Superduke-tråden

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Haha fy fan va coolt om det där stämmer. Min polare kör också Ducati Fighter. Gissa om han ska få höra det om nu Ducati köper grejer av KTM

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Nice , ska kolla Polarns Fighter ;)

Haha fy fan va coolt om det där stämmer. Min polare kör också Ducati Fighter. Gissa om han ska få höra det om nu Ducati köper grejer av KTM

Va ju bara tvungen att lägga upp en bildgåta i Streetfighter-tråden:)
Priset för vinnaren är att läsa hela denna tråden från första sidan:D

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen

Va enda in i h*lvete.... :va
Vi monterade ju på kylar skydds galler på min SF förra veckan. Tur att du inte såg det, du hade trackat sönder mig på plats :D

Måste springa ut och kolla... BRB

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Var ute och kollade på hojen. Det stämmer, bra scoop Mr KTM :tummenupp

KTM Leverar delar till Ducati Streetfightern.

SANY0149.JPG

Här har ni lite mer och skratta åt.. När jag e på väg ut till garaget träffar jag på min katt som är ute på sitt nattliga rövar stråk. Han bestämmer sig för att följa efter mig mot garaget. Precis när jag rundar hörnet till garaget är jag nära gå in i min granne som kommer från andra hållet. I släptåg har han sina 2 st okopplade hundar. Dom får såklart tokspel på min katt och värsta jakten utbryter. Allt slutar bra men jag lackar ur på min granne och skriker på han att han ska jävlarimig hålla sina hundar kopplade.

När jag kommer fram till garaget (irriterad) låser jag upp och glömmer att larma av. Larmet går och 110 Bb börjar yla. Jag trycker febrilt på larm dosan men den larmar inte av.. Batteriet har tagit slut, får springa hem igen och hämta backupp dosan innan jag får av skiten. Kunde knappt ta bilden för jag var så skakis...

Sitter och tar ett glas vin nu för och lunga nerverna. TACK FÖR ETT HÄRLIGT AVSLUT PÅ SÖNDAGS KVÄLLEN!

Sann historia!

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Gammal som man börjar bli fryser jag lite om mina händer efter en stunds körande och vägrar dra på mig nått tjockare än sporthandskar, tänkte ta och investera i ett par handtagsvärmare. Någon som har nått matnyttigt tips och som kanske t.o.m gjort det själv?

Tack.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Gammal som man börjar bli fryser jag lite om mina händer efter en stunds körande och vägrar dra på mig nått tjockare än sporthandskar, tänkte ta och investera i ett par handtagsvärmare. Någon som har nått matnyttigt tips och som kanske t.o.m gjort det själv?

Tack.

Köp ett snöskoterkit. Det är två stycken klisterlappar med elslingor som du tejpar under handtagen (som måste tas bort först så klart:))
Sen är det en switch på styret och ett motstånd så du kan köra i två effektlägen. Tar en timme att montera och kostar 250 spänn ca. Finns hos snöskoterförsäljare som t ex Yamahacenter...

edit: Har hört ryktesvägen att de finns på Biltema...

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
Hej,
sneglar på en styrdämpare till min SD-08.
Hittat en lev på blocket som heter NCCR. Dom har styrdämpare fr LSL till Dukken och priset (ca 2500kr) känns helt rätt.

Bra el Anus?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Klockrent, då kanske man kan slå till utan allt för mycket ångest.

Det är ju inte värst dyrt:)

Det jobbiga är att få loss handtagen, speciellt på vänster sida. Jag brukar använda tryckluft med smal pip i munstycket. I värsta fall så får man skära lös handtagen och köpa nya. Montering av handtagen sker enklast med att stryka bensin på insidan och trycka dem på plats. När bensinen dunstat så sitter de bra:tummenupp

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
blinkers

tjena! idag var jag ute och brassa en vända med duken, helt plötsligt vid ett rödlyse så skulle jag blinka men varken indikatorn eller blinkersen gick igång? men däremot när ja drar på gas så blinkar de till ibland som om det vore glapp typ, jag kollade alla kablar och allt med det verkar inte glappa, nån som vart med om nåt liknande eller har några tips på vad det kan vara?

/Klamster

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
LSL's styrdämpare funkar kanoners. :tummenupp
Jag har en sån på min. Mycket prisvärd.
Till skillnad från KTM's WP-dämpare så sitter den här ovanpå övre styrkronan. KTM's fäste sitter under nedre styrkronan.

Aah, tackar!

Kanon!! då är det bara att slå till, Tack.

BTW någon i Bunkeflostrand, Annestad som kör dukke här i forumet?
Såg en svart m Akrapipor som puttra förbi utanför fönstret

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fixade Röven på min , jag gillar den :) vad tycks ?

Bifogat

• Mobil Sony W595 028 fixxad.jpg
    Mobil Sony W595 028 fixxad.jpg
    226.8 KB · Visningar: 122

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
I släptåg har han sina 2 st okopplade hundar. Dom får såklart tokspel på min katt och värsta jakten utbryter. Allt slutar bra men jag lackar ur på min granne och skriker på han att han ska jävlarimig hålla sina hundar kopplade.

Hade [jävlarimig] du din katt i koppel då?

:kulspruta

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
nu är det inte långt ifrån att min sxv blir utbytt mot en SD.

så vad tror ni experter, gör jag rätt i detta byte?

jag måste vara otroligt dum som ställer den här frågan i den här tråden!

men jag vill ju att ni ska säga ja såklart :D

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
nu är det inte långt ifrån att min sxv blir utbytt mot en SD.

så vad tror ni experter, gör jag rätt i detta byte?

jag måste vara otroligt dum som ställer den här frågan i den här tråden!

men jag vill ju att ni ska säga ja såklart :D

Nej byt inte till Superduke...:D Honda 600 Shadow e mycke billigare och betydlig fräckare:glömdet Dessutom drar den lite bensin också vilket Superduken inte gör. Det finns ju vissa som retar sig på bensinförbrukningen... Till dom har jag förresten en hälsning: GÅ:D

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...