Superduke-tråden

canonball

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
KTM Superduke
modda bakdelen?

Tja. Tänkte fixa till bakdelen på min superduke 990 nu i vinter. Tänkte bara höra med er som gjort det hur ni gjorde. Plasten sticker ju ut ganska långt o fult bakom hojen, kapade ni av den under bakljuset eller? att jag får bygga en ny skylthållare o så e inga problem. Jag kikade bara lite snabbt idag men det såg ut som att plasten som skylten o så sitter i är en stor del bara, bytte ni den mot en kortare eller kapade ni helt enkelt i plasten?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Tja. Tänkte fixa till bakdelen på min superduke 990 nu i vinter. Tänkte bara höra med er som gjort det hur ni gjorde. Plasten sticker ju ut ganska långt o fult bakom hojen, kapade ni av den under bakljuset eller? att jag får bygga en ny skylthållare o så e inga problem. Jag kikade bara lite snabbt idag men det såg ut som att plasten som skylten o så sitter i är en stor del bara, bytte ni den mot en kortare eller kapade ni helt enkelt i plasten?

Du måste kapa i plasten.
Skruva av undre delen så ser du kanska snabbt vart du ska sätta sågen.:skrämd
Finns rätt mycket bilder på det på superduke.net
Lycka till!
 

canonball

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
KTM Superduke
Du måste kapa i plasten.
Skruva av undre delen så ser du kanska snabbt vart du ska sätta sågen.:skrämd
Finns rätt mycket bilder på det på superduke.net
Lycka till!

Ok det var som jag trodde då. Finns det några baklampor som har integrerade blinkers oxå? såg på ebay att det fanns till 2007-2009 års modell, då borde det väl finnas till 2006 års modell med antar jag. nån svensk sida som säljer??
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Jag tycker den var Cool! :tummenupp

Uääähh! Ser ut som en jevfla Bultaco från -81.

En KTM utan en gnutta orange är... liksom bara fel. (Nu får man bergis på skallen av Hund och alla andra svartåplatinasdägare.)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Uääähh! Ser ut som en jevfla Bultaco från -81.

En KTM utan en gnutta orange är... liksom bara fel. (Nu får man bergis på skallen av Hund och alla andra svartåplatinasdägare.)

Även om du bergis får på skallen så betyder det ju inte att du har fel...

/A
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Även om du bergis får på skallen så betyder det ju inte att du har fel...

/A

Ligger nåt i det:tummenupp

Och när vi ändå är inne på estetiken skulle jag kunna byta världens roligaste hoj mot en ny SDR bara för att den är så sjuuuuukt snygg. Vita kåpor, orange ram/fjäder och allt annat... Weltmeisterklasse.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Well hello, Sitter å suger på karamellen att införskaffa en k3,k4 gsxr1000, SD eller zx10.

Min senaste maskin var en z1000 -08 som jag tog ut ny..den fann jag roligast efter att testat fz1-n och cb1000r "SD fanns inte tillgänglig för provkörning"

Nu undrar jag om någon här har någong erfarenhet av sd och gen 2 av z1000 och kan styra mig i skillnaderna mellan dessa.

Nåt som jag snappat upp och oroar mig är att Superduke ska vara orolig vid låga varv samt har en mer on-off karaktär på effekten. Sen att den drar mycket bränsle?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag har ingen erfarenhet av de hojar sdu har testat innan du nu sneglar på SD så det är är bara ur SD-perspektiv.

Ja den drar soppa......., det går säkert att snålköra på en växel högre men hela hojen skriker åt dig att gasa, gasa, GASA. Så i verkligheten så kommer den alltid att dra soppa, ca 0,7-0,8. Är du inte diciplinerad utöver det normala så kommer du vrida extra på rullen VARJE gång du kan!

Oroligheten vid lägre varv är väldigt olika beroende på hoj min har Akra mappen och den är lite bättre än innan den blev mappad. Det finns fortfarande en del kvar att göra på min, nästa steg blir att justera Throttle bodies vilket kommer göra stor skillnad. Andra har gått hela vägen och gjort individuella mappar som i stort verkar ha tagit bort oroligheten.

On-Off karaktär nja, det är en V-Tvin och jag kallar det körbarhet, kraften finns direkt du vill utnyttja den. Jag har inte upplevt några problem att dosera kraften så att det inte känns som on-off.

Fredrik
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Ok, inte för att dom drar gör något men det begränsar miltalet då man måste tanka oftare.

Det lutar just nu mycket åt zx10 då lokala handlaren har en inne så man kan få känna...ska kolla med hojtorget om dom inte har en superduke över också
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Well hello, Sitter å suger på karamellen att införskaffa en k3,k4 gsxr1000, SD eller zx10.

Min senaste maskin var en z1000 -08 som jag tog ut ny..den fann jag roligast efter att testat fz1-n och cb1000r "SD fanns inte tillgänglig för provkörning"

Nu undrar jag om någon här har någong erfarenhet av sd och gen 2 av z1000 och kan styra mig i skillnaderna mellan dessa.

Nåt som jag snappat upp och oroar mig är att Superduke ska vara orolig vid låga varv samt har en mer on-off karaktär på effekten. Sen att den drar mycket bränsle?

