Superduke-tråden

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
kuken.... rent ut sagt..

så hände de tråkiga... ja gick omkull :\

körde väldigt måttligt ner mot ett större korse när en bil kapar mig från höger..
gick inte så fort så ja bromsade men insåg att han kommer klippa mig.. försökte svänga upp höger där han kom ifrån och bröt ner hojjen som en galning (knäskrap.. ooohh ;)) dock så måste ja ha kört i grus eller nått för de släppte bak och ja tänkte bara "jaha.. då kommer man glida lite"


surt.. tur man hade crashpuckar på..
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
så hände de tråkiga... ja gick omkull :\

körde väldigt måttligt ner mot ett större korse när en bil kapar mig från höger... gick inte så fort så ja bromsade men insåg att han kommer klippa mig... tur man hade crashpuckar på..

Satans surt:mad: Låter på dig som du är OK? Hoppas det. Och hojen, OK förutom puckarna?

Kommer att tänka på vad en MC-polis jag lärt känna lite på Barkarby svarade när jag sa ungefär att "jag utgår ifrån att 90% av alla i trafiken är idioter, känns som en hygglig livförsäkring".
"Höj den siffran till 100%".

För jvlgt att det ska behövas, men idioter/asfalt är jvlgt otäcka prylar...:näsblod
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
satt å körde så lugnt å sansat och hade tankarna på lite annat..
VRAAAAAAAOOOOM så kom han farandes.. utgår alltid från att alla andra i trafiken är idioter och kör oftast åt dom också..

Luring: ja tror de va fotpinnen som tog i så att ja vurpa.. den är lite skrapad..
den och crashpuckarna.. allt annat har klarat sig

Ja är öm i röven och högerfoten som kom under hojen är lite svullen.. annars helt ok.


har ni inte crashpuckar så skaffa de!
så jäkla effektiva att det är löjligt!

ska ta kort på dom så ska ni få se..
hojen gled ett par meter och de slet knappt på dom, löjligt liten skrapa på pucken fram och styränden.. helt sjukt bra grejjor de där.
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
satt å körde så lugnt å sansat och hade tankarna på lite annat..
VRAAAAAAAOOOOM så kom han farandes.. utgår alltid från att alla andra i trafiken är idioter och kör oftast åt dom också..

Luring: ja tror de va fotpinnen som tog i så att ja vurpa.. den är lite skrapad..
den och crashpuckarna.. allt annat har klarat sig

Ja är öm i röven och högerfoten som kom under hojen är lite svullen.. annars helt ok.


har ni inte crashpuckar så skaffa de!
så jäkla effektiva att det är löjligt!

ska ta kort på dom så ska ni få se..
hojen gled ett par meter och de slet knappt på dom, löjligt liten skrapa på pucken fram och styränden.. helt sjukt bra grejjor de där.

100%-idioter-regeln absolut inte menad som kritik mot din körning, snarare ett surt konstaterande att den regeln ska behövas.

Gott med goda nyheter om dig, hojen och skyddprylarna:tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
100%-idioter-regeln absolut inte menad som kritik mot din körning, snarare ett surt konstaterande att den regeln ska behövas.

Gott med goda nyheter om dig, hojen och skyddprylarna:tummenupp

cool man ;)
nu blir de foten i högläge.. den svullnar duktigt..
ha de =)
 

Nonstop

Medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -09
nybliven sd -09 ägare idag =) Köpte på mig ett par akra evo när ja ändå va igång =)

Nu till frågan.. Står säkert flera ggr i tråden men den e ganska lång.. Hur har ni fått bort bögläppen? Vad jag ser verkar den i ett stycke med undertailen ?
Kraschpuckar r&g hittar jag billigast och bäst var ?
Hur ser ni på del stora servicen vid 100 mil, enligt mig låter det galet med ventilkoll så tidigt?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
nybliven sd -09 ägare idag =) Köpte på mig ett par akra evo när ja ändå va igång =)

Nu till frågan.. Står säkert flera ggr i tråden men den e ganska lång.. Hur har ni fått bort bögläppen? Vad jag ser verkar den i ett stycke med undertailen ?
Kraschpuckar r&g hittar jag billigast och bäst var ?
Hur ser ni på del stora servicen vid 100 mil, enligt mig låter det galet med ventilkoll så tidigt?

Grattis:tummenupp
Tyvärr så finns det inget annat alternativ än att kapa bakre delen:( Om du köper ett färdigt tailkit kit ifrån tex Evotech så medföljer en beskrivning hur du kapar. Evotech har förövrigt en underbar kvalité på sina prylar.
Jag tyckte också att det lät galet med ventiljustering så tidigt men tydligen nåt som alla LC8 motorer kräver. Och även om dessa inte behöver justeras så kostar servicen 4500:-:skrämd Det var vad jag betalade i alla fall. Men då avkrävde jag att dom skulle montera mina Acra Evo i det priset:D
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
satt å körde så lugnt å sansat och hade tankarna på lite annat..
VRAAAAAAAOOOOM så kom han farandes.. utgår alltid från att alla andra i trafiken är idioter och kör oftast åt dom också..

