Superduke-tråden

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Tack tack alla som kom tyckte ni var riktigt skötsamma 5 vurpor på 80pers
är ju jäkligt bra.
O riktigt bra om man tänker på att det bara var KTM REBELER där :yoparty
Var själv bara 4 hundradelar från min dröm tid 1,11 med super duken


Måste fråga. Det var två killar som åkte SDR som stod under KTM tältet. Körde som f..n. Vilka var det? Kan ju kanske snylta lite vad ni/dom gjord med hojarna tips på inställningar mm. Det gick ju åka fort såg jag. :yoparty
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp , håller med er ..Svinkul ! Fint an Ktm att fixxa till bandag på detta vis :)

Jag tycker det va kul att se hur fort "vissa" åker på sina 690 "geggmoppar" ;)och att ens tänka på att byta upp sig effektmässigt känns bara larvigt . Det lär ta lååång tid innan de flesta av oss kan utnyttja Hästarna i en Superduke :)

Personligen är jag riktigt nöjd med min -07 R ! Grym känsla på banan ! Lite synd att bakdäcket nästan smälte hehe , men det blir ett annat till nästa storbana :)

Fint att träffa Likasinnade Ktm`are , alltid lika kul !
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Måste fråga. Det var två killar som åkte SDR som stod under KTM tältet. Körde som f..n. Vilka var det? Kan ju kanske snylta lite vad ni/dom gjord med hojarna tips på inställningar mm. Det gick ju åka fort såg jag. :yoparty
Det var jag o andreas han finns ej på sh.
jag kör sdr07 o han har en sdr08 vi har 15drev o acrapipor ktm map jag har clipon styre sen är det standard
ställ in hänget med förare 30-40mm fram o 25-30mm bak
ta ur 30ml gaffel olja per ben o sänk gaffel benen 6-12mm beror på hur högt fram däck man har det skiljer fast det står 120/70-17
FRAM
retur 3klick
comp 7-10klick
BAK
retur 2-4klick
lågcomp 3-6klick
högcomp 1/2v -1,1/2 varv
Detta funkar för oss o gäller bara på SDR o funkar inte på gata.
avvikelserna beror på vikt o kör stil :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det var jag o andreas han finns ej på sh.
jag kör sdr07 o han har en sdr08 vi har 15drev o acrapipor ktm map jag har clipon styre sen är det standard
ställ in hänget med förare 30-40mm fram o 25-30mm bak
ta ur 30ml gaffel olja per ben o sänk gaffel benen 6-12mm beror på hur högt fram däck man har det skiljer fast det står 120/70-17
FRAM
retur 3klick
comp 7-10klick
BAK
retur 2-4klick
lågcomp 3-6klick
högcomp 1/2v -1,1/2 varv
Detta funkar för oss o gäller bara på SDR o funkar inte på gata.
avvikelserna beror på vikt o kör stil :tummenupp


Tack för hjälpen med att ställa in fjädringen och tack för en toppen dag annars! :Bugar
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Det var jag o andreas han finns ej på sh.
jag kör sdr07 o han har en sdr08 vi har 15drev o acrapipor ktm map jag har clipon styre sen är det standard
ställ in hänget med förare 30-40mm fram o 25-30mm bak
ta ur 30ml gaffel olja per ben o sänk gaffel benen 6-12mm beror på hur högt fram däck man har det skiljer fast det står 120/70-17
FRAM
retur 3klick
comp 7-10klick
BAK
retur 2-4klick
lågcomp 3-6klick
högcomp 1/2v -1,1/2 varv
Detta funkar för oss o gäller bara på SDR o funkar inte på gata.
avvikelserna beror på vikt o kör stil :tummenupp

Ok fint ska testa det:tummenupp. Andreas på KTM? Dig har jag koll på... Tack KTM och Banåkning.nu för en kanon dag!
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
riktigt kul dag KTM fixade till.
2:a gången på bana för min del efter en jäkla massa år av crosskörning.. ovant som tusan =)

Jag är jevvlar inte snabbast.. men ja har fanimej roligast!
kommer upp ett gäng bilder imorgon på www.skovdemc.com

å nästa gång kanske ja har på lite crashpuckar så man slipper vara så hyper rädd om hojjen.. =)

Det var förbaskat roligt, tack alla och särskilt KTM :Bugar
Nu väntar man med spänning på foton.

Riktigt kul dag :tummenupp Imponerad av IQ's körning, ohej va're gick :yoparty

Vart var Göteborgsmaffian, trodde ni skulle komma?

