Superduke-tråden

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
SuperDuke
Hallao!!

Relativt ny superdukeägare som kommer hänga i tråden framöver :) Vilken maskin man har införskaffat sig, helt sanslöst rolig!

Nu till en fråga, hade tänkt bli några bandagar med den. Har akrapovic-titan dämparna utan db-killers och har inte kunnat få tag på några heller. Var får man tag på dessa, eller ska man skippa det och köra orginaldämparna?

/Zepho

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hallao!!

Relativt ny superdukeägare som kommer hänga i tråden framöver :) Vilken maskin man har införskaffat sig, helt sanslöst rolig!

Nu till en fråga, hade tänkt bli några bandagar med den. Har akrapovic-titan dämparna utan db-killers och har inte kunnat få tag på några heller. Var får man tag på dessa, eller ska man skippa det och köra orginaldämparna?

/Zepho

Med tanke på de hårdnande ljudkraven på banorna så är original alltid bäst. Men jag har inte hört om nån LC8 som haft problem med db-killers i, än. Vissa banor har sänkt ljudgränsen i år vilket många redan erfarit.

Vissa andra hojar (typ R6) klarar inte ens kraven med originalsystem.

db-killers till akrat borde inte va nåt problem att få tag i :va

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hejsan alla glada!!!
Har nu monterat R&G tailtidy på min SDR. Får dock inte medföljande led- skyltbelysning att fungera. Använder kablarna som har matat den gamla skyltbelysningen så det borde väll funka? Spelar det nån roll + eller -? Måste man ha nått motstånd eller nått till led- skylltbelysning?

Jerka_81

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
Superduke
Kraschpuckar

Motorskydden ska man absolut ha! De funkar kanon (se bilder). Jag lowsidade på sviestad i 100 och det enda jag behövde byta på hojen var krachpuckar och en växelpedal! Vill inte tänka på hur det hade sett ut utan motorpuckarna som tog värsta smällen!

Vad är det för kraschpuckar du använde? Dom verkar ju fungera bra!

mvh

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
SuperDuke
Med tanke på de hårdnande ljudkraven på banorna så är original alltid bäst. Men jag har inte hört om nån LC8 som haft problem med db-killers i, än. Vissa banor har sänkt ljudgränsen i år vilket många redan erfarit.

Ang. db-killers har jag inte kunnat få tag på några, var inne hos Johans MC och snackade med de också, men de kunde inte hjälpa mig med det?

Men annars får det väl bli orginalsystemet så man är på de säkra sidan

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Hejsan alla glada!!!
Har nu monterat R&G tailtidy på min SDR. Får dock inte medföljande led- skyltbelysning att fungera. Använder kablarna som har matat den gamla skyltbelysningen så det borde väll funka? Spelar det nån roll + eller -? Måste man ha nått motstånd eller nått till led- skylltbelysning?

Pröva att byta plats på kablarna bara. Jag monterade också led för ett tag sedan och trodde lampan va sönder när den inte fungerade.

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400

Jag tillverkade några egna db killers:tummenupp

blev bra o fick ner ljudnivån tillräckligt för bankörning.

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Hallao!!

/Zepho

Grattis till en fet hoj!

Hallao!!

/Zepho

Db-killers kan du köpa från Bike i Trollhättan för några 100-lappar, SÄTT INTE PÅ ORGINAL! :)

Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Pröva att byta plats på kablarna bara. Jag monterade också led för ett tag sedan och trodde lampan va sönder när den inte fungerade.

Ok ja testade det men dock så kopplade jag inte 100%seriöst då så kan ju vart att kablarna inte fick kontakt. Blir en tur till garaget å testa imorgon. Kan man koppla led-lampan direkt på batteriet bara för att testa så det inte e den det e fel på? Eller kommer man bränna den då?
Läste mig till att led inte lyser om man kopplar + å - fel. Men lampan ska inte gå sönder av det.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Efter mkt läsandes på nätet så lutar däckvalet åt Pirelli Diablo Rosso Corsa dom verkar riktigt bra , hoppas livslängden är ok :)

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Järfälla

Är det några här som skall till Järfälla go-cart bana i kväll?

Verkar bli uppehåll iaf.

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
hej på er alla superdukare (hihi)!

ja vad tycker ni om denna snygga maskin? jag äger just nu en aprilia sxv men vill ha något mer "åkvänligt", en hoj som inte behöver mer kärlek och pengar än en hustru.

jag har inte provkört en superduke men jag vill gärna höra vad tycker och tänker angående körstil m.m.

jag vill gärna ha en hoj med massor av körglädje (som en sxv) fast lite mer användarvänlig!

är superduke den rätta hojen för mig?

tack för svar :)

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
hej på er alla superdukare (hihi)!

Ja vad tycker ni om denna snygga maskin? Jag äger just nu en aprilia sxv men vill ha något mer "åkvänligt", en hoj som inte behöver mer kärlek och pengar än en hustru.

Jag har inte provkört en superduke men jag vill gärna höra vad tycker och tänker angående körstil m.m.

Jag vill gärna ha en hoj med massor av körglädje (som en sxv) fast lite mer användarvänlig!

är superduke den rätta hojen för mig?

Tack för svar :)

ja det är den, provkör!

Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Ducati hit och dit :glömdet
Kollade polarens Streetfighter och gissa vilket märke Ducati vänder sig till när dom ska köpa in riktiga grejor:yoparty:yoparty
Hobbes, du kan med gott samvete byta till en 848:a för det verkar ju vara KTM ändå...:D:D:D
duc.jpg

Bild0095.jpg

Bild0094.jpg

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati