Superduke-tråden

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Ska oxå upp med Ktm till gelleråsen! blir fett! :yoparty
 
Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
tänkte byta olja på superduken men får ingen ordning på hur mycket det skall vara. Enligt Jonte Engdahls skall detvara nästan 4 liter men jag hittar endast att mn skall fylla på ca 3l?

Vad är rätt?
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Min hoj dör när jag gasar fullt! Hände helt plötsligt på motorväg idag. Låg runt 120 och skulle köra om och vrider fullt, då dör hojen och jag blir tvungen att köra in till kanten.
Efter några minuter testar jag att starta,funkar fint, ger mig av hemåt istället. så länge jag inte gasar mer än halvgas går det bra men så fort jag vrider på så bludrar den och dör.
Borde va tätt i nåt filter eller nåt antar jag för det känns ju som att den inte får tillräckligt med soppa.

Nån som varit med om liknande eller som känner till problemet?

Hur har det gått för dig, fått ordning på hojen eller? Hoppas d inte e nåt allvarligt bara....
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Hur har det gått för dig, fått ordning på hojen eller? Hoppas d inte e nåt allvarligt bara....


Det va bränslepumpen som hade lagt av. går på garantin.
Tråkigt bara att det tar 5 dagar att få hem en ny:huvet.Får antagligen hem den på tisdag eller onsdag igen. Lite surt att va av med hojen över en vecka men det är ju inte nåt direkt hojåkarväder nu ändå så man får väl va tacksam för att det hände nu och inte förra helgen när vi va på kinnekulle.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Det va bränslepumpen som hade lagt av. går på garantin.
Tråkigt bara att det tar 5 dagar att få hem en ny:huvet.Får antagligen hem den på tisdag eller onsdag igen. Lite surt att va av med hojen över en vecka men det är ju inte nåt direkt hojåkarväder nu ändå så man får väl va tacksam för att det hände nu och inte förra helgen när vi va på kinnekulle.

Vi får ta en ride i helgen när vädret har ryckt upp sig!
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Min hoj läcker olja i packningen.

Första gången jag lade märke till det var när jag hade köpt den o tävttade den. Det var lite gammal olja nerför främre cylindern. Sist var för några dagar sen. Då var gumipackningen på toppen på bakre cylindern oljig och det var några droppar som hade runnit utmed sidan.


Någon som haft liknande erfarenhet? Är det något att oroa sig för?

Ska jag efterdra skruvarna och om det inte blir bättre byta packning?

Dem ska in på stora servicen om några hundra mil(ventilkontroll bla).
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Min hoj läcker olja i packningen.

Första gången jag lade märke till det var när jag hade köpt den o tävttade den. Det var lite gammal olja nerför främre cylindern. Sist var för några dagar sen. Då var gumipackningen på toppen på bakre cylindern oljig och det var några droppar som hade runnit utmed sidan.


Någon som haft liknande erfarenhet? Är det något att oroa sig för?

Ska jag efterdra skruvarna och om det inte blir bättre byta packning?

Dem ska in på stora servicen om några hundra mil(ventilkontroll bla).

Just på 05or 990SD/950SM har det varit lite probs med läckande cylinderpackningar mm.
Har du bara koll på det så att oljenivån i motorn är OK så är det ingen fara du kan gott vänta så kan de åtgärda det på servicen.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag och en polare är ute på en liten mc-tripp och är nu i Sthlm, vi tänkte väl ta en runda på bulten imorrn plus lite andra vägar. Vi blir eventuellt kvar till måndag och är lite sugna på att köra på rörken med smc.

För visst är det på måndagar? Hur länge innan måste man vara där för att få plats?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag och en polare är ute på en liten mc-tripp och är nu i Sthlm, vi tänkte väl ta en runda på bulten imorrn plus lite andra vägar. Vi blir eventuellt kvar till måndag och är lite sugna på att köra på rörken med smc.

För visst är det på måndagar? Hur länge innan måste man vara där för att få plats?

Sikta på att vara där till 16 för att vara säkra på att få åka. Västarna (platserna) tog slut förra måndan.

Om ni har framstjärt dvs är flickor så är det Tjejdag imorrn 10-14 på rörken.

/A
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Sikta på att vara där till 16 för att vara säkra på att få åka. Västarna (platserna) tog slut förra måndan.

Om ni har framstjärt dvs är flickor så är det Tjejdag imorrn 10-14 på rörken.

/A

Jag önskar jag hade en framstjärt om det var åkning imorrn, men tyvärr har vi båda snabel.

