Superduke-tråden

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Tja grabbar! Satt på 640 in häromdan körde 24 mil och tänkte f**n man skulle kanske ha en värre hoj? superduken är ju fet som f**n MEN !! och då frågar jag er som har en.. Duger den bara till stadskörning eller kan man sticka iväg på 30 mila resor?? Marshar man 130-140 med den? vinglig?(vindkänslig)
Jag behöver en rolig lek hoj som man kan toura lite med! duger duken till det?
Och en sista hur ligger den till försäkringsmässigt?


Jag ska brassa till Norge med min i sommar...tillsammans med några kompisar varav en oxå har en SD. Tänker montera ngt liknande denna : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MEMP...3QQihZ012QQcategoryZ35590QQrdZ1QQcmdZViewItem inför den trippen. Kan nog vara rätt skönt att slippa vinden om man tourar 3-400 mil....
Har köpt en universalvindskiva som enkelt fästs i styre o gaffelben... Så skyddar man ju gps:en därbakom oxå...:)
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Jag ska brassa till Norge med min i sommar...tillsammans med några kompisar varav en oxå har en SD. Tänker montera ngt liknande denna : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MEMP...3QQihZ012QQcategoryZ35590QQrdZ1QQcmdZViewItem inför den trippen. Kan nog vara rätt skönt att slippa vinden om man tourar 3-400 mil....
Har köpt en universalvindskiva som enkelt fästs i styre o gaffelben... Så skyddar man ju gps:en därbakom oxå...:)

Den såg ju inge vidare ut.. men jag har oxå gått i tankarna å skaffa nån sorts liten kåpa. Men då ska den vara avtagbar. Det var nån på superduke.net som höll på och fixade med en adventurekåpa, den passar ju över lyset och den var rätt så billig oxå. lägg upp bilder på resultatet.

här är länken http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=1788
 
Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Den såg ju inge vidare ut.. men jag har oxå gått i tankarna å skaffa nån sorts liten kåpa. Men då ska den vara avtagbar. Det var nån på superduke.net som höll på och fixade med en adventurekåpa, den passar ju över lyset och den var rätt så billig oxå. lägg upp bilder på resultatet.

här är länken http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=1788


För det första är det inte den vindrutan.... o för det andra håller jag med dig... Det blir inte snyggt !:D ... Men vadå ??... Jag skiter i vad norrmännen tycker o ska man åka någurlunda bekvämt i 400 mil så tror jag det krävs en juste kåpa som tar fartvinden.

Den jag köpt är snabbt avtagbar... 4 insexskruvar , sen är den väck. Absolut inget jag kommer att köra med här hemma utan det blir en ren "touring-grej".

Denna liknade nåtsånär : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MOTO...0QQihZ010QQcategoryZ35590QQrdZ1QQcmdZViewItem . Provmonterade den på VTR-fightern jag hade innan o det fungerade kanon ! Sen att det såg gay ut......what the fuck !!!:D
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Den såg ju inge vidare ut.. men jag har oxå gått i tankarna å skaffa nån sorts liten kåpa. Men då ska den vara avtagbar. Det var nån på superduke.net som höll på och fixade med en adventurekåpa, den passar ju över lyset och den var rätt så billig oxå. lägg upp bilder på resultatet.

här är länken http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=1788

Hittade denna nu... : http://cgi.ebay.com/KTM-990-SUPERDU...yZ108833QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
jag såg dom och har beställt en sådan.
BTW. fick min Superduke idag :)
första gången med en hoj med 0 mil på mätaren :tummenupp
lite annorlunda än min förra (en VTX 1800), man sitter jättehögt ;-)

Men fyfan vad go den är :D


Sicket flyt !!!!! Jag får vänta 1 vecka till på min "0-milare"....:huvet
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Ni med svarta hojar, hur underhåller ni det mattsvarta??? :va

Vaxa är ingen höjdare har jag förstått, men kan man göra något annat för att skydda färgen??

Hur gör ni? ? ?:pannkyss
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Har inte prövat än, men skulle det inte funka med "Bumper Shine"? Eller är det kanske fel material?!
Nån som prövat?
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ni med svarta hojar, hur underhåller ni det mattsvarta??? :va

Vaxa är ingen höjdare har jag förstått, men kan man göra något annat för att skydda färgen??

Hur gör ni? ? ?:pannkyss

Tvätta som vanligt och torka med sämsskinn precis som på övriga hojjen. Inget mer... glöm både vax och bumpershine.
 

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
luleå
Hoj
KTM SuperDuke 07
Var ända in i h-vete håller dessa akra burkar hus. Först var man lovad 25 april, flyttat till 1 maj och nu till den 17 maj. :huvet
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Var ända in i h-vete håller dessa akra burkar hus. Först var man lovad 25 april, flyttat till 1 maj och nu till den 17 maj. :huvet

Samma sak för mig, jag blev lovad Mars, April, Maj. Åker idag och drar på ett par hexagonpipor istället, dyrare men dom går iaf att få tag på.

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag fick evo-systemet monterat i veckan o det låter riktigt fint!
Den varvar mycket bättre nu, när jag testade den efter monteringen så blev jag överraskad av varvstoppet. Den fortsatte att dra ända upp till stoppet. Alltså effektkurvan känns brant hela vägen upp om ni hänger med på vad jag menar. Jag har tyvärr inga kurvor att backa upp det med, men det känns! :tummenupp
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
E ju hex burkarna ja beställt 15500 gick dom små rackarna på.

Kom precis hem med mina nya burkar, fytusan va härligt. Ljudet är mumsmums.

Tur att man fick bra pris på hexagonburkarna.

Ni som monterat om regplåten, har ni sågat av svansen där i bak?

/A
 

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Rrrrrrrrr

Någon som fått sin SDR ännu? När jag beställde sa dom att den skulle komma i maj. Har ringt 3 ggr och frågat om vilket datum den ska komma men får aldrig något svar...
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Någon som fått sin SDR ännu? När jag beställde sa dom att den skulle komma i maj. Har ringt 3 ggr och frågat om vilket datum den ska komma men får aldrig något svar...

Jag beställde min i oktober...... Dom står näst intill klara i fabriken men dom fattas fortfarande nån komponent från en underleverantör. Förhoppningsvis så skickas några hojar i nästa vecka.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Någon som vet någon bra sida man kan beställa kompletta kit med krashpuckar till SD:n?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top