RC8:an är som en Citroen, man behöver lite tillvänjning
Problemet är att KTM inte har justerat in maskinerna vid leverans. Det vanligaste och enklaste problemet är att gasvajern är glapp som f-n. Jag körde min på 0 spel, då försvann en del ryckighet. Sen skall man reseta insprutningsdatorn antingen via verkstadsdatorn eller via eget förfarande. Kallstart på depåstöd, rör inte gasen på 15 minuter, stäng av. Då blir den betydligt mjukare. Sen måste man lära sig att köra den för att kompensera ryckigheten, jag upplevde det inte som ett problem när jag kört den i några dagar. En TuneBoy eller PowerCommander kan få bort rycket nästan helt.
Nästa problem var växellådan. Nu är den ju jättefin efter bytet av växelstjärnan men det går att få den ännu bättre genom att flytta växelväljaren två kugg framåt på splinsen. Sen justerar man bara växelspaken ganska lågt mot skon så man inte behöver lyfta foten så mycket. Angående längd på föraren så är det bara att hissa bakramen i justeringen, nästan 2 cm högre. Då kan man också flytta upp fotpinnarna i sitt högsta läge så slipper man att speciellt fotbromsen tar i i högerkurvor på bana.
RC8:an är väldigt personlig och gillar man hård fjädring med medföljande feedback så är den grym