Luring: ja tror de va fotpinnen som tog i så att ja vurpa.. den är lite skrapad..
den och crashpuckarna.. allt annat har klarat sig

Ja är öm i röven och högerfoten som kom under hojen är lite svullen.. annars helt ok.


har ni inte crashpuckar så skaffa de!
så jäkla effektiva att det är löjligt!

ska ta kort på dom så ska ni få se..
hojen gled ett par meter och de slet knappt på dom, löjligt liten skrapa på pucken fram och styränden.. helt sjukt bra grejjor de där.


Skönt att höra att du är OK, det är det viktigaste.

Puckarna är fan underbara, räddar ju allt.

Jag har ett nytt set övre motorpuckar från R&G om du vill byta. Halva priset inget kvitto :)

Tror även jag har ett set R&G till styrändarna, köpte på mig lite efter min vurpa på go-kartbanan 2009.

/A
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Jag köper gärna en av de övre rampuckarna.. lowside ju hojen sista körningen på Rörken förra säsongen.. Återigen.. puckarna är grymma :yoparty

Skickar PM också :tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Skönt att höra att du är OK, det är det viktigaste.

Puckarna är fan underbara, räddar ju allt.

Jag har ett nytt set övre motorpuckar från R&G om du vill byta. Halva priset inget kvitto :)

Tror även jag har ett set R&G till styrändarna, köpte på mig lite efter min vurpa på go-kartbanan 2009.

/A

så mycke skrapa de inte men pm:a pris!
både på styrändar och övre puckar.

idag är ja rätt öm i kroppen känner jag... högersidan framför allt..
men känns ändå helt ok =)
 

Nonstop

Medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -09
lite noobigt, men fick första knäskrapet idag =) I en välformad konstig rund sak man hittar längs vägarna! Det va rätt långt ner.. MEN FAN VA NAJS =)

Vart köper ni era kraschpuckar ? E det från R & G s sida eller? Kollat lite på ebay, men där fanns ju inte allt för mkt!?

Helt sjuk hoj än så länge iaf!! SuperDuke åt folket !
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Grejer till salu, hojen har bytt ägare och nu ska ett extra kåpset också säljas.

Nästan komplett set inklusive tank. Svart, passar 05-06. Det enda som jag vet saknas är kåpan runt framlyktan.

Mindre skråmor finns från förvaring, främst på kylarvingarna, men dom är perfekt om man inte vill riskera sina "finkåpor" vid bankörning, eller som reservdelar om man åker halvförsäkrat som jag har gjort.

Tankpump och liknande ingår inte.

Pris: 6.000:-
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
lite noobigt, men fick första knäskrapet idag =) I en välformad konstig rund sak man hittar längs vägarna! Det va rätt långt ner.. MEN FAN VA NAJS =)

Vart köper ni era kraschpuckar ? E det från R & G s sida eller? Kollat lite på ebay, men där fanns ju inte allt för mkt!?

Helt sjuk hoj än så länge iaf!! SuperDuke åt folket !

R&G direkt funkar.
ja försökte beställa från Lelles men som vanligt suger dom pung på grejjor dom inte har hemma så ja skulle kolla den lokala firman, är dom åf för Booli så kan dom ta hem de.
ja maila booli å frågade vem som va närmaste åf.
funkade fint.

mitt första knäskrap på högersidan kom häromdagen när ja väjjade för en bil.. kunde fan gått.. va bra nära.. reka platsen igår och såg att det var en "lagning" som ja kört i med bakdäcket.. massa sånt där grus.. annars hade de gått vägen =)
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Hej hopp Alla

någon som funderat på att skaffa en UTAG`????, en usb dog tag som har massa info om en själv om man skulle snacka närmare med asfalten.

har kollat lite på lite olika hemsidor, massa bilder på själva dog tagen, men väldigt dålig info om själva inehållet. funkar det som vanlig usb???
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Visst blir man glad :tummenupp


Här är en Film om Fjädrings-inställning som är intressant ..

http://www.onthethrottle.com/content/view/73/73/

Ställde om min hoj idag efter denna film.

Hade runt 20mm sag vilket var lite lite tyckte jag. Ändrade preloaden bak med 3/4 varv (mjukare) och kom ner till cirka 30-32mm sag och fram 1/2 varv. Blev kanon iaf!

I övrigt kör jag på "sport" inställningarna plus något klick för lite mjukhet.
 

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Hej alla glada SD ägare =) Var och tittade på en SD idag, grymt fina, och roliga! den lilla turen man provade! Men har en frågan! Skall hojjen ligga på 2.000 varv på tomgång?
(kall) Acra slipon/racemapp! Tacksam för ett snabbt svar!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Hej alla glada SD ägare =) Var och tittade på en SD idag, grymt fina, och roliga! den lilla turen man provade! Men har en frågan! Skall hojjen ligga på 2.000 varv på tomgång?
(kall) Acra slipon/racemapp! Tacksam för ett snabbt svar!

låter normalt, tomgången sjunker men kall är den nog runt 2000
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
"Superduke/Superduke R Repair Manual/Service Manual" alt
"LC8 Repair Manual/Service Manual"

Gärna till årsmodellerna typ 2008-2010
Nån som vet vart det finns å få tag på? Ja å då menar jag ladda ner på nätet utan betalning som krav :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top