Superduke-tråden

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ser härligt ut. Vilken kamera använder du och vilken upplösning har du fått upp på Tuben?

Mitt klipp nedan är med en Sanoy Xacti (vattentät) och 1200*720 HD - ser inte lika bra ut som ditt.

http://www.youtube.com/watch?v=7NdHnM-JXVU

Såg att Youtube skalat ned det till 320P ???? fattar inte vad jag gjort dem :)

Hej.
Jag har en Sanoy Xacti jag me´.
Tror att det är lite sämre optik i dem.
Man förlorade väll lite på att ta en vattentät.
Men jag ville inte ha en kamera som går sönder bara för det regnar lite.
Jag testade sätta fast min Sanoy Xacti me´ett Gorrillapod stativ runt styret och jag kan säga att din film var som värsta HD filmen i jämförelse med min hehe.Skakade så man blev yr när man kolla:confused:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Klotade förra säsongen och hamnade på sjukan med knäoperationer m.m. som följd. Får lite känningar av min nuvarande liter K7. Har ett gäng bandagar på ingående, så vi får väl se om knäna pallar det. Om de inte gör det rycker det lite i köptarmen när jag ser en SD. Har dock inte hunnit provköra någon än. Någon som vill ge en bra jämförelse mot en modern sporthoj? Vet ju vad det är för hoj, men alltid intressant med verkliga erfarenheter. Tack på förhud.
kom precis från Retta till superduke,kan bara säga positiva saker(förrutom att jag har klägg i kylaren då:tungan).
Är väl inte riktigt samma drag i men mer än nödvändigt.Jag sitter kanon på den,tar ett litet tag å vänja sig vid twinmotorn,slå av gasen i en kurva va en upplevelse,klart du ska ha en sån,kommer inte bli besviken:tummenupp

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Ser härligt ut. Vilken kamera använder du och vilken upplösning har du fått upp på Tuben?

Mitt klipp nedan är med en Sanoy Xacti (vattentät) och 1200*720 HD - ser inte lika bra ut som ditt.

http://www.youtube.com/watch?v=7NdHnM-JXVU

Såg att Youtube skalat ned det till 320P ???? fattar inte vad jag gjort dem :)

Jag har en: GoPro Hero HD. Filmade detta i lägsta upplösningen faktiskt. Så det kan bli bättre.
Fäste kameran med sugproppsfäste på tanken. Filmade även bakåt med kameran fäst på baklyset och det blev rätt cool vinkel. Lägger nog upp något mer klipp när jag redigerat lite.
Men jag är väldigt nöjd med kvalitén.

Faan visa inga filmer , blir så suugen ;)

Ser bra ut ! Jo har dom börjat mäta ljudet på Sviesta nu ?

De kollade faktiskt knappt på hojen denna gången. Men vet ej om de mäter ännu.
I kväll ska nya däck (Bridgenstone BT-003) samt bromsbelägg på plats och sedan är hojen redo för Gotland :) .

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
kom precis från Retta till superduke,kan bara säga positiva saker(förrutom att jag har klägg i kylaren då:tungan).
Är väl inte riktigt samma drag i men mer än nödvändigt.Jag sitter kanon på den,tar ett litet tag å vänja sig vid twinmotorn,slå av gasen i en kurva va en upplevelse,klart du ska ha en sån,kommer inte bli besviken:tummenupp

Vad talar vi för försäkringskostnader, mellan tumme och hängpung?

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Vad talar vi för försäkringskostnader, mellan tumme och hängpung?

På bilsportmc kan du kolla försäkring på superduke utan att ha regnummer eller liknande. jag har fått upp bra priser där när jag kollat. :tummenupp

Nu är hojen såld och nu letas det superduke! Tänkte bara kolla om någon här har någon aning om några garantiåtgärder/brister som borde vara fixat på årsmodellerna 05 och 06? det är dom som är intressanta just nu prismässigt.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Cool, tack. Ska ta och läsa på lite här och försöka komma ut och testköra en, så får vi se hur det blir. Säsongens första banrepa är på Åsen i juli, så får vi utvärdera därefter. Tack för infon! :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu är hojen såld och nu letas det superduke! Tänkte bara kolla om någon här har någon aning om några garantiåtgärder/brister som borde vara fixat på årsmodellerna 05 och 06? det är dom som är intressanta just nu prismässigt.

Koppling (åtgärdades på många tom innan leverans).

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Bromsarna anliggande - WTF

Hej
Körde lite inspirerat hem från jobbet idag och efter en inbromsning så stannade bromsarna på...... det tog ett par hundra meter innan jag förstod att det var det, trodde första jag petat i för hög växel :va eller att något skett med motorn, den lät ju ansträngd när jag gasade.

Stannade och märkte direkt att bromsarna låg på, höger fram verkade det vara.

OK.....möjliga orsaker till detta kan väl bara vara att bromsoket kärvar? Det finns ju inga andra rörliga delar så att säga?
Ideer alla gurus :Bugar

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Köp min?

Superduke -07
1100 mil
Servad enl bok hos Ragnar
Helsystem Titan, Akra Evo
Alla lock till broms/koppling
Slirkoppling
KTM Larm
2-fingergrepp från cyclecontrol
Rearsets från Rizoma
Alla kraschpuckar från R&G, motor, sving, gaffel, styrändar och bobbins.