Tack för infon.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Just på 05or 990SD/950SM har det varit lite probs med läckande cylinderpackningar mm.
Har du bara koll på det så att oljenivån i motorn är OK så är det ingen fara du kan gott vänta så kan de åtgärda det på servicen.



Ok tack det lät bra hoppas resten inte är någon fara heller.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Någon mer som ska till Kinnekulle nu torsdag-fredag (Actionpics)? I kväll lastas hojarna och vi drar iväg.
Ska bli kul att testa styrdämparen, samt att jag sänkte gafflarna 5mm för att branta till styrvinkeln. Jag kommer ju att bli SÅ mycket snabbare nu :rolleyes:
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Morsning !
Nu har man testat Gotland ring :)

KL:14:00 -1800 kostar det 600 spänn :tummenupp Heldag 900kr

Riktigt kurvig och rolig bana :) som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .

Gumman klockade mig på 1.47 utan knäskrap :tungan Måste öva mer :yoparty

Jag måste fråga..är det normalt att däcket ser ut som mitt gjorde ? Bridgestone 016 såg ut som det höll på att smälta bort :confused:
På bilden ser man lite hur det såg ut, det jag störde mig på va att det va rätt stora klumpar av gummi lägst ut på däcket och det lukta lite bränt gummi ..
Förutom det så va jag väldigt nöjd med fästet på däcket !

Vi borde sammla ihop oss ett gäng och åka till Ringen :yoparty

Mvh
 

Bifogat

  • Gotland ring 10 juli 2009 140.jpg
    Gotland ring 10 juli 2009 140.jpg
    234.8 KB · Visningar: 99
  • Gotland mobil -09 025.jpg
    Gotland mobil -09 025.jpg
    250.7 KB · Visningar: 97
Last edited:

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
på fredag natt kommer en till Superduke ner till gotland, men tror inte det blir nått ringen för mig då jag inte har nått skinställ.. men gasa runt gotlnad ska det göras
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Du har fel däcktryck!
Däcket ska inte se ut så efter en dag på ringen. men dock så får man kallavrinning där. Det blir som en kant som lägger sig på yttre delen av däcket pga att däcket inte blir varmt nog. Men kolla trycket i däcket:tummenupp


Morsning !
Nu har man testat Gotland ring :)

KL:14:00 -1800 kostar det 600 spänn :tummenupp Heldag 900kr

Riktigt kurvig och rolig bana :) som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .

Gumman klockade mig på 1.47 utan knäskrap :tungan Måste öva mer :yoparty

Jag måste fråga..är det normalt att däcket ser ut som mitt gjorde ? Bridgestone 016 såg ut som det höll på att smälta bort :confused:
På bilden ser man lite hur det såg ut, det jag störde mig på va att det va rätt stora klumpar av gummi lägst ut på däcket och det lukta lite bränt gummi ..
Förutom det så va jag väldigt nöjd med fästet på däcket !

Vi borde sammla ihop oss ett gäng och åka till Ringen :yoparty

Mvh
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Riktigt kurvig och rolig bana :) som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .

Ser kul ut Micke! Nu är jag Iofs. bara snabbast när det gäller att stå i depån :hihi Men att döma av bilden samt när vi var på Tuvis så sitter du mer fel än vad körställningen är gatanpassad. Ut med kroppen men framförallt ner med överkroppen. Om man frågar experterna alltså :D

Finland på Lördag för 4dagar bana, i regn. Gett mig f-n på att ge allt även fast det är blött, kommer bli lagom spännande :michelin
 

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
En fråga när det gäller gotland, hur spänner man på bästa sätt fast hojen på båten? har dom bra grejer ombord där eller?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Dom har spändband. Ett i varje handtag som du drar framåt. Ha framdäcket mot väggen så står den stabilt som F..N. Har du aldrig spänt en hoj på släp? annars gör du likadant som på släpet.

En fråga när det gäller gotland, hur spänner man på bästa sätt fast hojen på båten? har dom bra grejer ombord där eller?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Du har fel däcktryck!
Däcket ska inte se ut så efter en dag på ringen. men dock så får man kallavrinning där. Det blir som en kant som lägger sig på yttre delen av däcket pga att däcket inte blir varmt nog. Men kolla trycket i däcket:tummenupp

Har man för högt eller för lågt tryck när det blir sådär?:va
Fick likadant sist när jag åkte bana, tror att jag körde med 2,3 både bak och fram.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top