Mooseman
When U grow old – don't grow up!
Stompgrip.. är det nått att satsa på och i så fall vilken skall man ha ?
SnakeSkin från Techspec ser ut så här, samma pris som Stompgrips men sjukt mkt snyggare (jajaja, smaken är som

Stompgrip.. är det nått att satsa på och i så fall vilken skall man ha ?
SnakeSkin från Techspec ser ut så här, samma pris som Stompgrips men sjukt mkt snyggare (jajaja, smaken är somnär det gäller puckstripes och allt möjligt...
)
SnakeSkin från Techspec ser ut så här, samma pris som Stompgrips men sjukt mkt snyggare (jajaja, smaken är somnär det gäller puckstripes och allt möjligt...
)
Japp, och om din bak är som din smak så har du ett laggårdsärsle av rang!![]()
Jag och Streetfighter polarn skall dit ialf
Vi tar hojarna på släp ..
En sak som jag tycker Ktm borde ha är Typ en ripoff på Svenska Ducatiklubben ..
Dom har massa banåka för bra priser skylt och buller fonden tex ..
Så kan ingen med känningar snacka lite vett med Ktm ledningen i Swedala så vi får Svenska Ktmklubben![]()
Någon från SD maffian som skall till Gelleråsen på lördag den 29 maj?
Beställde i dag , du hörde inte av dig som du sa din lymmel .
Testade nya kameran på sviesta i Torsdags: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4768150#post4768150
och tog några bilder...
När jag tänkte kampas lite med (kamp)Hund så fick han tyvärr soppatorsk, men lite blev han med på film i alla fall. Kan dock ej redigera film och hela klippet ligger på ! GB. Någon som vet hur man redigerar eller var man kan lägga upp den???
Grymt väder och kul åkning var det i alla fall. Är sjukt nöjd med med GoPro HD![]()
Testade nya kameran på sviesta i Torsdags
The asymmetrical firing order of a V2 causes not only an uneven rotation of the crankshaft, but also offers a huge period ,when the cylinders fire at close to the other., wherein substantial valve overlap occurs.This "overlap time window" makes this type of engine prone to harmful wave superpositions and "inter cylinder charge robbery". The stock KTM airbox now is a powerful candidate to amplify such superpositions.
For this reason the first thing to bring culture into the KTM V2, is to "re-tune" the acoustics of the stock airbox by modifications like this:
1. Remove the snorkel:
![]()
2. Remove the inspection covers located at lower part of the airbox. Grind the ridge at the inside away to achieve a plain surface here. Then apply M8-nuts to the screws to realise a 5mm - gap, when the covers are reinstalled:
I know it has been discussed here at another place that removing the snorkel reduces performance. When removing the snorkel alone, this happens actually. Removing the covers alone makes torque in the middle but costs peak power at the top. This sounds curious,but it demonstrates how delicate this subject of wave action, superposition and "intake ram" is essentially.
The suggested two modifications are able to re-tune the acoustics of the stock airbox But they work only together, side by side.
The following power graphs show you the effect in the case of a new SD-R, the model with heads and throttle bodies of the RC8:
Here nothing is done with the fueling, no Acra, just the stock map working. The Remus installed at the other end of the engine just makes 2-3 HP . An Acra , Leo or what ever offers no larger gains. The SD-R engine suffers no huge restricted by the stock KTM muffler. So you must not aspect to much by a simple swap of the can.
This means the larger portion of the improvement is caused by airbox mod described. This explain furthermore why the mod works preferably at lower engine speed up to mid range, because here the "interference suppression" by "acoustic-tuning" makes the impact. At high rpm the vibrations inside of the airbox are at such a high amplitude, that the velocity stacks, and hereby the engine, are ruling the harmonic system as a whole. This is the speed, where the engine starts roaring "OMMMM" into the world.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |