Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
HAHA, såja, jag har barn och betala för, du kan man inte bomba in i kurvan och riskera sig (och sina påstådda kamrater).

/A

Bortsett från den där lilla bromsmanövern på Åsen sist så är det inte jag av oss två som brukar vända gummit uppåt!

:7peta
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Bortsett från den där lilla bromsmanövern på Åsen sist så är det inte jag av oss två som brukar vända gummit uppåt!

:7peta

Så taskigt facit har jag inte, farten kanske saknas men marginalen är för stor, jag tror inte jag behöver bli så mkt snabbare för att ha roligare.

Tyvärr så är skattetrycket i det här landet på tok för högt (Läs jag tjänar för dåligt) för att våga öka takten.

/A
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så taskigt facit har jag inte, farten kanske saknas men marginalen är för stor, jag tror inte jag behöver bli så mkt snabbare för att ha roligare.

Tyvärr så är skattetrycket i det här landet på tok för högt (Läs jag tjänar för dåligt) för att våga öka takten.

/A


:fakta
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Ktm Superduke R 2010. Nån som vet vad ändringarna blir mot 2009 års modell?

Hörde av min handlare som har trådar långt ner i Österrike att pga av nya avgaskrav så kommer effekten gå ner till 105 för en vanlig SD och 115 för SDR...annars skulle dom vara same same.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hörde av min handlare som har trådar långt ner i Österrike att pga av nya avgaskrav så kommer effekten gå ner till 105 för en vanlig SD och 115 för SDR...annars skulle dom vara same same.

Det känns som ett rejält tapp i effekt en vanlig har ju 120 hk, tappa 15hk blir ju 12,5%....ingen vidare ingenjörskonst i Österrike om det stämmer....? Kanske skall ringa Bosch eller någon annan motorstyrningsexpert?
:va
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Det känns som ett rejält tapp i effekt en vanlig har ju 120 hk, tappa 15hk blir ju 12,5%....ingen vidare ingenjörskonst i Österrike om det stämmer....? Kanske skall ringa Bosch eller någon annan motorstyrningsexpert?
:va

Bara på SD som det blir så, SM modellerna kommer offroad reggas för att stunden slippa tappa effekt...var på tapeten att det retroaktivt skulle installeras på SD -08 och -09 modellerna vid service, men än har EU och KTM inte tagit det steget.
Bosch jobbar på problemet, men det verkar som det inte går att klara utsläppsgränsen utan att skära i effekten.

Så i framtiden är det SuMo som gäller :fakta
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Passar ett Akra slipon som har suttit på en SD 05-06 på min SDR -08 med Akra org grenröret ?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nån som har testat BMC luftfilter?
är det nått att ha?
eller är det nått annat märke man ska satsa på?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Perfekt, tackar henke.

Vart hittade du dom där skruvarna som du gav bort?
Är sugen på att få på svarta..

Kolla med Cliff Barnes ang. luftburk också! Ryktet går att nån vill ha samma frustration & vrål i maskin som jag hade i Hertigen™

Eloxerade du menar? Finns lite här var. Jag köpte mitt ifrån http://www.kvickmc.se/ Sjukt trevligt bemötande och himlans bra service! Att han sen har massa titanskruvar att sätta på motorn gör inte saken sämre :yoparty
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kolla med Cliff Barnes ang. luftburk också! Ryktet går att nån vill ha samma frustration & vrål i maskin som jag hade i Hertigen™

Eloxerade du menar? Finns lite här var. Jag köpte mitt ifrån http://www.kvickmc.se/ Sjukt trevligt bemötande och himlans bra service! Att han sen har massa titanskruvar att sätta på motorn gör inte saken sämre :yoparty

Ja det kanske skulle väcka lite liv i den redan aldeles för (mig) starka motorn =)
effekt är bra.. effekt är roligt.. mest effekt när man dör vinner.. och bling bling alt. lull lull..
ska påbörja vinterns manöver på duken ikväll tänkte jag.. beroende på om sonen tillåter mig =)
ska kolla kvick.. det är väldans intresant =)
Gjorde inte du egen luftburk btw?

EDIT:
Sjukt bra sida.. http://www.ktmpartfinder.com/
 
Last edited:

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Hur upplever ni de som har bytat fråm supermotard till superduke???
Lekfullhet smidighet mm..
:banana
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur upplever ni de som har bytat fråm supermotard till superduke???
Lekfullhet smidighet mm..
:banana

Närmre sporthoj än motard.. Tänk sporthoj, crosstyre och ett argt bottenvrid i motorn. Krydda med ett avlat combat-mode och en gnutta finlir.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top