Superduke-tråden

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Grattis! Blev det från Bike i Trollhättan?


Faktiskt inte..:) . Både Superbike i Gbg , Beviks o Claessons kunde erbjuda en bättre affär för vår del , så det fick bli Claessons i Bromölla pga närheten....
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Backspeglar...

Har kört ett par mil på Duken nu och har märkt att högerbackspegeln viker sig när man kör över 150...
Nån som vet hur dom är ihopsatta, om dom går att styva till? Eller ska man bara slita bort dom?
 

patgus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Superduke is tha shijt
hej svejs.

Imorgon får jag min Superduke-07 :yoparty
Hoppas nu detta är så skoj som jag tänkte mig :va
och att jag inte är för gammal :confused:
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Har kört ett par mil på Duken nu och har märkt att högerbackspegeln viker sig när man kör över 150...
Nån som vet hur dom är ihopsatta, om dom går att styva till? Eller ska man bara slita bort dom?
Menar du att armen viker sig från styret eller att spegeln viker sig från armen?
Om du menar det första så dra upp gummit på backspegeln och dra åt låsbulten, det andra vet jag inte om det går.
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Menar du att armen viker sig från styret eller att spegeln viker sig från armen?
Om du menar det första så dra upp gummit på backspegeln och dra åt låsbulten, det andra vet jag inte om det går.

Nää, med min vanliga tur så är det ju själva backspegeln som får vinballesyndrom...
Vet inte riktigt hur, och om det är möjligt att "dra åt det" på något vänster?!
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Usch va trött jag är på att vänta på mina Akra pipor, beställdes tillsammans med hojen 13/3 och inte fått några än.

Bara mig det är fel på eller väntar någon annan också?

/A
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Usch va trött jag är på att vänta på mina Akra pipor, beställdes tillsammans med hojen 13/3 och inte fått några än.

Bara mig det är fel på eller väntar någon annan också?

/A

Jag väntar också på mina, beställdes samtidigt som hojen 15/3. Nu vill man ju ha lite muller! Åkte bredvid en SP1:a med någon form av slipon i helgen och insåg plötsligt att min låter ganska töntigt i jämförelse,hehe. :näsblod
 
Last edited:

patgus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Superduke is tha shijt
Akra

Jag väntar också på mina, beställdes samtidigt som hojen 15/3. Nu vill man ju ha lite muller! Åkte bredvid en SP1:a med någon form av slipon i helgen och insåg plötsligt att min låter ganska töntigt i jämförelse,hehe. :näsblod

Kan det vara så att dom är rest noterade?
Jag beställde med min hoj oxå o dom har inte kommit ännu (å andra sidan kom hojen igår)
Men ändån.??? :va :huvet
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Kan det vara så att dom är rest noterade?
Jag beställde med min hoj oxå o dom har inte kommit ännu (å andra sidan kom hojen igår)
Men ändån.??? :va :huvet

Dom är restade, samma sak när jag beställde till min förra hoj (660) då fick jag också vänta, dock inte såhär länge! :mad:
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag beställde mitt system ungefär samtidigt som ni och de fick hem det efter ca en vecka. Det ska monteras vid 100-mila servicen på måndag.
 

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
Superduke 07
Hm, jag har dragit iväg ett mail till Ragnar,(Lelles) igår men inte fått nått svar, han brukar ringa samma kväll i vanliga fall. Min har gått runt 100 nu och det är dags för servicen, men nu blir jag orolig att jag inte får nåra pipor då om det är många som får vänta. Åh va ruttet, ljudet som det är nu gör mig nästan gråtfärdig
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Nää, med min vanliga tur så är det ju själva backspegeln som får vinballesyndrom...
Vet inte riktigt hur, och om det är möjligt att "dra åt det" på något vänster?!

Samma här fast det är min vänstra spegel. Under färd löste jag det med att jag drog den så långt upp det gick, sen var den trögare så att säga. Nu har jag slängt bort båda speglarna och beställt en styrändsspegel från Rizoma istället..

Hm, jag har dragit iväg ett mail till Ragnar,(Lelles) igår men inte fått nått svar, han brukar ringa samma kväll i vanliga fall. Min har gått runt 100 nu och det är dags för servicen, men nu blir jag orolig att jag inte får nåra pipor då om det är många som får vänta. Åh va ruttet, ljudet som det är nu gör mig nästan gråtfärdig

Tror de har leveransproblem, läste på superduke.net om ett par som också väntar på leverans...
 
Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Pratade med Superbike ang. Akra slipon... De är restade hos leverantören. De får nya datum för leverans hela tiden o det bara flyttas fram. Verkar vara svårt att få fram så det räcker mot efterfrågan ??... Sista datumet de fått på Superbike var 23/5..... Vilket kanske oxå flyttas fram...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Har kört ett par mil på Duken nu och har märkt att högerbackspegeln viker sig när man kör över 150...
Nån som vet hur dom är ihopsatta, om dom går att styva till? Eller ska man bara slita bort dom?


Samma här min högra backspegel vek sig idag :rolleyes:
Den översta biten då..
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Tja grabbar! Satt på 640 in häromdan körde 24 mil och tänkte f**n man skulle kanske ha en värre hoj? superduken är ju fet som f**n MEN !! och då frågar jag er som har en.. Duger den bara till stadskörning eller kan man sticka iväg på 30 mila resor?? Marshar man 130-140 med den? vinglig?(vindkänslig)
Jag behöver en rolig lek hoj som man kan toura lite med! duger duken till det?
Och en sista hur ligger den till försäkringsmässigt?
 
Last edited:

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
Den duger till att åka långt med, men det är en renodlad busmaskin inge kul o ligga o nöta motorvägar men smaken är olika.

Nån som ska hänga på till supermoto tävling nu i helgen i Tranås sommen?
på söndag, om vädret håller i sig åker jag.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Usch va trött jag är på att vänta på mina Akra pipor, beställdes tillsammans med hojen 13/3 och inte fått några än.

Bara mig det är fel på eller väntar någon annan också?

/A


Fan grabbar ni ska va glada att ni har en hoj att åka på! Jag har ett akra helsystem liggande på hyllan men ingen bajk att montera det på... Det är ett halvår sen jag beställde hojen men det närmar sig tydligen leverans iallafall. :) Satan va drygt de är att vänta.....
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Tja grabbar! Satt på 640 in häromdan körde 24 mil och tänkte f**n man skulle kanske ha en värre hoj? superduken är ju fet som f**n MEN !! och då frågar jag er som har en.. Duger den bara till stadskörning eller kan man sticka iväg på 30 mila resor?? Marshar man 130-140 med den? vinglig?(vindkänslig)
Jag behöver en rolig lek hoj som man kan toura lite med! duger duken till det?
Och en sista hur ligger den till försäkringsmässigt?

130-140 funkar bra men fortare vill man inte åka några längre turer. Jag körde 20-25 mil ibland på en dag med min 05:a & det funka hur bra som helst. Man kan ju ställa dämparna lite soft så man får lite komfort om man vill va riktigt seriös.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Tja grabbar! Satt på 640 in häromdan körde 24 mil och tänkte f**n man skulle kanske ha en värre hoj? superduken är ju fet som f**n MEN !! och då frågar jag er som har en.. Duger den bara till stadskörning eller kan man sticka iväg på 30 mila resor?? Marshar man 130-140 med den? vinglig?(vindkänslig)
Jag behöver en rolig lek hoj som man kan toura lite med! duger duken till det?
Och en sista hur ligger den till försäkringsmässigt?


Jag böt från 640 till Superduke för att få "mer" hoj, jag ångrar mig inte. Slå till.

/A
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top