Superduke-tråden

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Så....660:n o VTR:en sålda ! Bike i Trollhättan... Se till o va snälla nu o ge mig ett riktigt bra pris så får ni den stora äran att sälja en SD till mig !:tummenupp

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Någon som haft följande fel på sin SD och vet vad det kan vara. FI-lampan börjar blinka och elen börjar krångla. Display, varvräknare och lysen börjar blinka och hoppa fram och tillbaka och hojen börjar hacka. När jag lägger i neutral och bara rullar så försvinner det. Men när jag lägger i en växel och ger gas så kommer det igen. Nu har även temp. lampan för motorn börjat lysa ibland. och då slår jag av tändningen och på så försvinner det.

Känns riktigt tråkigt och farligt att motorn börjar knacka vid nedlägg i kurvor.

Enda jag gjort sen problemet uppstod är att jag fyllde på olja 15W 40 syntet...så hoppas det inte är det...

Tacksam för svar.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Någon som haft följande fel på sin SD och vet vad det kan vara. FI-lampan börjar blinka och elen börjar krångla. Display, varvräknare och lysen börjar blinka och hoppa fram och tillbaka och hojen börjar hacka. När jag lägger i neutral och bara rullar så försvinner det. Men när jag lägger i en växel och ger gas så kommer det igen. Nu har även temp. lampan för motorn börjat lysa ibland. och då slår jag av tändningen och på så försvinner det.

Känns riktigt tråkigt och farligt att motorn börjar knacka vid nedlägg i kurvor.

Enda jag gjort sen problemet uppstod är att jag fyllde på olja 15W 40 syntet...så hoppas det inte är det...

Tacksam för svar.

Jag hade problem med en kabel som gjorde att hojen inte laddade och dog efter cirka 20 min körning varje gång.

Jag hade samma symtom som dig, lämna in och be dem kika på den, vart är den köpt?

/A

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
R1-09
Jag hade problem med en kabel som gjorde att hojen inte laddade och dog efter cirka 20 min körning varje gång.

Jag hade samma symtom som dig, lämna in och be dem kika på den, vart är den köpt?

/A

Köpt privat men kommer ursprungligen från superbike i GbG.

Vilken kabel är det?

Mvh

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Nu har man testat båda hojarna och det är väl bara att konstatera att Superduken är en bättre hoj att köra.
Det här ställer till det då jag hade tänkt att köpa en Ducati, men då hade jag bara gått på utseendet. Gillar inte riktigt Superdukens utseende.
Superdukens stora fördel är motorn som spinner fint och mycket bättre drag och inte alls lika mycket vibrationer som Monster.
Nackdelar är träsmak i baken (hård och smal sadel) sämre vindskydd och lite konstig körställning då man sitter högt men ändå ganska skarp benvinkel och den kändes lite tyngre att bryta ner i kurvorna.

Tja, jag håller väl inte riktigt med dig om nackdelarna, men det är väl en smaksak. Båda är väl bra cyklar, men jag skulle aldrig byta tillbaka igen. :tummenupp

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Fick brev idag om att min gamla Superduke -06 återkallas för något problem med bromsbeläggen fram!!!!

Säkert inga problem, men jag har inte nummret kvar till han som köpte den av mig..

SPREAD THE WORD.. Gäller vissa 2006 modeller....

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hur visar sig problemet med bromsbeläggen fram ?

Vet inte,, jag sålde min förra året, men fick recomenderat brev hem igår från KTM Örebro om att dom återkallar vissa 2006 modeller.. Man skulle kontakta sin närmaste KTM handlare om det omgående!!

Ville bara tipsa...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Okidoki. nått om att de kunde korridera, ska höra med lelles senare..
Tog en sväng precis med duken 6.6mil inklusive en sligerbults vända fifasen va kallt det va brrrr... men kul som satan innan jag blev stelfrusen ;)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Köpt privat men kommer ursprungligen från superbike i GbG.

Vilken kabel är det?

Mvh

Antar att det är ngt från generatorn till batteriet, ska kolla exakt med Ragnar på Lelles på tisdag, fick inget svar idag.

/A

Okidoki. nått om att de kunde korridera, ska höra med lelles senare..
Tog en sväng precis med duken 6.6mil inklusive en sligerbults vända fifasen va kallt det va brrrr... men kul som satan innan jag blev stelfrusen ;)

Körde också bulten idag men gav upp efter en vända, blev mest fika på rosenhill och sen smyga hemåt, hoppas på värme imorrn.

/A

Last edited:

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)

Tacksam för svar.

Ingen aning, men jag har också ett elfel på min. Den dör helt abrupt, helt utan anledning under körning. Inte ett liv, inget ljus, ingenting. Har dock lyckats lokalisera felet - tog av sadeln och knackade på säkringsboxen och då blinkade det till. En knack till så hade jag tändning etc. Verkar som det är glappande säkringar eller något i boxen som skakat loss. Något som träffat på samma problem? Det är ju i alla fall skönt att ha lokaliserat det, lär ju inte vara någt större problem att åtgärda själv heller. :)

Edit: hittade felet - stiften till tändningen i säkringsboxen hade lossnat och sjunkit ner och säkringen hade alltså inte alltid kontakt. Får försöka fixera stiften med något.

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nu så har precis monterat ett 16t på Duken ..kört 100m ska äta o sen åka ut o testa lite :)
Han ialf märka på 100 meter att den gick mkt smidigare på 1an..
Mvh

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
16t är som gjort för Hojjen :tummenupp blev otroligt mkt bättre på allt :)
Glida omkring går bra nu tom och slanga från 2an går fint med bara gasen :D

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
16t är som gjort för Hojjen :tummenupp blev otroligt mkt bättre på allt :)
Glida omkring går bra nu tom och slanga från 2an går fint med bara gasen :D

16t beställt :tummenupp kan tänka mig att det blir bra,går lite för tungt med originaldrevningen. Gjorde samma sak på min förra 660 och det blev helt perfekt! :)

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Ingen aning, men jag har också ett elfel på min. Den dör helt abrupt, helt utan anledning under körning. Inte ett liv, inget ljus, ingenting. Har dock lyckats lokalisera felet - tog av sadeln och knackade på säkringsboxen och då blinkade det till. En knack till så hade jag tändning etc. Verkar som det är glappande säkringar eller något i boxen som skakat loss. Något som träffat på samma problem? Det är ju i alla fall skönt att ha lokaliserat det, lär ju inte vara någt större problem att åtgärda själv heller. :)

Edit: hittade felet - stiften till tändningen i säkringsboxen hade lossnat och sjunkit ner och säkringen hade alltså inte alltid kontakt. Får försöka fixera stiften med något.

Fan va skönt att du hitta felet. Nu kan ja kanske sova om nätterna igen..... :gnissla

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
KTM 250F exc -08
Kom nyligen hem efter en resa till uppsala-örebro tur o retur, med lite småvägar norr om enköping blev de ca 25 mil enkel.
Inte är de nå problem att sitta o skava i så länge i ett sträck.
Så snart kört 200mil på den sen i slutet av mars. =)

Nån som dragit lite mer i sd-träffen.
De börjar ju snart bli väder för det.

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
2 svarta SD -06 med Acra slipon mappade o klara beställda idag !:tummenupp

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gratulerar! :tummenupp

Du handlade 2 st när nu ändå var igång eller? :)

Japp ! Lika bra att passa på...:D. Nädå.... 1 till mig o en till min kompis. Bra förhandlingsläge att beställa 2 på samma bräde...:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln