@ alla
Nån som haft problem med markfrigången? Jag har inte känt det (än). Men kollar man filmen så ligger ju hela underbenet horisontellt vilket får mig att känna att det inte är långt kvar innan fotpinnar, fötter och allt tar i.
Byta hoj? Byta fotpinnar? Byta körstil?
Men kul är det
Jag tycker det ser bra ut....men om du kollar på mitt klipp så är jag ju inte rätt person att "dömma".
Jag tog i fotpinnarna så det finns att jobba på för mig massor.
Jag körde SMC Steg 2 i snabb grupp och det vara inga problem för mig att hålla 1000cc rad4
r och BMW s1000rr efter mig om jag bara ville.
MEN den feedback jag fick från instruktörerna i lördags var kanonbra och kanske applicerbar på din körstil också....så här kommer det.
1. Aktivera benen mot tanken
2. Sidoförflyttning av röven
3. Vrid överkroppen in mot kurvan - Tänk att du har en krok i hakan som drar dig i genom kurvan
4. Benet ut, armbågen innanför benet och motsatta armen vilar på tanken.
Baserat på bilderna har du INGA problem med 1 - 3, du kanske kan vrida över mer och gå djupare om du kommer innanför med armbågen. Vi satt och torrbröt i depån för att visa hur djup det kan vara.
Passet efter mitt videoklipp så fick jag feedbacken att jag höll hojen rakare och var djupare och med längre överhäng så i mitt fall fick jag bättre markfrigång.
Tidsreferens på Gelleråsen låg väl kring 1.30 per varv för mig med knappa 200 på raksträckan. Så man är ju inte snabb