Superduke-tråden

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Våra hojar skall in på service 1 gång per år. Även om man inte kör dom milen så det krävs. Hörde det på KTM Center.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Om jag köper en hoj med acra och mappad för detta. Kan jag då sätta på originalet vid bankörning på sveistad utan att hojen far illa av detta? Fett kommer den gå men är det skadligt för hojen?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Ingen här som ska till Gotland ring 4-6 juni? Är rädd för att en kompis inte får ihop sin hoj, så annars blir det till att åka själv.
Hans plats är till salu på SH nu. Färja och boende är redan fixat.
Någon sugen?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ingen här som ska till Gotland ring 4-6 juni? Är rädd för att en kompis inte får ihop sin hoj, så annars blir det till att åka själv.
Hans plats är till salu på SH nu. Färja och boende är redan fixat.
Någon sugen?

Sugen men tyvär inte hemma

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Skulle någon kunna vara snäll å öppna locket till kylaren på sin sd,berätta vad ni ser,jag har klägg i den,förrutom vatten å glykol(ser ut som olja)vill bara bekräfta att det ska vara där på sd`ar.Tack på förhand.
/jocke

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Det stämmer faktiskt. Kollade manualen:

Helt sinnessjukt sjukt.
Tur att man inte förlängde garantin eftersom den de facto kostar 3800 + 2500 + 2500 = 8800 även om man inte kör en meter...:banana

2500 helt problemfria mil med Sumo'n = "samma" prylar, så why bother?

Shit, nu rasar väl Vita Blixten ihop totalt i morrrn....:näsblod

Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Skulle någon kunna vara snäll å öppna locket till kylaren på sin sd,berätta vad ni ser,jag har klägg i den,förrutom vatten å glykol(ser ut som olja)vill bara bekräfta att det ska vara där på sd`ar.Tack på förhand.
/jocke
Ingen som kan svara ??

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Det ska nog inte vara där. Har du fått olja i vattnet så kanske det är någon packning till vettenpumpen som läcker? :va

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Det ska nog inte vara där. Har du fått olja i vattnet så kanske det är någon packning till vettenpumpen som läcker? :va
Hojen står på firma pga utav det, enligt dom ska klägget finnas där, vilket jag inte tror på, så om nån e snäll så får ni jättegärna kika på era sd.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Hur ser det ut i expansionskärlet? Är det grönt, genomskinligt o fint, eller ser det geggigt ut?

Hojen står på firma pga utav det, enligt dom ska klägget finnas där, vilket jag inte tror på, så om nån e snäll så får ni jättegärna kika på era sd.

Jag ska försöka komma ihåg att kolla när jag åker hem. Men jag har ju minne som en guldfisk...

Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Hur ser det ut i expansionskärlet? Är det grönt, genomskinligt o fint, eller ser det geggigt ut?

Jag ska försöka komma ihåg att kolla när jag åker hem. Men jag har ju minne som en guldfisk...
Expansionskärlet ser oki ut,generalagenten säger att d inte ska finnas där,firman som den står på säger tvärtom,har aldrig sett d på nån av mina hojar jag ägt,verkar mysko....

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Expansionskärlet ser oki ut,generalagenten säger att d inte ska finnas där,firman som den står på säger tvärtom,har aldrig sett d på nån av mina hojar jag ägt,verkar mysko....

Är du riktigt osäker, så ta ett foto, klistra in i ett dokument där det står att handlaren garanterar att det är i sin ordning och se till att de signar det. Skulle det hända nåt senare så har du ju skriftligt på att du har lämnat in hojen under garantitiden och att de skrivit under på att det inte behöver åtgärdas. Då faller det på dem iaf om det värsta skulle hända.

Lite bökigt, men 90% juridiskt hållbart.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Jag har kikat i min kylare. Det ser väldigt rent o fint ut där. Inget klegg alls. Jag stoppade t.o.m. ner fingret o doppade det och det såg ovanligt snyggt o fräscht ut när jag drog upp det. :tungan
Men nu ska man ha i åtanke att min hoj bara gått 115 mil och den servades för 5 mil sedan. Jag tror inte att de bytte ut kylartätskan, men man vet ju inte.

Generalagenten, är det Andreas eller Joachim på KTM Scandinavia i Örebro du pratat med? Om de säger att det inte ska vara så, då ska det säkert inte vara så heller. Kan du inte be dem skicka dig ett email/brev där de säger det som du sen kan ta med till din handlare?

Är det någon som har sett rostiga skruvar på sin SD?
De har hittat det på RC8'orna. Det är svarta insexor till fästena för dämparen och bakramen.
Är det samma på SD'n så tänker i alla fall jag leta upp något rostfritt o byta ut dem. Hellre blanka än svarta om de svarta rostar...

Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Är du riktigt osäker, så ta ett foto, klistra in i ett dokument där det står att handlaren garanterar att det är i sin ordning och se till att de signar det. Skulle det hända nåt senare så har du ju skriftligt på att du har lämnat in hojen under garantitiden och att de skrivit under på att det inte behöver åtgärdas. Då faller det på dem iaf om det värsta skulle hända.

Lite bökigt, men 90% juridiskt hållbart.
Japp precis vad jag hade tänkt å göra oxå :tummenupp

Jag har kikat i min kylare. Det ser väldigt rent o fint ut där. Inget klegg alls. Jag stoppade t.o.m. ner fingret o doppade det och det såg ovanligt snyggt o fräscht ut när jag drog upp det. :tungan
Men nu ska man ha i åtanke att min hoj bara gått 115 mil och den servades för 5 mil sedan. Jag tror inte att de bytte ut kylartätskan, men man vet ju inte.

Generalagenten, är det Andreas eller Joachim på KTM Scandinavia i Örebro du pratat med? Om de säger att det inte ska vara så, då ska det säkert inte vara så heller. Kan du inte be dem skicka dig ett email/brev där de säger det som du sen kan ta med till din handlare?

Är det någon som har sett rostiga skruvar på sin SD?
De har hittat det på RC8'orna. Det är svarta insexor till fästena för dämparen och bakramen.
Är det samma på SD'n så tänker i alla fall jag leta upp något rostfritt o byta ut dem. Hellre blanka än svarta om de svarta rostar...
Min har gått 790mil,å jag pratade med micke johansson,har aldrig varit med om att en hel hoj har nå annat än bara glykol å vatten i systemet.
Ska hämta den idag så the story goes on...
Tack för hjälpen alla :)

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Klotade förra säsongen och hamnade på sjukan med knäoperationer m.m. som följd. Får lite känningar av min nuvarande liter K7. Har ett gäng bandagar på ingående, så vi får väl se om knäna pallar det. Om de inte gör det rycker det lite i köptarmen när jag ser en SD. Har dock inte hunnit provköra någon än. Någon som vill ge en bra jämförelse mot en modern sporthoj? Vet ju vad det är för hoj, men alltid intressant med verkliga erfarenheter. Tack på förhud.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras