Superduke-tråden

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Till vilket pris.

Min gamla blir antagligen inlöst o självklart blir det en superduke till:tummenupp

Har en sdr 09 med acra gått 215mil (200mil demo o ett race på falkenberg)
kittad fjädring o en massa drev ett set r-fälgar 115000 utan extra fälgar pm om det finns intresse :tummenupp
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Har en sdr 09 med acra gått 215mil (200mil demo o ett race på falkenberg)
kittad fjädring o en massa drev ett set r-fälgar 115000 utan extra fälgar pm om det finns intresse :tummenupp

Den hade varit fin o ha ser den ut som din bott hoj då:tummenupp

Men den e lite över min budget:gnissla Men det e ju bra pris på den ju.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För nåt år sen var det nån som fixade en touring-läpp till Dukken.. Flera sidor om det, och massa underbar mobbing :D

Vem var det, och finns det några bilder kvar på montaget?

Håller på att sälja in dukne till 2e-man här, och han vill av nån skum anledning åka långt med den också :va... Det får stå för honom, men det vore kul att få en till duke att leka med :tungan
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
För nåt år sen var det nån som fixade en touring-läpp till Dukken.. Flera sidor om det, och massa underbar mobbing :D

Vem var det, och finns det några bilder kvar på montaget?

Håller på att sälja in dukne till 2e-man här, och han vill av nån skum anledning åka långt med den också :va... Det får stå för honom, men det vore kul att få en till duke att leka med :tungan

Är det denna du letar efter? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187828
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Bänkning av SDR -08

Jag passade på att bänka min SDR -08 på AVA i lördags (för 195 kr :yoparty )
Hojen har Remus dämpare, borttagen SAS och har mappen för Akra.
Verkar som bänken över lag visar ganska låga siffror, men kul iallafall...:tummenupp

Max Power - 124,24
Max Torque - 96,28

Någon annan som bänkat hos AVA?

/issi
 

Bifogat

  • Bänkning.JPG
    Bänkning.JPG
    212.5 KB · Visningar: 76

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Undrar om det är någon som själv säljer delar från en KTM superduke eller vet om någon som gör det.

Har lagts lite "snällt" på bana (vänster sida). Är inget akut då det mesta nu är lagat. Men det är lite smått och gott som kan bytas ut med tiden, dvs vinterpill. Lite skrap osv, inget allvarligt som sagt.

Letar efter följande:
Växelspak (mest "akut" då den blivit lite nedslipad)
Kopplingshandtag
Bromshandtag
Vänster fotpinne förare samt passagerare
Vänster passagerarfäste
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Issi, var det ordinarie pris föer en bänkning?
Fredrik
Nepp, det var kampanj bara i lördags. Men de ska ha 30% på allt verkstadsjobb under vintern med början 1/11.
Jag provar slänga upp en .pdf på Issins hoj. Nåra andra bänkningar vi kan jämföra med?
//m
 

Bifogat

  • Bänkning SDR Remus.pdf
    78.7 KB · Visningar: 80

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Nepp, det var kampanj bara i lördags. Men de ska ha 30% på allt verkstadsjobb under vintern med början 1/11.
Jag provar slänga upp en .pdf på Issins hoj. Nåra andra bänkningar vi kan jämföra med?
//m

Ordinarie pris för en effektmätning är 825kr....:va galet pris ni fick..... Det får vara ett tag. Skall lura Henrik att ställa mina TB så får jag se vad jag gör sedan.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
SuperDuke-prylar till salu!

Har lite delar ligger i garaget som jag inte längre har nån nytta utav, lägg ett bud om du tycker priset är för högt.. Du står för frakten!

  1. Höger & vänster kylarvinge till en R, 2000kr (Nypris över 4500kr).
  2. Komplett kit (inkl. fotpinnar) för passagerare till en R, 2000kr (Nypris över 6000kr) Spricka i lampglaset!
  3. Tuneboy kabel + mapp för öppen luftburk. 1000kr + att du får köpa en licens via TB á 1200kr = 2200kr, mot 3500kr direkt från TB och utan mapp.
  4. Tändningslås inkl. de två nycklarna & tillhörande tanklock, 1000kr (Nypris över 3000kr).
  5. R&G skylthållare inkl. skyltbelysning och miniblinkers, 750kr (Nypris 1500kr).
  6. KTM Racing orangeeloxerat styre, 500kr (Nypris 1700kr).
  7. Broms & kopplingshandtag, 500kr (Nypris 1500kr). Skrapmärke i kopplingsgreppet.
  8. Original avgassystem, 1500kr (Nypris över 20 000kr).
  9. Eller så får du alltihopa inkl. nedanstående för 7500kr!

Har en flyttkartong med småprylar också,
  • Gaskammar till G2'an.
  • Blinkers.
  • Två nävar svarteloxerade skruvar.
  • Broms- & kopplingsbehållarlock.
  • Styrändar.
  • Fotpinnar.
  • Framlampa.
  • Osv. osv.

Dessa kommer jag att ge bort gratis till den som behöver något. Grejerna är inte värda spec. mycket enskilt, och sälja det går nog inte. Dock är det bara gratis om ni verkligen behöver prylen, annars blir det loppis-priser. Skickas inte utan ni får komma hit & hämta det, samlingsbild på allt kommer om några dagar.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Har lite delar ligger i garaget som jag inte längre har nån nytta utav, lägg ett bud om du tycker priset är för högt.. Du står för frakten!

