken börjar närma sig 750 mil nu så det är dags för service. va om min ktm handlare och bokade tid, passade då på att fråga om ca pris. han sa ca 2000 plus filter för 6-700.
tyckte att det lät lite saftigt 2700 för en service. kollade upp lite priser på olje filter nu och dom låg typ på 100-300. nu för att komma till frågan,
e det 2 oljefilter på duken??
vad har ni betalat får eran 750 mila service??
om det är så så tror jag att jag köper in olja o filter själv och tar med mig dom till servicen. visst kan dom inte neka en det, så länge det är ktm orginal?
tacksam för svar :D
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
duken börjar närma sig 750 mil nu så det är dags för service. va om min ktm handlare och bokade tid, passade då på att fråga om ca pris. han sa ca 2000 plus filter för 6-700.
tyckte att det lät lite saftigt 2700 för en service. kollade upp lite priser på olje filter nu och dom låg typ på 100-300. nu för att komma till frågan,
e det 2 oljefilter på duken??
vad har ni betalat får eran 750 mila service??
om det är så så tror jag att jag köper in olja o filter själv och tar med mig dom till servicen. visst kan dom inte neka en det, så länge det är ktm orginal?
tacksam för svar :D

Du får ursäkta men vad tror du dom lever på? Klart att dom lägger på sina procent på oljan, filter, arbetstimmar osv. Klart att det är dyrt men då får du stämpel i boken också.
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
Du får ursäkta men vad tror du dom lever på? Klart att dom lägger på sina procent på oljan, filter, arbetstimmar osv. Klart att det är dyrt men då får du stämpel i boken också.

jojo jag vet att dom e bra på att ta betalt för sitt arbete, men det jag funderade va ju främst varför ett oljefilter kostar 6-700 kr, sökte lite på deras sida och såg att dom säljer SD oljefilter för 300, vore ju lite konstigt om dom höjer priset på produkter dom har i butiken.

anledningen till inlägget va inte att beklaga mig över höga service kostnader, utan att ta reda på vad ni har fått betala för samma service.
vill gärna veta prisskillnader mellan olika ställen.
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
När du äter entrecote ute, tar du med dig den då med till resturangen?:va

till restaurangen går jag för att jag inte vill göra "arbetet" själv, till verkstaden går jag för att jag inte får göra arbetet själv ( pga garantin)

det finns skillnad mellan att vara ekonomisk och snål. igentligen skulle jag kunna ge 1000 kr bara för att få en stämpel i serviceboken och göra resten själv.

många verkstäder föredrar att man fixar fram tex reservdelarna själv så utför dom arbetet (obs kanske inte om dom är auktoriserad för just det märket) dom tjänar mer på arbeter i verkstan än att sitta framför dator o telefon för att söka delar.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
jojo jag vet att dom e bra på att ta betalt för sitt arbete, men det jag funderade va ju främst varför ett oljefilter kostar 6-700 kr, sökte lite på deras sida och såg att dom säljer SD oljefilter för 300, vore ju lite konstigt om dom höjer priset på produkter dom har i butiken.

anledningen till inlägget va inte att beklaga mig över höga service kostnader, utan att ta reda på vad ni har fått betala för samma service.
vill gärna veta prisskillnader mellan olika ställen.

Jag kollade på kvittot ifrån min 100-mila service och enligt den så betalade jag 278,02:- inkl. moms för ett oljefilter. Så antingen har du hört fel eller så försöker dom blåsa dig? På original reservdelar så finns det ju en ÅF prislista som de flesta följer.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jäklar henke.. är premien så jävlig?
ja betalar 6800 hel/hel för min.. känns överkommligt.. dock inte en R, en 05:a, har fyllt gubbe (30) å bor inte i en jättestor stad...

hmm.. flytta... behåll SDR:en å flytta.. vi kan byta annars =)
jisses så kreativ man blir ibland..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vanlig Sd och R har likadana försäkrings kostnader ...Bor man i jordkula i de djupa skogarna är försäkrigen rätt billig även för dem under 30år har jag för mig :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hmm man kan känna nervositeten inför onsdag!
Ni får berätta efteråt hur det kändes o bli stekta av massa 690 :tungan :arsele
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jäklar henke.. är premien så jävlig?
ja betalar 6800 hel/hel för min.. känns överkommligt..

6800:- är rena utopin för mig. Alla dåliga förutsättningar + att man inte ens är skadefri, gav i år en premie på drygt 35k för hel/hel. Även om jag har råd så kan man ha roligare för pengarna. Sen känns det som rätt läge att sälja en SuperDuke nu, priserna på blocket sjunker bra fort :gnissla

Det va nån Finne på Superduke.net som brassa 10.5 har jag för mig med sin -06a han posta tiderna ..Tips..Lite mindre luft i bakdäcket och dra upp framgaffeln lite i kronan ;) :)

Jo, mindre luft och sänka den är nog ett måste om det ska gå fort rakt fram. 10.5 med rätt inställd cykel är nog ingen omöjlighet, men med original fjädring går det aldrig, det kan bara inte gå? Ska köra igen på Lördag om det är bra väder, då ska jag nog släppa ner den någon cm. Det här med riktig dragracing var galet kul, me like :tummenupp

Kört 28 repor idag varav 10 vart på slangen över 200m, 10 har jag försökt fega iväg (kassa tider), och dom resterande 8 var på slangen 100-150m. Det GÅR inte att hålla ner framhjulet när det är sånt fäste. Att jämföra med Barkarby är helt meningslöst, där var man ju bra på att starta :lol Idag har det vart rejäla framhjulslyft på 1/2'an varje gång och rätt ofta på 3'an också. Hade såna problem att hålla den nere att både banpersonal, övriga deltagare och speakern bara skratta åt mig. Kul som fan, men inte effektivt om man jagar tider.

Själv har jag ett tidkort som säjer: 6:59 /171 km/t på 201m (men sämsta var 7:03/167) då jag testade förra året.

Jag var inte ens nära 6:59. Frågar du mig så är något mysko med den tidtagningen, eller så är du en sjuhelsikes förare i starten :näsblod Vad hade du för 60fötter? Killen som fick med mig idag, patlin1 här på SH, kör samma tider på 201m. Fast med 20km/h mer i fart. Han har en rejält sänkt B-King med 215hk på slangen, och kliver av linjen med två hjul i backen.. 6:60 är förövrigt samma tider som en Pro Twin Bike kör! Jämför man lite resultat på hojkörningar så brukar 6:60-6:80 på 201m betyda att man kommer under 10sek på 402m, svårt och tro det om en Superduke då inte ens 1000cc japanmaskin klarar av det, eller ens är nära. Hur bar du dig åt, lär mig :D

Tiderna jag fick är väl inget att skryta om (10'or klara jag iaf.) men farten är grym, konstant ~210 blås med en Superduke är hardcore med tanke på hur mycket fart/sträcka jag slösa på alla wheelisar. En modern japs brukar väl ha mellan 220-230km/h i slutfart?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kul Henrik :) Fint att du avlägger rapport ! så vad blev det 10:89 ? ;)

Häftigt att du brassa up på slangen på 3an det betyder power !

Vi får väl ta och brassa lite på Jordbro rakan ? :) Hobbe me ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top