Superduke-tråden

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Är det nån vänlig själ här som har en invite till spotify till övers?
mitt gamla konto jag har haft sen tidigt beta stadie spreds lite väl mycke tydligen och är numera avstängt..

skulle vara otroligt tacksam för en invite-kod..
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja håller på och rita hållaren och konan till övre crashpucks hållaren till Superduke -05.
Skulle behöva lite mått doch för att få det exakt..
Är det nån som har en att mäta på?
behöver en del mått så pm:a mig så kan jag skicka ritningen och vilka mått som behövs.
edit: nått sånt här ska det se ut tänkte jag..
 
Last edited:

Henken

Guest
Är hemma sjuk idag och tänkte ta ut batteriet för att sätta på underhållsladdning. Ta bort skruvarna var ju inga problem, men att vika ner luckan går ju fan inte. Själva "klumpen" med bla en säkring sitter som berget på luckan, och det går ej att vika åt sidan...

Vet inte om det är baconfebern som gör det men mitt tålamod är inte stort. Frågar istället för att med ett hulken-vrål riva sönder skiten.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Du måste koppla loss 3 st. kontakter framför luckan innan du kan snirkla upp den. En skruvmejsel hjälper när man ska få upp spärrarna på kontakterna.
 

Henken

Guest
Lyckades få till det nu. Hjälper ibland med en lampa så man ser hur saker & ting sitter fast. :)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Helvete vad SD's det ligger på blocket nu... lessnar folk så fort på världens bästa hoj?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Helvete vad SD's det ligger på blocket nu... lessnar folk så fort på världens bästa hoj?

13 st i hela landet, alla årsmodeller och oavsett pris som är till salu från privatpersoner..

Tycker det är lite om man ska va sån. I hösttider när alla vill sälja för att de ledsnat eller ska byta till våren!

Motsvarande finns det 24 R6:eek:r & 32 R1:eek:r :mattias
 
Last edited:

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Jag tittar nästan dagligen på Blocket efter att göra ett riktigt klipp på en SD nu när kylan har kommit.
Tycker heller inte att det dyker upp speciellt många.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag tittar nästan dagligen på Blocket efter att göra ett riktigt klipp på en SD nu när kylan har kommit.
Tycker heller inte att det dyker upp speciellt många.

Finns ju flera 07'or som man borde kunna pruta ner under 70k, hur mycket bättre affär kan man kräva eg.?
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Nä jag kräver ingeting, men när man kan få en ny 08 med akra pipor till för 90k så tycker jag inte att en 07 är värd mer ca 65k kanske.
Lägger hellre 20 000:- extra i så fall och har fulla garantier i fall något skulle hända.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
-07 under 70? hejja, jag kommer åka på min älskling till jag dör. Bara mina titanpipor kostade 25 000, kopplingen närmare 10 osv. osv.

Ingen beg. köpare är värdig.

Bläe.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Det där med begagnat priserna är alltid intressant. Jag har en anonns ute på min för 79´just nu och jag vet att det är lite högt. 75´ skulle nog vara mer rätt och 70´ billigt. Men i mitt fall så känner jag inte för att sälja hojen om jag inte får vad jag begär. det är mest det att jag alltid bytt efter 1-2år...
Tidigare hojar har man ju sålt billigt bara för att kunna köpa något annat, men varför slumpa bort en "perfekt hoj?" :) .
Det intressanta är att jag tycker hojen går bättre och bättre hela tiden. Vibrationerna har minskat betydligt. och hojen går betydligt mindre ryckigt. Kändes som den började lossna efter 500mil för att gå riktigt fint nu vid 1000 mil.
Jag kommer nog att ha kvar min hoj länge...
Var fast besluten om att köpa en RC8 innan jag provade den på KTM.dagen, men tyvärr upptäckte jag att den inte passade mig alls. Dock så blev jag imponerad av 990 SMT. Det gick ju att köra som satan på bana med den med, även om den inte känndes direkt racemässig.
Skulle tro att min nästa hoj blir en SMT i stället även om jag nog väntar något år till (på att bli mera gubbe).
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
-07 under 70? hejja, jag kommer åka på min älskling till jag dör. Bara mina titanpipor kostade 25 000, kopplingen närmare 10 osv. osv.

Ingen beg. köpare är värdig.

Bläe.

dark-side.jpg
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nä jag kräver ingeting, men när man kan få en ny 08 med akra pipor till för 90k så tycker jag inte att en 07 är värd mer ca 65k kanske.
Lägger hellre 20 000:- extra i så fall och har fulla garantier i fall något skulle hända.

Då är det väl inget att orda om. De flesta av oss här inne har haft sina Dukes sen de var nya, anledningen är helt enkelt att det inte finns några värdiga alternativ i samma prisklass. Då finns heller ingen som helst anledning att slumpa bort den för de kaffepengar du verkar tro att de är värda!

Såere
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det är bra att du håller drömmarna på en realistisk nivå gubben. Plastikkirurgin utvecklas snabbare än dina varvtider iaf

:sissy

HAHA, såja, jag har barn och betala för, då kan man inte bomba in i kurvan och riskera sig själv (och sina påstådda kamrater).

/A
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top