Superduke-tråden

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Stompgrip.. är det nått att satsa på och i så fall vilken skall man ha ?

SnakeSkin från Techspec ser ut så här, samma pris som Stompgrips men sjukt mkt snyggare (jajaja, smaken är som:arsele när det gäller puckstripes och allt möjligt...:D)

Bifogat

• DSC01590.jpg
    DSC01590.jpg
    204 KB · Visningar: 54
  • DSC01592.jpg
    DSC01592.jpg
    210.8 KB · Visningar: 61

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
SnakeSkin från Techspec ser ut så här, samma pris som Stompgrips men sjukt mkt snyggare (jajaja, smaken är som:arsele när det gäller puckstripes och allt möjligt...:D)

what is the prajslapp?

Och finns det nån nasare som har dom på hyllan? Jag vill öka farten nu och inte om 4 USA-beställning-som-fastnar-i-tullen veckor.

/A

Last edited:

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Någon från SD maffian som skall till Gelleråsen på lördag den 29 maj?
Jag och 5 glada killar till lämnar Kista kl 16.00 på fredagen den 28:e, vi söker nog krokiga vägar mot Karlskoga i typ 3-4 timmar. Sen blir det en bira och sova till kursstart.

Jag beställde mina snakeskins den 14 maj, idag är det den 20 så mina dyker nog snart upp. meddelar när de är i brevlådan.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag och Streetfighter polarn skall dit ialf :)

Vi tar hojarna på släp ..

En sak som jag tycker Ktm borde ha är Typ en ripoff på Svenska Ducatiklubben ..

Dom har massa banåka för bra priser skylt och buller fonden tex ..

Så kan ingen med känningar snacka lite vett med Ktm ledningen i Swedala så vi får Svenska Ktmklubben ;)

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Då lär vi ses där.

2 st i sällskapet lär dreggla ner Streetfightern, de är helsålda på Ducce..... 1 Monster 800 S2R och en S4R tror jag han har.

De andra 2 hojarna är en Ninja och en Hayabusa så det är en salig blandning som tuffar iväg.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag och Streetfighter polarn skall dit ialf :)

Vi tar hojarna på släp ..

En sak som jag tycker Ktm borde ha är Typ en ripoff på Svenska Ducatiklubben ..

Dom har massa banåka för bra priser skylt och buller fonden tex ..

Så kan ingen med känningar snacka lite vett med Ktm ledningen i Swedala så vi får Svenska Ktmklubben ;)

Beställde du igår Micke? Freddan va också sugen, gruppköpa alla 3?

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det är väl inge Tuvvis i morgon...Eller ducceklubben har väl körning eller har jag fel din lymmel ;)

Hoppas på att ryggskottet ska släppa så jag kan brassa i morgon ..Om rygghelvetet tillåter drar jag nog ut morgon/förmiddag nån annan som skall ut ?

Om så kanske en fika vid Rosenhill kan va nått ..

Vi ses .

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
HJÄLP!!

skulle behöva lite råd från en som åker superduke. har precis bestämt mig efter många provkörningar att det är en superduke jag vill ha. frågan är vilken. har två alt. som jag ser det till vettigt pris. antingen en Ny 2008 för 90K eller en 2006 utagen 2007 som gått 700 mil för 63K vilken ska man välja????

hjälp en stackare i nöd som vill bli en i gänget.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Testade nya kameran på sviesta i Torsdags: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4768150#post4768150
och tog några bilder...
När jag tänkte kampas lite med (Hund) så fick han tyvärr soppatorsk, men lite blev han med på film i alla fall. Kan dock ej redigera film och hela klippet ligger på ! GB. Någon som vet hur man redigerar eller var man kan lägga upp den???
Grymt väder och kul åkning var det i alla fall. Är sjukt nöjd med med GoPro HD :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Testade nya kameran på sviesta i Torsdags: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4768150#post4768150
och tog några bilder...
När jag tänkte kampas lite med (kamp)Hund så fick han tyvärr soppatorsk, men lite blev han med på film i alla fall. Kan dock ej redigera film och hela klippet ligger på ! GB. Någon som vet hur man redigerar eller var man kan lägga upp den???
Grymt väder och kul åkning var det i alla fall. Är sjukt nöjd med med GoPro HD :)

http://www.skickafilen.se/?r=0syt0

:tummenupp

Riktigt kul var det. Var tvungen att pipa hem och plugga lite. Prioriteringerna är klockrena. Plugga hela dan (med deadline på inlämningsuppgift 20/5), hem i förtid från körningen. Taxi hem från garaget, pizza+plugg. Mailet i utkorgen med uppgiften är skickat 23.56 :D Men RÄTT datum!

Skickafilen funkar väl annars. Kan PMa min mail om det är ok för dig. Vore riktigt kul att ha!

Sen får du börja tycka att det är kul att redigera. Klippa ihop kortfilmer från säsongens alla körningar på de som varit med på flera, göra en film per person och sälja för en relativ peng ;)

Kändes riktigt riktigt kul igår iaf. Släppte lite och det kändes som att säsongen liksom "kom igång" igår!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Testade nya kameran på sviesta i Torsdags

Den verkar riktigt bra .
Har du fäst den på tanken ?

Läste en intressant grej på superduke.net .

The asymmetrical firing order of a V2 causes not only an uneven rotation of the crankshaft, but also offers a huge period ,when the cylinders fire at close to the other., wherein substantial valve overlap occurs.This "overlap time window" makes this type of engine prone to harmful wave superpositions and "inter cylinder charge robbery". The stock KTM airbox now is a powerful candidate to amplify such superpositions.

For this reason the first thing to bring culture into the KTM V2, is to "re-tune" the acoustics of the stock airbox by modifications like this:

1. Remove the snorkel:

schnorchelnp5.th.jpg

2. Remove the inspection covers located at lower part of the airbox. Grind the ridge at the inside away to achieve a plain surface here. Then apply M8-nuts to the screws to realise a 5mm - gap, when the covers are reinstalled:

I know it has been discussed here at another place that removing the snorkel reduces performance. When removing the snorkel alone, this happens actually. Removing the covers alone makes torque in the middle but costs peak power at the top. This sounds curious,but it demonstrates how delicate this subject of wave action, superposition and "intake ram" is essentially.

The suggested two modifications are able to re-tune the acoustics of the stock airbox But they work only together, side by side.
The following power graphs show you the effect in the case of a new SD-R, the model with heads and throttle bodies of the RC8:

Here nothing is done with the fueling, no Acra, just the stock map working. The Remus installed at the other end of the engine just makes 2-3 HP . An Acra , Leo or what ever offers no larger gains. The SD-R engine suffers no huge restricted by the stock KTM muffler. So you must not aspect to much by a simple swap of the can.
This means the larger portion of the improvement is caused by airbox mod described. This explain furthermore why the mod works preferably at lower engine speed up to mid range, because here the "interference suppression" by "acoustic-tuning" makes the impact. At high rpm the vibrations inside of the airbox are at such a high amplitude, that the velocity stacks, and hereby the engine, are ruling the harmonic system as a whole. This is the speed, where the engine starts roaring "OMMMM" into the world.

7-8 hk mer runt 8000varv samt en hel del mer vrid i mellanregistret

Ingen skillnad i toppeffekt men därunder :yoparty

Last edited:

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Otroligt enkel ändring, känns som det är värt att prova...någon som vill först?
Fredrik

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...