Hallå bröder!
Tänker byta hondan! Var först inne på cbr eller gsxr. Kollade sedan försäkringen på SD och jag hamnar på 7k hel/hel. Känns som att det är ett bättre val om det ska bli en del bandagar framöver. Det lönar sig att köpa en SD och en bättre hjälm för mej!
Fråga: (ledsen, orkar faktiskt inte plöja monstertråden i jakt på svaret)
Är det värt att lägga merkostnaden R modellen kostar gentemot vanliga SD? Förutom att den ser jäkligt läcker ut med orange ram. Skiljer det mycket utöver 10 hk i motoreffekt?
Är det värt att lägga merkostnaden R modellen kostar gentemot vanliga SD? Förutom att den ser jäkligt läcker ut med orange ram. Skiljer det mycket utöver 10 hk i motoreffekt?
Skiljer en del i chassiet osv. Inget man märker av under snabb grupp på bana misstänker jag dock.
Jag har saknat de sista 10-12 hästarna stundvis, aldrig fel med effekt. Men en vanlig "räcker" långt om det är frågan.
Fast R:en är ju förbannat snygg.
Personligen är jag nöjd med att ha större däcks-/bandagsbudget tack vare billigare hoj. Men skulle jag byta ligger en SDR bra till (om jag inte hädar och köper sporthoj igen, för ren banåka).
Du som kört med mej vet väl att långsam eller mellangruppen passar bättre
Typ så.. Jag är ju ny i snabb grupp själv.
Men ska du börja åka bana så går det ganska snabbt att utvecklas och börja klättra i "graderna". Så har du för avsikt att köra MKT bana, då kanske en R är rätt väg att gå. Vill du som de flesta "åka lite bana", då räcker nog en vanlig alldeles utmärkt mer än en säsong också.
Ot.
Jobbigt att sitta hemma och vara risig , blir så förbenat rastlös .. därav min aktivitet här hehe .
Hojta till om jag blir för jobbig
Jo , en 125cc kanske vore nått
Fick han tag i en demohoj eller bytte han?
Tycker den ser lite stor ut till honom...
Vart beställer man bra/billiga delar till den oranga superstackaren.
Husse "highsidade" idag. Tacksam för tips.
Upptäckte just att 990 R inte går att skjutsa på. Drygt, jag måste ha den möjligheten! Får kika på den vanliga då, plånboken blev i alla fall glad nu!
Vart beställer man bra/billiga delar till den oranga superstackaren.
Husse "highsidade" idag. Tacksam för tips.
Tjena
Monterade ett hemgjort fäste för videokameran. Satte den på tanken för att kunna få med lite av hojen (läs hastighetsmätaren).
Skall bli skoj att se hur det blir på Gelleråsen på lördag.
http://www.youtube.com/watch?v=1ZjL5IvyS_Y
Tjena
Monterade ett hemgjort fäste för videokameran. Satte den på tanken för att kunna få med lite av hojen (läs hastighetsmätaren).
Tjena
Skall bli skoj att se hur det blir på Gelleråsen på lördag.
http://www.youtube.com/watch?v=1ZjL5IvyS_Y
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |