Jäklar henke.. är premien så jävlig?
ja betalar 6800 hel/hel för min.. känns överkommligt..
6800:- är rena utopin för mig. Alla dåliga förutsättningar + att man inte ens är skadefri, gav i år en premie på drygt 35k för hel/hel. Även om jag har råd så kan man ha roligare för pengarna. Sen känns det som rätt läge att sälja en SuperDuke nu, priserna på blocket sjunker bra fort
Det va nån Finne på Superduke.net som brassa 10.5 har jag för mig med sin -06a han posta tiderna ..Tips..Lite mindre luft i bakdäcket och dra upp framgaffeln lite i kronan
Jo, mindre luft och sänka den är nog ett måste om det ska gå fort rakt fram. 10.5 med rätt inställd cykel är nog ingen omöjlighet, men med original fjädring går det aldrig, det kan bara inte gå? Ska köra igen på Lördag om det är bra väder, då ska jag nog släppa ner den någon cm. Det här med riktig dragracing var galet kul, me like
Kört 28 repor idag varav 10 vart på slangen över 200m, 10 har jag försökt fega iväg (kassa tider), och dom resterande 8 var på slangen 100-150m. Det GÅR inte att hålla ner framhjulet när det är sånt fäste. Att jämföra med Barkarby är helt meningslöst, där var man ju bra på att starta
Idag har det vart
rejäla framhjulslyft på 1/2'an varje gång och rätt ofta på 3'an också. Hade såna problem att hålla den nere att både banpersonal, övriga deltagare och speakern bara skratta åt mig. Kul som fan, men inte effektivt om man jagar tider.
Själv har jag ett tidkort som säjer: 6:59 /171 km/t på 201m (men sämsta var 7:03/167) då jag testade förra året.
Jag var inte ens nära 6:59. Frågar du mig så är något mysko med den tidtagningen, eller så är du en sjuhelsikes förare i starten
Vad hade du för 60fötter? Killen som fick med mig idag, patlin1 här på SH, kör samma tider på 201m. Fast med 20km/h mer i fart. Han har en rejält sänkt B-King med 215hk på slangen, och kliver av linjen med två hjul i backen.. 6:60 är förövrigt samma tider som en Pro Twin Bike kör! Jämför man lite resultat på hojkörningar så brukar 6:60-6:80 på 201m betyda att man kommer under 10sek på 402m, svårt och tro det om en Superduke då inte ens 1000cc japanmaskin klarar av det, eller ens är nära. Hur bar du dig åt, lär mig
Tiderna jag fick är väl inget att skryta om (10'or klara jag iaf.) men farten är grym, konstant ~210 blås med en Superduke är hardcore med tanke på hur mycket fart/sträcka jag slösa på alla wheelisar. En modern japs brukar väl ha mellan 220-230km/h i slutfart?