Vi var där, vi såg dig allt fräsa runt. Snygg kört, synd att rasterna gick så fort, annars hade vi kommit över och tjötat med daj.

Det får bli nästa gång. Kungligt skoj

ja det var en riktig toppendag det här =) 640:in fick gå hårt =)

Det var väldans trevligt. Ja den fick bekänna färg såg det ut som :)
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Det var förbaskat roligt, tack alla och särskilt KTM :Bugar
Nu väntar man med spänning på foton.



Vi var där, vi såg dig allt fräsa runt. Snygg kört, synd att rasterna gick så fort, annars hade vi kommit över och tjötat med daj.

Det får bli nästa gång. Kungligt skoj



Det var väldans trevligt. Ja den fick bekänna färg såg det ut som :)

ja problemet med 640:in är att den är inte riktigt lika kraftfull som en SD :D så då växte ju hornen varje gång man hamna bakom en sd och dom gångerna jag kände att jag hängde med i kurvorna så satsades det ännu hårdare på att komma om :)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
ja problemet med 640:in är att den är inte riktigt lika kraftfull som en SD :D så då växte ju hornen varje gång man hamna bakom en sd och dom gångerna jag kände att jag hängde med i kurvorna så satsades det ännu hårdare på att komma om :)

Helt rätt, jag börjar få kläm på bankörning, jag måste brassa på lite mer på rakorna bara, min verkade vara strypt till 198... :va
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
hmmm 198, 160 gjorde min på start och mål kanske 165. sen går det inte mycket mer får nog trimma lite :D

Hehe, också en dålig ursäkt från min sida att jag inte brassade på mer :)

Cliff Barnes upplevde ju hur det var att vid 150 skylten nita i 216 :crash


edit: kan ligga en släng av avundsjuka i det också :krama
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Hehe, också en dålig ursäkt från min sida att jag inte brassade på mer :)

Cliff Barnes upplevde ju hur det var att vid 150 skylten nita i 216 :crash


edit: kan ligga en släng av avundsjuka i det också :krama

hehe.. en sak är säker 640:in fungerad även offroad. provade att lägga svängpunkten väldigt sent vid ett tillfälle i trösen.. det gick inte som planerat.. höll mig på hjulen dock..och att åka grus var ju också en trevlig upplevelse :D var det du som stod vid sidan av oss med en vit SD ?
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
hehe.. en sak är säker 640:in fungerad även offroad. provade att lägga svängpunkten väldigt sent vid ett tillfälle i trösen.. det gick inte som planerat.. höll mig på hjulen dock..och att åka grus var ju också en trevlig upplevelse :D var det du som stod vid sidan av oss med en vit SD ?

Japp det var jag! :tuttar
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Till saken hör ju också att jag blev tvungen att hälsa på ute i spenaten efter den laddningen:näsblod
150 meter försvann väldigt fort för en wannabe "räserkörare"

Nästa gång du bromsar dig förbi Boblooi på rakorna får du passa dig så han inte kommer farande mot dig:) [YOUTUBE-ID]4jtju8xh4tA[/YOUTUBE-ID][/QUOTE]
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Nästa gång du bromsar dig förbi Boblooi på rakorna får du passa dig så han inte kommer farande mot dig:) [YOUTUBE-ID]4jtju8xh4tA[/YOUTUBE-ID]
[/QUOTE]

Körställningsmässigt såg det lite mesigt ut, lite för upprätt. Kan vara avsaknaden av ett manligt knä som hänger ut. :cdevil
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900

Körställningsmässigt såg det lite mesigt ut, lite för upprätt. Kan vara avsaknaden av ett manligt knä som hänger ut. :cdevil[/QUOTE]

hur menar du med att det är trist att köra om folk på yttern ? tyckte det funkade skitbra ett gäng gånger både precis innan start och mål samt i utgången på esset.. jag blev förvisso ifrånkörd i utgångarna lika många gånger som jag körde om , men kul som fan :D
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Körställningsmässigt såg det lite mesigt ut, lite för upprätt. Kan vara avsaknaden av ett manligt knä som hänger ut. :cdevil

hur menar du med att det är trist att köra om folk på yttern ? tyckte det funkade skitbra ett gäng gånger både precis innan start och mål samt i utgången på esset.. jag blev förvisso ifrånkörd i utgångarna lika många gånger som jag körde om , men kul som fan :D

Hehe, jag har en episk snoppmätartävling med Cliff Barnes, det är vad det handlar om :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top