Superduke-tråden

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Den verkar riktigt bra .
Har du fäst den på tanken ?

Läste en intressant grej på superduke.net .

[MASSA TEXT]

7-8 hk mer runt 8000varv samt en hel del mer vrid i mellanregistret

Ingen skillnad i toppeffekt men därunder :yoparty

Trevlig morgon läsning:yoparty
Har du adress till inlägget, tänkte om de fanns lite bilder på hur man gör? Dette borde ju absolut testas..

Vad kör ni med för drevning? Har orginal nu, men funderar på 1-2 kugg mindre fram. Bra eller anus????

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Den verkar riktigt bra .
Har du fäst den på tanken ?

Japp sugproppsfäste på tanken på bilderna. Fäste även sugproppen på baklyset bakåt. Blev lite skakigt, men riktigt cool vinkel.
Är jagad av en S1000RR i 3 varv och det syns riktigt bra på filmen :) .
Men sedan kom rakan :huvet

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
16-38 känns bra , en del gillar 16-40 .. hade 17-40 på min -06a det lite väl högt ..

Jo mekkat lite nu och gjort detta mod , få se nu hur den går ska göra en ecu resett tomgång 15 min .."bara ryggskottet kunde släppa" voltaren hjälper lite.. jaja här kommer en länk . http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=10354&start=25

Drog en test sväng ocg visst går den bättre , den drar hårdre och går lite mjukare från botten :yoparty Sen så brölar den som brunstig valross vid fullgas :D

Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Trevlig morgon läsning:yoparty
Har du adress till inlägget, tänkte om de fanns lite bilder på hur man gör? Dette borde ju absolut testas..

Vad kör ni med för drevning? Har orginal nu, men funderar på 1-2 kugg mindre fram. Bra eller anus????

Jag har 2 kugg mer bak dvs 16-40 och är sjukt nöjd med det. Blev en helt ny hoj:yoparty

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Tjena boys!:yoparty

idag var jag på din mc och inhandlade mig en ny SD 2008, några tips och råd till en nybliven ägare.:D något man "måste" köpa?, inställningar som är bra att göra osv.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Tjena boys!:yoparty

idag var jag på din mc och inhandlade mig en ny SD 2008, några tips och råd till en nybliven ägare.:D något man "måste" köpa?, inställningar som är bra att göra osv.

Grattis! :tummenupp
Då borde vi ha setts där idag. Jag hade ett vitt skinnställ o mumsade korv o körde , 690 SMC, B-King och Gixxer 1000. Jävlar i helvete vad Suckarna gick!!! :skrämd :yoparty

Var den SD'n ny eller hur många mil hade den? Färg?
Kör den ett tag först o känn efter vad du skulle vilja förbättra. Det finns massor att göra på den.

16-38 känns bra , en del gillar 16-40 .. hade 17-40 på min -06a det lite väl högt ..

Jo mekkat lite nu och gjort detta mod , få se nu hur den går ska göra en ecu resett tomgång 15 min .."bara ryggskottet kunde släppa" voltaren hjälper lite.. jaja här kommer en länk . http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=10354&start=25

Drog en test sväng ocg visst går den bättre , den drar hårdre och går lite mjukare från botten :yoparty Sen så brölar den som brunstig valross vid fullgas :D

Coolt! :yoparty
Ja, bushoj, där har du ett exempel på vad du kan göra.
Slipons är förresten ett måste om man inte redan har det.

Jag har 2 kugg mer bak dvs 16-40 och är sjukt nöjd med det. Blev en helt ny hoj:yoparty

Var du tvungen att vända på kedjejusteringsblocket för att kedjan skulle räcka till?
Jag funderar på ett 40-kuggars bak för att det ska fungera lite bättre på gokartbanorna...

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Grattis! :tummenupp
Då borde vi ha setts där idag. Jag hade ett vitt skinnställ o mumsade korv o körde , 690 SMC, B-King och Gixxer 1000. Jävlar i helvete vad Suckarna gick!!! :skrämd :yoparty

Var den SD'n ny eller hur många mil hade den? Färg?
Kör den ett tag först o känn efter vad du skulle vilja förbättra. Det finns massor att göra på den.

Coolt! :yoparty
Ja, bushoj, där har du ett exempel på vad du kan göra.
Slipons är förresten ett måste om man inte redan har det.

Var du tvungen att vända på kedjejusteringsblocket för att kedjan skulle räcka till?
Jag funderar på ett 40-kuggars bak för att det ska fungera lite bättre på gokartbanorna...