R&G skylthållare inkl. skyltbelysning och miniblinkers, 750kr (Nypris 1500kr).
KTM Racing orangeeloxerat styre, 500kr (Nypris 1700kr).
Broms & kopplingshandtag, 500kr (Nypris 1500kr). Skrapmärke i kopplingsgreppet.


Skylthållare - är det för R eller för vanlig SD? Vanlig då köper jag direkt. :Bugar
Styre är givet...klart coolt den tar jag :yoparty
Handtagen... är de de där "ettgreppshandtagen" eller orginal? Ettgrepps då köper jag direkt :Bugar

Ringer under dagen
Fredrik
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Skylthållare - är det för R eller för vanlig SD? Vanlig då köper jag direkt. :Bugar
Styre är givet...klart coolt den tar jag :yoparty
Handtagen... är de de där "ettgreppshandtagen" eller orginal? Ettgrepps då köper jag direkt :Bugar

Ringer under dagen
Fredrik

hehe jag har ju paxat skylthålleran å kabeln :arsele
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skylthållare - är det för R eller för vanlig SD? Vanlig då köper jag direkt. :Bugar
Styre är givet...klart coolt den tar jag :yoparty
Handtagen... är de de där "ettgreppshandtagen" eller orginal? Ettgrepps då köper jag direkt :Bugar

Ringer under dagen
Fredrik

Borta (förutsatt att ingen vill köpa allt). Men nån kabel får han inte :arsele
Borta (förutsatt att ingen vill köpa allt).
Original.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Har lite delar ligger i garaget som jag inte längre har nån nytta utav, lägg ett bud om du tycker priset är för högt.. Du står för frakten!

  1. Höger & vänster kylarvinge till en R, 2000kr (Nypris över 4500kr).
  2. Komplett kit (inkl. fotpinnar) för passagerare till en R, 2000kr (Nypris över 6000kr) Spricka i lampglaset!
  3. Tuneboy kabel + mapp för öppen luftburk. 1000kr + att du får köpa en licens via TB á 1200kr = 2200kr, mot 3500kr direkt från TB och utan mapp.
  4. Tändningslås inkl. de två nycklarna & tillhörande tanklock, 1000kr (Nypris över 3000kr).
  5. R&G skylthållare inkl. skyltbelysning och miniblinkers, 750kr (Nypris 1500kr).
  6. KTM Racing orangeeloxerat styre, 500kr (Nypris 1700kr).
  7. Broms & kopplingshandtag, 500kr (Nypris 1500kr). Skrapmärke i kopplingsgreppet.
  8. Original avgassystem, 1500kr (Nypris över 20 000kr).
  9. Eller så får du alltihopa inkl. nedanstående för 7500kr!

Har en flyttkartong med småprylar också,
  • Gaskammar till G2'an.
  • Blinkers.
  • Två nävar svarteloxerade skruvar.
  • Broms- & kopplingsbehållarlock.
  • Styrändar.
  • Fotpinnar.
  • Framlampa.
  • Osv. osv.

Dessa kommer jag att ge bort gratis till den som behöver något. Grejerna är inte värda spec. mycket enskilt, och sälja det går nog inte. Dock är det bara gratis om ni verkligen behöver prylen, annars blir det loppis-priser. Skickas inte utan ni får komma hit & hämta det, samlingsbild på allt kommer om några dagar.

Jag är intresserad av orginaldämparen samt bromsvätske/kopplingsbehållar locken :).
Hade även varit intresserad av kabeln till Tuneboy... Men någon annan hann visst före :brinnerup .
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Om ingen nappar på att köpa allt, (nu för 6000:- bara så jag blir av med skiten) så är följande saker bortlovade.

- Styre
- Tuneboykabel
- "Trimluftburken"
- Skylthållare
- Broms- & kopplingsgrepp
- Avgassystem

Sen verkar ju den här tråden vara full av kommunister och bidragstagare, sällan jag skådat sånt tiggeri när det handlar om gratisprylar :lol -Du har inte en sån ligger? -Jag skulle behöva en..
Lovat bort en massa via PM men de som finns kvar syns på denna bild. Eftersom folk verkar ha nytta av denna typ av prylar också så går dom till högstbjudande (men ingår om du skulle vilja köpa alltihopa á 6000kr) :tummenupp

*EDIT* Hitta precis en oöppnad förpackning med en touringruta också, bud?
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ja du e ju en jefel på o spamma i denna tråd :arsele Så visst e den Full me kommunister som jobbar från 5:30 till 16:30 :D

Du, Mr. Samhall, bara idag har du kläckt ur dig,

- Det vore ju bra om man kunde sova i bilen, så det blir billigare.

- Alltså, ska vi bo i stuga på Gotland så är det fan max 200:-/natt. 10 dagar är ju 2000:-. Sen 5000:- för körningen.

- Kan jag få dina kraschpuckar?

Gå & städa ett trapphus eller nåt :hej
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Hur många här är det som är anmälda till Gotland ring med Actionpics den 4-6 Juni? Ska bli kul att testa ringen i sommar i alla fall. :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top