Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Efter bara 3 mil så går den som skit. Den måste köras in först, sen går den bättre. Min reser sig i alla fall på enbart gas utan ryck på 2an. Men då har jag i.o.f.s. fixat luftfilter o avgas.
Original så är SD'arna strypta på 1an och 2an. Det är bara att plocka fram avbitarn efter köp. Det är det första man bör göra.

Hobbes, har du köpt Ducatin?

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Efter bara 3 mil så går den som skit. Den måste köras in först, sen går den bättre. Min reser sig i alla fall på enbart gas utan ryck på 2an. Men då har jag i.o.f.s. fixat luftfilter o avgas.
Original så är SD'arna strypta på 1an och 2an. Det är bara att plocka fram avbitarn efter köp. Det är det första man bör göra.

Om jag får min såld så slår jag nog till.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Äntligen! Dem känns väldigt välgjorda men tog 3-4 veckor att få dem. Hoppas att dem passar bra oxå.
1460:- ink frakt :tummenupp

Har en del SD-prylar till salu.

Komplett uppsättning puckar från Coyote (ram,motor,sving och gaffel) - 1200kr.

Hattech regskyltshållare, anpassad för Akra titan eller orginalsystem (Ej Evo) - 700kr.

NCCR Racefotpinnar - 400kr

Allt är helt nytt. Finns i Sthlm och köparen betalar ev frakt.

Skicka PM vid intresse.

Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Sådär! Nu har jag provkört en SD. Jodå, går upp på bakhjulet på 1:an men inte 2:an utan provokation. Blev helt lurad när jag satt och körde och tittade ner på mätaren. 200 knyck och man märker inte riktigt hur fort man kör. Men ska de inte gasresa på 2:an :confused: Helt original 2010 med 3 mil på mätaren (visste inte om det förrän efter körningen)

Tycker egentligen att den kändes slö mot förväntningarna :gnissla

Välkommen till den mörka sidan:yoparty

Jo den borde resa sig på bara gas på 2:an, men som folk säger så finns de en strypning på dom.

/Han som transporterade hem din sålda hoj.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Välkommen till den mörka sidan:yoparty

Jo den borde resa sig på bara gas på 2:an, men som folk säger så finns de en strypning på dom.

/Han som transporterade hem din sålda hoj.

Aha! Momentbegränsare! Ja det förklarar en del. Den stora blaffan under sadeln begränsar kanske en del med. Akra och map är i alla fall nödvändigt!

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Hattech regskyltshållare, anpassad för Akra titan eller orginalsystem (Ej Evo) - 700kr.

Skicka PM vid intresse.

Jag har likadana puckar och fotpinnar och det är bra grejer. :tummenupp
Rejsfotpinnarna från NCCR (märket är egentligen LSL) är grymt sköna (och snygga). Ingen risk att halka av med ytterfoten under knäskrap längre om bootsen är blöta. :skrämd En hemsk upplevelse som jag råkade ut för flera ggr innan jag bytte pinnar.

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM

Strypning????? :gnissla
Någon som kan förklara hur man tar bort den? Bilder?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Har man akkramapen så kanske strypningen är borta . Är inte riktigt säker , har läst lite olika om det...

Men det är dummt att chansa :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
har du köpt hoj än??:tuttar

Nähä inte än! Jag vill i alla fall inte göra affärer med Beviks! Pratade lite priser med dem och begärde 100 mila med i priset eller i alla fall en rejäl rabatt - Nä

Nähä. Då ska jag ha en hjälm med i köpet (kostade 2k en Nolan) -Nä tyvärr, du kan få 10% rabatt.

Vet sen tidigare att det är sådär att göra business med dem men som köpare har man alltid möjlighet att gå till någon annan :)

Kanske åker jag och kikar på ett annat ställe imorgon! Vi får se!

Har du hämtat din nu? Har för mej att det stod 4 där. Nu bara 3!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nähä inte än! Jag vill i alla fall inte göra affärer med Beviks! Pratade lite priser med dem och begärde 100 mila med i priset eller i alla fall en rejäl rabatt - Nä

Nähä. Då ska jag ha en hjälm med i köpet (kostade 2k en Nolan) -Nä tyvärr, du kan få 10% rabatt.

Vet sen tidigare att det är sådär att göra business med dem men som köpare har man alltid möjlighet att gå till någon annan :)

Undvik Beviks om du ska köpa nåt dyrare. Personalen är duktig men "ledningen" behöver vrida fram klockan från 1973.

Jag ska till Sthlm imorrn, tom så att jag ska svänga in hos Ragnar. Vet du vad du vill ha kan jag reka lite åt dig.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Undvik Beviks om du ska köpa nåt dyrare. Personalen är duktig men "ledningen" behöver vrida fram klockan från 1973.

Jag ska till Sthlm imorrn, tom så att jag ska svänga in hos Ragnar. Vet du vad du vill ha kan jag reka lite åt dig.

Japp en (standard) superduke med akrapipor + map. Helst en överbliven 08:a (här skulle man kunna vitsa till det lite)

Tack och bock på förhand! :krama

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08

jag skulle ha hämtat min i går uppe på Din Mc sollentuna men det uppstod komplikationer, förare som inte inte kunde hänga med osv:mad:. så jag får hämta den till nästa helg

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Japp en (standard) superduke med akrapipor + map. Helst en överbliven 08:a (här skulle man kunna vitsa till det lite)

Tack och bock på förhand! :krama

Köp Sixx... ligger en annons ute, en -08 som gått 65mil!

Skicka PM vid intresse.

@Sixx Du har PM på puckar och racepinnar

Last edited:

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
ser härligt ut. Vilken kamera använder du och vilken upplösning har du fått upp på tuben?

Mitt klipp nedan är med en sanoy xacti (vattentät) och 1200*720 hd - ser inte lika bra ut som ditt.

http://www.youtube.com/watch?v=7ndhnm-jxvu

såg att youtube skalat ned det till 320p ???? Fattar inte vad jag gjort dem :)

Den där vägen känner jag igen :) sköna kurvor men jag är lite orolig att pundarna som campar i skogen precis vid vägen ska dra ut med deras äckliga 240 framför näsan på en :mad:.

IQ skön film! nybörjare som man är blir man ju sjukt inspirerad att köra bana och vidareutvecklas, funderar på att börja med en knix på järfälla eller tuvängen. Dum fråga kanske men försäkringen (bilsport&mc) gäller väl på alla smc´s kurser?.

/mange

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...