Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Beställde mitt Dna från deras hemsida gick rätt fort . Hade ett BMC filter men jag gilla det inte pga av strulig konstruktion eller så va jag klantig eller nått ..

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hallå bröder!

Tänker byta hondan! Var först inne på cbr eller gsxr. Kollade sedan försäkringen på SD och jag hamnar på 7k hel/hel. Känns som att det är ett bättre val om det ska bli en del bandagar framöver. Det lönar sig att köpa en SD och en bättre hjälm för mej!

Fråga: (ledsen, orkar faktiskt inte plöja monstertråden i jakt på svaret)

Är det värt att lägga merkostnaden R modellen kostar gentemot vanliga SD? Förutom att den ser jäkligt läcker ut med orange ram. Skiljer det mycket utöver 10 hk i motoreffekt?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hallå bröder!

Tänker byta hondan! Var först inne på cbr eller gsxr. Kollade sedan försäkringen på SD och jag hamnar på 7k hel/hel. Känns som att det är ett bättre val om det ska bli en del bandagar framöver. Det lönar sig att köpa en SD och en bättre hjälm för mej!

Fråga: (ledsen, orkar faktiskt inte plöja monstertråden i jakt på svaret)

Är det värt att lägga merkostnaden R modellen kostar gentemot vanliga SD? Förutom att den ser jäkligt läcker ut med orange ram. Skiljer det mycket utöver 10 hk i motoreffekt?

:tummenupp

Skiljer en del i chassiet osv. Inget man märker av under snabb grupp på bana misstänker jag dock.

Jag har saknat de sista 10-12 hästarna stundvis, aldrig fel med effekt. Men en vanlig "räcker" långt om det är frågan.

Fast R:en är ju förbannat snygg.

Personligen är jag nöjd med att ha större däcks-/bandagsbudget tack vare billigare hoj. Men skulle jag byta ligger en SDR bra till (om jag inte hädar och köper sporthoj igen, för ren banåka).

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Beror på hur mkt du får lägga i mellan till en "R" ;)

Ska du åka mkt bana kanske det kan va värt att satsta på en R , den skiljer sig rätt mkt i känslan mer brutal på nått vis .

Sedan så är den såå mkt snyggare som påpekats :)

Ot.
Jobbigt att sitta hemma och vara risig , blir så förbenat rastlös .. därav min aktivitet här hehe .
Hojta till om jag blir för jobbig ;)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
:tummenupp

Skiljer en del i chassiet osv. Inget man märker av under snabb grupp på bana misstänker jag dock.

Jag har saknat de sista 10-12 hästarna stundvis, aldrig fel med effekt. Men en vanlig "räcker" långt om det är frågan.

Fast R:en är ju förbannat snygg.

Personligen är jag nöjd med att ha större däcks-/bandagsbudget tack vare billigare hoj. Men skulle jag byta ligger en SDR bra till (om jag inte hädar och köper sporthoj igen, för ren banåka).

:D Du som kört med mej vet väl att långsam eller mellangruppen passar bättre :crash

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:D Du som kört med mej vet väl att långsam eller mellangruppen passar bättre :crash

Typ så.. Jag är ju ny i snabb grupp själv.

Men ska du börja åka bana så går det ganska snabbt att utvecklas och börja klättra i "graderna". Så har du för avsikt att köra MKT bana, då kanske en R är rätt väg att gå. Vill du som de flesta "åka lite bana", då räcker nog en vanlig alldeles utmärkt mer än en säsong också.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Typ så.. Jag är ju ny i snabb grupp själv.

Men ska du börja åka bana så går det ganska snabbt att utvecklas och börja klättra i "graderna". Så har du för avsikt att köra MKT bana, då kanske en R är rätt väg att gå. Vill du som de flesta "åka lite bana", då räcker nog en vanlig alldeles utmärkt mer än en säsong också.

Jo jag resonerar så jag med. Men man kanske skulle sikta på R ändå för att ha en lite större skillnad från Hondan direkt. Posörvärdet vid Leons är ju viktigt med :fyllisar

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke
Nyckelbenet av.,

Vart beställer man bra/billiga delar till den oranga superstackaren.
Husse "highsidade" idag. Tacksam för tips.:Bugar

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Det finns en SDR -09 (inte på Blocket) som gått 450 mil för 109 900:-
Ifall någon vill ha mer info så PMa telefonnummer.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Upptäckte just att 990 R inte går att skjutsa på. Drygt, jag måste ha den möjligheten! Får kika på den vanliga då, plånboken blev i alla fall glad nu!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Upptäckte just att 990 R inte går att skjutsa på. Drygt, jag måste ha den möjligheten! Får kika på den vanliga då, plånboken blev i alla fall glad nu!

Köp min?

Superduke -07
1100 mil
Servad enl bok hos Ragnar
Helsystem Titan, Akra Evo
Alla lock till broms/koppling
Slirkoppling
KTM Larm
2-fingergrepp från cyclecontrol
Rearsets från Rizoma
Alla kraschpuckar från R&G, motor, sving, gaffel, styrändar och bobbins.

Säkert missat något.

/A

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Vart beställer man bra/billiga delar till den oranga superstackaren.
Husse "highsidade" idag. Tacksam för tips.:Bugar

Fy fan jag lider med dig.

Kolla ebay där kan nog finnas en del

Jag highsidade med min förra med och de va inte lönt att laga den igen:gnissla

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA