jag har en o7a till salu, om någon e sugen.
Till vilket pris.
Min gamla blir antagligen inlöst o självklart blir det en superduke till
jag har en o7a till salu, om någon e sugen.
Är där något som skiljer de olika årsmodellerna ? Är där någon årsmodell som man ska passa sig för ? Blev lite sugen på en superduke efter jag läst i denna tråden. Hur funkar den på bana ni som varit ute med era SD ?
En sista fråga hur är service kostnaderna för SDn ?
jag är oxå sugen på den här informationen.
Är det någon kunnig som kan göra en kort sammanställning ?
håller me. sdr är fett. jag hade en sdr 08a innan. luring köpte den av mig. behövde pengar. ps ångrar mig bittert än idag. nu e de nån issi här på tråden som njuter fullt ut.
det är en grym ban hoj sdr. men vanliga sd e riktigt snabb den me.
Hur stor skillnad är det då? För mig som aldrig kört SDR:en.. Gör det verkligen nån skillnad för oss bandagsnördar som i bästa fall kör Åsen 15 sekunder långsammare än de stora pojkarna? 1.20 känns ju fasligt fort, men med facit så känns det inte som att materialet kan spela så stor roll med tanke på att grabbarna kör snabbare med enstånkor!
Monterar du styrdämpare och drar upp framgafflarna lite (för att få brantare styrvinkel) så blir väl chassiet samma som på R (trodde jag i alla fall)?
Någon med en superduke som har kört en Kawa z1000.
Så tar gärna emot synpunkter från er som provat båda, hur är dom i jämförelse mot varandra för/nackdelar ?
Hur stor skillnad är det då? För mig som aldrig kört SDR:en.. Gör det verkligen nån skillnad för oss bandagsnördar som i bästa fall kör Åsen 15 sekunder långsammare än de stora pojkarna? 1.20 känns ju fasligt fort, men med facit så känns det inte som att materialet kan spela så stor roll med tanke på att grabbarna kör snabbare med enstånkor!
Jag planerar för övrigt att bli riktigt snabb nästa år . Så ingen kommer att hänga med nu när jag hämtat ut 2 uppsättningar BT003 (Tack Bridgenstone).
Den ena är japansk och helt könslös, & i jämförelse tråkig. Den andra är från Österike och har massa skäl, karisma och körglädje i sig
Tack för svaret men skulle du kunna utvecka lite mer
Varför är SDn roligare ? Är den piggare, bättre kvalitet, körställning osv...
Tyvärr var jag försent ute för att provköra den och skulle gärna vilja ha en hoj nu i vinter och pilla lite med
Varför är SDn roligare ?
Någon som har högra, främre bromsskiva över?
För att den är från Österike och full av liv & rörelse, fram gick inte det i förra inlägget?
Ne, men den är så mycket mer köra kontra åka med som Henken säger. Man kör verkligen SuperDuke'n. Men sen är det ju högst personligt hur man vill ha sin cykel också. Ringt Lelles och kolla? Ragge måste ju ha nån demo du kan prova?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|