Nice!!!

vi sågs säkert, hade en vit/grå randig peké och hände i hasarna på ragnar:yoparty var där typ 3tim innan allt var klart.

då ska jag göra det, färg: svart, sprillans NY inga mil :banana

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Henrik: watch it.. no dark side here ;)

Wanna bet? :hihi

sh4.jpg

Raderad medlem 21068

Guest
behöver lite hjälp med pc3.
ska mappa på måndag men tänkte ja skulle sätta dit pc3 imån o testa lite.
finns det nån som har lite tips?
kollat lite på powercommander.com men de mapparna som finns för nedladdning verkar lite fel för mig.

det som sitter på min:
GPR slipons
bmc luftfilter.

hoppas nån har nån erfarenhet..
mvh
insaniac

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Collt undra om man skulle testa göra den modden på min hoj.
Fan min engelska e dålig Hur gjorde du? Å hur menar du med ecu:n? Resetta?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Collt undra om man skulle testa göra den modden på min hoj.
Fan min engelska e dålig Hur gjorde du? Å hur menar du med ecu:n? Resetta?

Jo , man ställer hojen på tomgång i ca 15min utan att röra gasen så ställer den in sig lite efter de nya förutsättningarna efter modden .

Och Modden innebär att du tar de små trekantiga luckorna som finns nere på luftburken och sätter distanser på dem samt tar bort "slipar" av kanten på insidan så luften kan strömma in ..ska va ca 5-6mm springa runt om .

Snorkeln är lite "jobbigare" iom du måste ta bort locket på luftburken samt lyfta på filtret för att få bort snorkeln , Men det går lätt om man tar det lungt och är 2 st ;)

Medans man Har brallorna nere så kan man sätta in ett DNA filter så andas motorn ännu lättare .

Tar väl ca 2 timmar .

Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jo , man ställer hojen på tomgång i ca 15min utan att röra gasen så ställer den in sig lite efter de nya förutsättningarna efter modden .

Och Modden innebär att du tar de små trekantiga luckorna som finns nere på luftburken och sätter distanser på dem samt tar bort "slipar" av kanten på insidan så luften kan strömma in ..ska va ca 5-6mm springa runt om .

Snorkeln är lite "jobbigare" iom du måste ta bort locket på luftburken samt lyfta på filtret för att få bort snorkeln , Men det går lätt om man tar det lungt och är 2 st ;)

Medans man Har brallorna nere så kan man sätta in ett DNA filter så andas motorn ännu lättare .

Tar väl ca 2 timmar .

Nice Ja deta måste man testa :tummenupp Har 100-mila service om 1 vecka. Får bli efter den sevicen. Hoppas bara det funkar bra ihop med akra å deras mapp? Men om man nu tar bort snorkeln å gör så den tar in luft på sidorna vid dom 3-kantiga locken. Kommer den inte suga i sig "orenad" luft? Som inte passerat filtret?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hoppas bara det funkar bra ihop med akra å deras mapp? Men om man nu tar bort snorkeln å gör så den tar in luft på sidorna vid dom 3-kantiga locken. Kommer den inte suga i sig "orenad" luft? Som inte passerat filtret?

Akkramapen ja , jag hoppas det för jag har den ..Det skall inte vara några problem iom akkra mapen gör att hojen går fetare än med orginalmap.

Luften tas in underifrån ;) ovansidan på luftburken är filtrerad luft .

Kika på nätet efter nån sprängskiss på luftburken så du ser hur den är uppbyggd .

Är du helt ovan att mekka så kanske du skall ta hjälp med snorkel borttagandet .

Fundera lite först ;)

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Akkramapen ja , jag hoppas det för jag har den ..Det skall inte vara några problem iom akkra mapen gör att hojen går fetare än med orginalmap.

Luften tas in underifrån ;) ovansidan på luftburken är filtrerad luft .

Kika på nätet efter nån sprängskiss på luftburken så du ser hur den är uppbyggd .

Är du helt ovan att mekka så kanske du skall ta hjälp med snorkel borttagandet .

Fundera lite först ;)

Ja men då så :) Då e det väll bara å börja modda när man fått tillbaka hojen efter service. Nån som vet vart man köper DNA filtret i Sverige?
Sen så e det http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=291 man skall ha? Står varken att det är till 2010 års modell eller R modellen men filtret är väll det samma?

"Edit" Såg även att BMC har ett filter till SD. Såå DNA eller BMC?
http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=673

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Ja men då så :) Då e det väll bara å börja modda när man fått tillbaka hojen efter service. Nån som vet vart man köper DNA filtret i Sverige?
Sen så e det http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=291 man skall ha? Står varken att det är till 2010 års modell eller R modellen men filtret är väll det samma?

"Edit" Såg även att BMC har ett filter till SD. Såå DNA eller BMC?
http://www.bmcairfilters.com/VisDetail.asp?ID=673

Jag köpte på Touringbutiken för länge sen, så de borde ha.
DNA eller BMC? Same same, but different.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC