Superduke-tråden

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Men den borde ju finnas som reservdel till SDR:n..
Kolla med närmsta återförsäljare.
Var på jakt i somras då fans de på ebay oxå:tummenupp

/F

PowerParts är KTM's egna tillbehör, säljs hos alla handlare. Dock är ju en R-bakdel inget tillbehör utan en vanlig reservdel. Dock är det billigare att köpa det via eBay eller hålla utkik på Superduke.net

Här finns den för £475.

Ok då är ja med:) Tack för tipsen! Får se om det blir en superduke till våren. Jävligt go cykel!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Sen att R1'an är god för att vinna Räksallad 1000 och jag är en sopa på att köra skiter jag i. Jag tycker det är kul & köra och då kan jag lika gärna ha en hoj med massa kul prylar på,

Kul , hoppas vi ses på någon Bana i sommar !
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Ska strax dra till Mantorp för att köra www.skrotbilsrejset.nu tyvärr blir det inte till att köra med hojen, men vad hittar man inte på när abstinensen sätter in :rolleyes: . Om någon åker ner och kollar så ska ni heja på en 405:a med eldflames :D

Ser fram mot Gotland med duken dock...
 

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Nästa år så
Var och provkörde en SD idag, kan nog bli att man skaffar sig en sådan.
Vad bör jag titta på när jag kikar på begagnade SD? Det är -07 och framåt som är aktuell. Var det några väsentliga uppdateringar till -08?
Någon som känner till en som är till salu men ej utannonserad? Helst en svart.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Var och provkörde en SD idag, kan nog bli att man skaffar sig en sådan.
Vad bör jag titta på när jag kikar på begagnade SD? Det är -07 och framåt som är aktuell. Var det några väsentliga uppdateringar till -08?
Någon som känner till en som är till salu men ej utannonserad? Helst en svart.


som sagt, svart swing är det enda som skiljer.
Köp min vet ja, vi bor ju i samma stad!
http://www.blocket.se/goteborg/KTM_Super_Duke_990_24156152.htm?ca=15&w=1

Slå en pingla om du vill komma förbi och kolla
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Japp, blev en sån utan lysen, så det är bara banåka som gäller 2010. Men det kommer bli en hel del köra iaf.. Lär bli en massa träningskvällar på Sviestad och sen är jag redan uppe i 17 bokade bandagar, och då är det knappt nån som släppt sina bantider för 2010 än. Är det nån som har en VW Transporter eller liknande till salu (max 50k) med bra pris så är det bara skicka ett PM, jag behöver en!

Men om nån skrapar sönder sin SD totalt och bara har halvförsäkrat så står jag där sen, men en påse pengar märkt "skambud" :D
Tro't eller ej, men sen åker jag SuperDuke BSE (Biltema-Sprayburk-Edition) på gatan..

Dock kan jag inte slita mig från tråden så ni får stå ut med mig ett tag till, iaf. tills jag hunnit bygga upp samma kunskap om R1'an som man nu besitter om SD'n :tummenupp

Du lär inte slita dig härifrån... sen kommer det en SD nerdimpandes till dig när du ska köra gata å så är du fast igen :yoparty
du får vara här även om du kör japanare.. ;)

Ok tack för svaret! Så det går inte att få tag i den hos en KTM handlare alltså? Hade varit snyggt o byta bakram annars. Men man får la inhandla sig en R och få mågra HP till. Finns inte många begangnade bara. Folk är väl nöjda me cyklarna antagligen. Får la bli nytt igen om det blir aktuellt me en duke:tuttar

Vågar man ta hojjen ner till Husqvarna fabriken?
Eller ha den parkerad där utanför... står ju en hel del hojjar där på sommaren.

Är där nere minst en dag i veckan å har funderat otaliga gånger på att ta hojjen..
--

Superduke R 2010 bild nedan.
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kan ingen lägga upp lite SD/SDR filmer från sommaren..
har sån sjuk abstinens så det är löjligt åt det..

får gå ut i garaget å torrbryta lite ikväll..
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Kan ingen lägga upp lite SD/SDR filmer från sommaren..
har sån sjuk abstinens så det är löjligt åt det..

får gå ut i garaget å torrbryta lite ikväll..

Här är lite..
http://www.vimeo.com/6119141
Micke65 bjöd på en fin bakhjulsrepa..

http://www.vimeo.com/4770478
Jag steker lite folk på Åsen.

finns lite mer på mitt Vimeo konto oxå.

Från KTM dagen på Åsen.
http://www.youtube.com/watch?v=IukZlxPfZVg
http://www.youtube.com/watch?v=u2lqGSFLAI4

/F
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Jag sålde min SD-06 i våras och börjar nu sakna den en aning. Anledningen till att jag sålde var att den drog vedervärdigt med bensin, aldrig under 0,8l/mil. Tänkte höra med er som har -07 och senare om de drar lika mycket? Har för mig att det uppdaterades en hel del till -07, bensintanken blev ju större iaf.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Jag sålde min SD-06 i våras och börjar nu sakna den en aning. Anledningen till att jag sålde var att den drog vedervärdigt med bensin, aldrig under 0,8l/mil. Tänkte höra med er som har -07 och senare om de drar lika mycket? Har för mig att det uppdaterades en hel del till -07, bensintanken blev ju större iaf.

Min 08:a drar lika mycket men ärligt talat så bryr jag mig inte för att de e så jävla roligt:D
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag sålde min SD-06 i våras och börjar nu sakna den en aning. Anledningen till att jag sålde var att den drog vedervärdigt med bensin, aldrig under 0,8l/mil. Tänkte höra med er som har -07 och senare om de drar lika mycket? Har för mig att det uppdaterades en hel del till -07, bensintanken blev ju större iaf.

Min drar nog 0,7 - 0,8 så man kommer ju en 17 - 18 mil på en tank (med marginal kvar) men då har det lyst ett tag, tror att lampan tänds vid ca 15 mil på trippen.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag sålde min SD-06 i våras och börjar nu sakna den en aning. Anledningen till att jag sålde var att den drog vedervärdigt med bensin, aldrig under 0,8l/mil. Tänkte höra med er som har -07 och senare om de drar lika mycket? Har för mig att det uppdaterades en hel del till -07, bensintanken blev ju större iaf.

Jag böt till nollsjua för att slippa tanka så ofta, samma förbrukning men mer sås ombord.

/A
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top