Grattis! Men jag förstår inte riktigt, Leo? Som i Leo Vince, när du åker Acra?
Min hoj dör när jag gasar fullt! Hände helt plötsligt på motorväg idag. Låg runt 120 och skulle köra om och vrider fullt, då dör hojen och jag blir tvungen att köra in till kanten.
Efter några minuter testar jag att starta,funkar fint, ger mig av hemåt istället. så länge jag inte gasar mer än halvgas går det bra men så fort jag vrider på så bludrar den och dör.
Borde va tätt i nåt filter eller nåt antar jag för det känns ju som att den inte får tillräckligt med soppa.
Nån som varit med om liknande eller som känner till problemet?
Hur har det gått för dig, fått ordning på hojen eller? Hoppas d inte e nåt allvarligt bara....
Det va bränslepumpen som hade lagt av. går på garantin.
Tråkigt bara att det tar 5 dagar att få hem en ny.Får antagligen hem den på tisdag eller onsdag igen. Lite surt att va av med hojen över en vecka men det är ju inte nåt direkt hojåkarväder nu ändå så man får väl va tacksam för att det hände nu och inte förra helgen när vi va på kinnekulle.
Min hoj läcker olja i packningen.
Första gången jag lade märke till det var när jag hade köpt den o tävttade den. Det var lite gammal olja nerför främre cylindern. Sist var för några dagar sen. Då var gumipackningen på toppen på bakre cylindern oljig och det var några droppar som hade runnit utmed sidan.
Någon som haft liknande erfarenhet? Är det något att oroa sig för?
Ska jag efterdra skruvarna och om det inte blir bättre byta packning?
Dem ska in på stora servicen om några hundra mil(ventilkontroll bla).
Jag och en polare är ute på en liten mc-tripp och är nu i Sthlm, vi tänkte väl ta en runda på bulten imorrn plus lite andra vägar. Vi blir eventuellt kvar till måndag och är lite sugna på att köra på rörken med smc.
För visst är det på måndagar? Hur länge innan måste man vara där för att få plats?
Sikta på att vara där till 16 för att vara säkra på att få åka. Västarna (platserna) tog slut förra måndan.
Om ni har framstjärt dvs är flickor så är det Tjejdag imorrn 10-14 på rörken.
/A
Just på 05or 990SD/950SM har det varit lite probs med läckande cylinderpackningar mm.
Har du bara koll på det så att oljenivån i motorn är OK så är det ingen fara du kan gott vänta så kan de åtgärda det på servicen.
Morsning !
Nu har man testat Gotland ring
KL:14:00 -1800 kostar det 600 spänn Heldag 900kr
Riktigt kurvig och rolig bana som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .
Gumman klockade mig på 1.47 utan knäskrap Måste öva mer
Jag måste fråga..är det normalt att däcket ser ut som mitt gjorde ? Bridgestone 016 såg ut som det höll på att smälta bort
På bilden ser man lite hur det såg ut, det jag störde mig på va att det va rätt stora klumpar av gummi lägst ut på däcket och det lukta lite bränt gummi ..
Förutom det så va jag väldigt nöjd med fästet på däcket !
Vi borde sammla ihop oss ett gäng och åka till Ringen
Mvh
Riktigt kurvig och rolig bana som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .
En fråga när det gäller gotland, hur spänner man på bästa sätt fast hojen på båten? har dom bra grejer ombord där eller?
Du har fel däcktryck!
Däcket ska inte se ut så efter en dag på ringen. men dock så får man kallavrinning där. Det blir som en kant som lägger sig på yttre delen av däcket pga att däcket inte blir varmt nog. Men kolla trycket i däcket
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|