Säkert missat något.

/A

Glömde styrdämparn.

/A

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Hej
Körde lite inspirerat hem från jobbet idag och efter en inbromsning så stannade bromsarna på...... det tog ett par hundra meter innan jag förstod att det var det, trodde första jag petat i för hög växel :va eller att något skett med motorn, den lät ju ansträngd när jag gasade.

Stannade och märkte direkt att bromsarna låg på, höger fram verkade det vara.

OK.....möjliga orsaker till detta kan väl bara vara att bromsoket kärvar? Det finns ju inga andra rörliga delar så att säga?
Ideer alla gurus :Bugar

Fixat!:tummenupp
Det var skit kring klossarna så de kärvade. Oken gick lätt men klossarna hade samlat på sig damm och grus.
Väldigt enkelt att lösa antingen genom att lossa oken eller peta ut klossarna uppifrån. Jag tog det säkra före det osäkra och lossade oken och gjorde rent även underifrån.
Hepp så fick man sig en åktur ikväll också - man måste ju prova hur det blev.

F

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Lördag på Gelleråsen. Vad jag vet 2 stycken SD, min vanliga och Mickes R

F

Vilken bra koll man har på sina bekanta :D nu visade det sig att en bekant till mig och hans tjej skall hålla i smc grejjen på lördag/söndag :D aja värdelöst vetande... jag ska iaf ner o kolla in/fota superdukkar :D

//Micke

Henken

Guest
Har äntligen varit ute på första rundan för iår. Får alltid ett stort, stort leende när man vrider igång hojjen efter ett långt uppehåll. VILKET LJUD! Fan vilken känsla det är att köra SD. Detta år kapade jag dessutom försäkringskostnaden med 500kr/mån vilket inte var helt fel heller. Livet är bra skönt.

Läste för länge sedan om nånting som ett gäng här gjorde med sina SD vilket medförde att de gick bra mycket smidigare än tidigare. Det var någon som köpt nån grej och folk kunde få hjälp med nån inställning vilket gjorde hojen mindre ryckig...Väldigt luddigt, jag vet men kommer inte ihåg mer. Finns det kvar den möjligheten? Kan ha blandat ihop det med nåt annat men av nån anledning kommer throttle body upp i huvudet?

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
.... Kan ha blandat ihop det med nåt annat men av nån anledning kommer throttle body upp i huvudet?

Ja du har koll, jag köpte Henriks Carb tune (googla) som med lite klurigheter och typ 60 minuters jobb kan justera TB till att gå smidigare.

Min var väldigt ojämn på carbtunen men i praktiken tycker jag inte det blev så stor skillnad. Den största skillnaden kommer vid stillastående då den är jämnare i tomgången och inte dippar så djupt efter att man "rappat" till på gasen. (typ du drar iväg snabbt från rödljuset och någon tok kör in framför så du måste bromsa och frikoppla - min kunde då dyka ned så att den dog med kopplingen intryckt)
F

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Ni som kör med 16-40 drevning, går de bra med orginal kedjan?
Något annat som måste göras?

Fick SMS igår om att de ligger ett paket från RG-racing hemma och väntar:yoparty Tog mindre än en vecka att få hem grejerna, hoppas på rätt grejer:gnissla Återkommer med lite bilder nästa vecka när jag kommit hem, och om de blir bra:tummenupp

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Ni som kör med 16-40 drevning, går de bra med orginal kedjan?
Något annat som måste göras?

Fick SMS igår om att de ligger ett paket från RG-racing hemma och väntar:yoparty Tog mindre än en vecka att få hem grejerna, hoppas på rätt grejer:gnissla Återkommer med lite bilder nästa vecka när jag kommit hem, och om de blir bra:tummenupp

Det är inga problem med orginalkedjan. Vänd på alu-brickorna som man justerar skruvarna mot så att den sidan kommer bakåt istället. Då får du 1cm till och justera på. Du ser nog vad jag menar om du tittar på hojen.

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Det är inga problem med orginalkedjan. Vänd på alu-brickorna som man justerar skruvarna mot så att den sidan kommer bakåt istället. Då får du 1cm till och justera på. Du ser nog vad jag menar om du tittar på hojen.

Perfekt.
Tack, tror jag förstår vad du menar...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Sådär! Nu har jag provkört en SD. Jodå, går upp på bakhjulet på 1:an men inte 2:an utan provokation. Blev helt lurad när jag satt och körde och tittade ner på mätaren. 200 knyck och man märker inte riktigt hur fort man kör. Men ska de inte gasresa på 2:an :confused: Helt original 2010 med 3 mil på mätaren (visste inte om det förrän efter körningen)

Tycker egentligen att den kändes slö mot förväntningarna :gnissla

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Sådär! Nu har jag provkört en SD. Jodå, går upp på bakhjulet på 1:an men inte 2:an utan provokation. Blev helt lurad när jag satt och körde och tittade ner på mätaren. 200 knyck och man märker inte riktigt hur fort man kör. Men ska de inte gasresa på 2:an :confused: Helt original 2010 med 3 mil på mätaren (visste inte om det förrän efter körningen)

Tycker egentligen att den kändes slö mot förväntningarna :gnissla

Du va garanterat för feg på gasen, på 2an är det INGA problem att gasa upp en Superduke.

/A

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...