Oljelampan har börjat lysa när jag vrider på tändningen men slocknar när jag vrider igång hojen (som tur är). Bytte olja + filter idag men fenomenet kvarstår...
En liten Film från pass 2 på Tuvis idag dock i low quality ..Hd senare om ni vill .
[YOUTUBE-ID]c4PMmycVGcc[/YOUTUBE-ID]
Stilstudie på Sd-Igor
När motorn är avstängd så skall ju lampan lysa, du har ju inget oljetryck då... Då vet du också att lampan funkar vilket kan vara nog så viktigt
Ja, det låter ju rimligt men det lyste inte förut vilket gör mig lite konfunderad. Men det är bra när saker självlagar
Ja, det låter ju rimligt men det lyste inte förut vilket gör mig lite konfunderad. Men det är bra när saker självlagar
Tänkte försöka komma ut och provköra en SD i veckan så fort jag blir frisk. Ni som kört bägge, tycker ni att det är värt mellanskillnaden för att gå upp på en SDR? Siktar på 07 och senare.
Tjenare grabbar! Jag kör en Z750 i dagläget... Ja känner att den inte riktigt hänger med va ja vill, tung, slappt chassie, inge vidare drag, halvdanna bromsar mm... E det någon som kört / haft en Z750 >07 och kan lägga några kommentarer, varför ska ja välja en SD ??? Förutom att den e sjukt najs dvs..
Bromsbelägg fram, byte pga risk för att dom sprack.
Uppdatering av slavcylinder till kopplingen.
Detta är gjort vid auktoriserad service, är pappren i ordning kan du lungt handla en -05 och ge dig ut och busa.
/A
Skummade lite på ebay å såg detta baklyse http://cgi.ebay.co.uk/LED-Heckleuchte-Rucklicht-klar-KTM-Super-Duke-990-R-/360264853049?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53e1756639
Nån som vet nått om dom? Sett dom? Lagligt? Snyggt?
Tack för vettiga svar. Är sugen på en svart 08a då jag har fastnat för den svarta svingen, enda nackdelen med R:n är att det blir svårt att skjutsa annars är den grym
Över till slip-on så tycker jag också att akra är snyggast men dock dyra om jag ska behöva skaffa ett par själv... 1 l/milen lät lite häftigt fast är lätt värt det om det är skoj
Får se vad jag får tag på för hoj men superduken är jag såld på, dock över 07 då de är mycket snyggare och bl a har större tank
Great!
Så jag kan basically ta min nya -05:a (0km), gå till närmast auktoriserad verkstad och få detta bytt?
Snygga som attan, även de för min model (inte R). Notera att du får nummerskyltsbelysning "på köpet".
Lagliga - så här skriver de i sin info:
Foreign Customers:
Clear (red lighting) LED-Taillight for KTM Super Duke 990 R, models 07-10! Complete unit, for simply exchange! Road legal with e-mark. Integrated white plate shield illumination!
Hej alla glada SD ägare.
Har en 08:a som jag har lite svårt att få till fjädringen på.
jag är en fluga i vikt på typ 64kg utan utrustning så säg att jag väger 70kg i bästa fall med allt på.Känns som hojen ska rakt fram i kurvorna..och det vill man ju inte.
Nån som är duktig på att skruva fjädring som bor i sthlm eller däromkring ?
mvh patrik
www.effektbolaget.se ska tydligen vara öfverjeffliga på det där.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|