Superduke-tråden

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
Har en del SD-prylar till salu.

Komplett uppsättning puckar från Coyote (ram,motor,sving och gaffel) - 1200kr.

Hattech regskyltshållare, anpassad för Akra titan eller orginalsystem (Ej Evo) - 700kr.

NCCR Racefotpinnar - 400kr

Allt är helt nytt. Finns i Sthlm och köparen betalar ev frakt.

Skicka PM vid intresse.


PM! Skicka gärna bild på fotpinnarna oxå ;-)
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Kom hem för några timmar sedan och hitta avin från posten att mitt nya bak drev kommit, YES äntligen. Fort ner på butiken som stänger 20.00 andkomst ca 20.01 "bryter" upp dörren och möts av en otrevlig kassörska (förstårligt) som frågar om inte dörren var låst, bönade och bad om att hon skulle hämta mitt paket, men får bara som svar att jag får komma tilbaka i morgon (jobbar tidigt och slutar sent nu så skulle inte kunna få ut paketet försten slutet på nästa vecka). Drar någon vals att det är jätte viktigt mm, men de skiter hon i.
Tillslut tröttnar hon på mitt tjat och ger mig paketet som hon tydligen redan hade bakom kassan, tack:). Drar hem kränger av bakdäck mm. får grann ungen att stå och ballansera hojen då jag inte har nått centralstöd. Efter ca 1,5 timmes slit, blodiga knogar och trött å grinig centralstöd så har jag fortfarande inte lyckats få loss bultarna till drevet:huvet

Så till den visentliga delen:
Hur gör jag för att få dessa bultar till att släppa? Kan jag återanvänta bultarna?
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Kom hem för några timmar sedan och hitta avin från posten att mitt nya bak drev kommit, YES äntligen. Fort ner på butiken som stänger 20.00 andkomst ca 20.01 "bryter" upp dörren och möts av en otrevlig kassörska (förstårligt) som frågar om inte dörren var låst, bönade och bad om att hon skulle hämta mitt paket, men får bara som svar att jag får komma tilbaka i morgon (jobbar tidigt och slutar sent nu så skulle inte kunna få ut paketet försten slutet på nästa vecka). Drar någon vals att det är jätte viktigt mm, men de skiter hon i.
Tillslut tröttnar hon på mitt tjat och ger mig paketet som hon tydligen redan hade bakom kassan, tack:). Drar hem kränger av bakdäck mm. får grann ungen att stå och ballansera hojen då jag inte har nått centralstöd. Efter ca 1,5 timmes slit, blodiga knogar och trött å grinig centralstöd så har jag fortfarande inte lyckats få loss bultarna till drevet:huvet

Så till den visentliga delen:
Hur gör jag för att få dessa bultar till att släppa? Kan jag återanvänta bultarna?

Ta av sadeln å häng upp hojen i taket i fästet du låser sadeln i så slipper du ett grinigt centralstöd:D
Kommer fan inte ihåg om de va insex till bakrevet men det går alltid att förlänga ett verktyg med ett järnrör eller nått annat som man har hemma så att häv-armen blir längre.
När vi bytte på våra hojar så satt drevet också fast ut av bara helvete. Pröva att slå på bulten med en hammare så kan gängorna släppa lite i alla fall.
Vi satte tillbaka samma bultar och det har funkat i 500mil nu:D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ett varv på en SD runt Gelleråsen från BKK 3 juni :)

Jag är Gul 18, filmat från SysterTysks S1000RR. The european way ;)

[YOUTUBE-ID]3-mrxL8mMUE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Ta av sadeln å häng upp hojen i taket i fästet du låser sadeln i så slipper du ett grinigt centralstöd:D
Kommer fan inte ihåg om de va insex till bakrevet men det går alltid att förlänga ett verktyg med ett järnrör eller nått annat som man har hemma så att häv-armen blir längre.
När vi bytte på våra hojar så satt drevet också fast ut av bara helvete. Pröva att slå på bulten med en hammare så kan gängorna släppa lite i alla fall.
Vi satte tillbaka samma bultar och det har funkat i 500mil nu:D

Hehe okej, får pröva de där med hammaren och hänga hojen i taket:)
Sist jag prövade så böjde jag min insektsnyckel:näsblod

Helt säkert använt "lock tight" eller vad de heter, har lite erfarenhet av det men kan de funka att kanske värma innan?
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Dagens fråga, drivpaket och livslängd till våra kära grevar,

Min maskin har gått ca 1550 mil och det börjar bli dags att skaffa nytt, kedjan känns som den sträcker sig oavsett om man spänner samt att den börjar väsnas rätt mycket. Hur långt har ni rullat på era samt har ni bytt och vad isf kostade det?

Morsning!
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
då har man haft premiär på min nya sd:tummenupp

Min gamla sd blev inlöst efter en highsider och när jag lämnade in den så hade han precis fått in en 08.

det blev ett köp där

fixade bakdelen lite i vinter
 

Bifogat

  • DSC00805.JPG
    DSC00805.JPG
    155.3 KB · Visningar: 93

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Sist jag prövade så böjde jag min insektsnyckel:näsblod

Insektsnyckel va det ja:)

Sorry, va ba tvungen:krama
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
När jag skulle hem från jobbet idag på morgonen så ville hertigen inte starta. Någon här som varit med om något liknande kanske?
Allting tänds precis som det ska, men startmotorn går bara ett varv. sen tar varvräknaren ett varv, stod ett par små meddelanden i displayen. Och sedan tillbaks till normalt.
Som att man kommer kunna sova nu... :huvet
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
När jag skulle hem från jobbet idag på morgonen så ville hertigen inte starta. Någon här som varit med om något liknande kanske?
Allting tänds precis som det ska, men startmotorn går bara ett varv. sen tar varvräknaren ett varv, stod ett par små meddelanden i displayen. Och sedan tillbaks till normalt.
Som att man kommer kunna sova nu... :huvet


Batteriet?

Står den ute på nätterna?

Ring mig.

/A
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag fick "high score" på dB-mätningen på Järfälla igår - 102,8 dB vilket resulterade i en svartflaggning.
http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=imageview&var1=smc+jarfalla/DSC_7131.jpg "funktionär med dB-mätare i högsta hugg..."
Då hade jag ändå (som enda SD tror jag) ansträngt mig o stoppat in mina dB-killers.
Motoboxen låter! Nästan 103 dB i insugsljud!

Gött, har du redan hunnit skruva på sånna leksaker?

Fick du fortsätta köra?

/A
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ja, om jag gasade mindre och växlade tidigare... :gnissla
Sååå, det blev en 848 till slut. :) Hur känns den?

Det känns ovant men "aktivt" den är ju allt annat än bekväm.

Känns ruggigt liten och smidig, passar min storlek busbra.

Saknar uppkäftigheten i SDn lite men eftersom jag är förståndig småbarnsfar så gasar jag ju 90% bana nu och då fattades plastbiten att gömma sig bakom.

Hoppas Micke65 inte misstycker att jag fortsätter skriva i tråden. :krama

/A
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nån som e intresserad av svarta stompgrip till sin SD? Har ett sett liggandes som jag skulle monterat på min men då det ej funkar ihop med tankpads så la jag ner projektet.
Som sagt helt nya oanvända svarta stompgrip till SD säljes http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=14004
PM om du e intresserad.

SÅLDA!!!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top