Jag sålde min Z1000 -08 och köpte mig en ny SD:) Skillnaden som jag tyckte var att SD'n är en helt ny upplevelse på kurviga vägar. Svårslaget tror jag:tummenupp Men men V-twin var inget för mig. Twinen hade en karaktär som inte passade mig? När man varvar och det roliga skall börja så tar varvstoppet vid:huvet
Nej för min del är det radfyra som gäller:tummenupp
Det var mina fem cent.
Lycka till med vad det blir:)
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Trim

Funderar på att få ut så mycket effekt som möjligt ur Duken, utan att totalt ruinera mig. Problemet är att slutprodukten måste klara db-kkraven för bankörning eftersom jag nästan inte kör gata längre.
Det jag tänkt mig är följande; Leo-Vince slipon för ca 5500 kr, Motohooligan luftburk o filter, 3000 kr, samt Powercommander, 3000 kr. Till det kommer bänkning.

Någon som testat något liknande? Vet att det är fler som har Motohooliganburken men hittade inte inläggen. Tacksam för synpunkter.


http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=769&products_id=7174

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=8333
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Äntligen fått tummen ur..

FINALY!
det alra tröttsammaste med en SD är när man inte kan köra längre och måste komma åt batteriet.... att rackarns meck för att komma åt skiten.

Nu hade ja funderat på det hela sommaren och gjorde slag i saken igår.
drog upp en jäkla kabel på högersidan istället och inköpte en likadan kontakt som det är till min CTEK laddare (9.50:- kostade den)
fäste ena änden i kabeln givetvis och fyllde den andra delen med smältlim för att få det vattentätt.
idiotlätt och så sjukt andvändbart..

2 anledningar till att ja inte använder den medföljande kabeln från CTEK.
- den är för kort, jag är lat!
- ja har lagt den på bästaste stället, så bra att ja inte kommer ihåg det..

Bild nedan på resultatet.
Bonusbild på sonen, 4 månader och har precis börjat krypa så smått och äta potatis, palsternacka, morot och katrinplommonpure ;)


P.S KTM sjukt booring på mässan. inget kul kom dom med.. vem f*n vill se en 125:a concepthojj?
 

Bifogat

  • Picture 031.jpg
    Picture 031.jpg
    220.5 KB · Visningar: 66
  • Picture 029.jpg
    Picture 029.jpg
    216.3 KB · Visningar: 57
  • Picture 034.jpg
    Picture 034.jpg
    224.7 KB · Visningar: 74
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nu vill jag veta vad som händer med SuperDuke R till 2010!!
Har pratat med Lelles,KTM Skandinavien,MC-Kompaniet å alla säger att det kommer bli ändringar men ingen säger vad!!!
Nån som vet nått inte jag vet å vill dela med sig ?
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Nu vill jag veta vad som händer med SuperDuke R till 2010!!
Har pratat med Lelles,KTM Skandinavien,MC-Kompaniet å alla säger att det kommer bli ändringar men ingen säger vad!!!
Nån som vet nått inte jag vet å vill dela med sig ?


Är det inte dags att stoppa i Rc8 motorn nu för att kunna ge Ducati Street fighter på käften?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nu vill jag veta vad som händer med SuperDuke R till 2010!!
Har pratat med Lelles,KTM Skandinavien,MC-Kompaniet å alla säger att det kommer bli ändringar men ingen säger vad!!!
Nån som vet nått inte jag vet å vill dela med sig ?

Dom raporterade ingen ändring på den på mässan iaf.. har en kompis som var på presskonferansen dom hade..
 

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
FINALY!
det alra tröttsammaste med en SD är när man inte kan köra längre och måste komma åt batteriet.... att rackarns meck för att komma åt skiten.

Nu hade ja funderat på det hela sommaren och gjorde slag i saken igår.
drog upp en jäkla kabel på högersidan istället och inköpte en likadan kontakt som det är till min CTEK laddare (9.50:- kostade den)
fäste ena änden i kabeln givetvis och fyllde den andra delen med smältlim för att få det vattentätt.
idiotlätt och så sjukt andvändbart..

2 anledningar till att ja inte använder den medföljande kabeln från CTEK.
- den är för kort, jag är lat!
- ja har lagt den på bästaste stället, så bra att ja inte kommer ihåg det..

Bild nedan på resultatet.
Bonusbild på sonen, 4 månader och har precis börjat krypa så smått och äta potatis, palsternacka, morot och katrinplommonpure ;)


P.S KTM sjukt booring på mässan. inget kul kom dom med.. vem f*n vill se en 125:a concepthojj?


Vart köpte du kontakterna nånstans, vill fixa sån anordning på min oxå
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
underhållsladdning onödigt???

Halloj. Jag har en liten undran angående vinterns antågande.

Hur viktigt är det att underhållsladda batteriet?

Jag gjorde inget förra året å knarren startade direkt i februari. I för sig stod den bara stilla i tre månader. Är tempen över nollan och vägarna hyfsat torra brassar jag gärna, så kul är det ju faktiskt. :)

Ska jag investera i en laddare för att slippa köpa nytt batteri (som kostar skjortan) eller kan jag tuta å köra i vår som vanligt?

Tacksam för bra argument åt båda håll.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top