Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Film har jag.. men tyvär strejkade kameran när jag skulle ut i medelgruppen :gnissla


Har du från de pass i snabba jag körde? Inte riktigt koll på vilka det var själv, men du kanske känner igen mig om du kollat igenom filmerna?

Hur som helst så var det jääävligt kul hela dagen!


Bortsett farfar på sin RC8 som inte kunde släppa prestigen utan promt skulle skapa dagens olycka och körde på mig!!!!! :mad::huvet:mad::brinnerup (Jag har aldrig blivit torpederad förut)

En så jävla onödig incident som inte ska hända på en bandag utan prispengar.

Hoppas att KTM själva blir lite bättre på att ta folk i örat gällande sånt till nästa år. Var ju en del kamikaze-piloter ute i lugna gruppen också och körde om med racemarginaler, stal spår och hade sig. Ok i snabb grupp, men för nån som är noob kan det väldigt lätt leda till olyckor!

Dumt sa hunden...
 

Gurra Kalmar

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Kalmar
Hoj
Grå Honda
Var och lämnade min SD på verkstad igår efter att jag hittat ett oljeläckage på cylindertoppen. Var tydligen bryggan som håller kammarna på plats som gått sönder.
Är detta ett vanligt fel? Någon annan som råkat ut för det?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lägger upp lite film från medel om ett par timmar ...

Visst ja , Hund va snabb som en Hund :tummenupp


Hoppas att KTM själva blir lite bättre på att ta folk i örat gällande sånt till nästa år. Var ju en del kamikaze-piloter ute i lugna gruppen också och körde om med racemarginaler, stal spår och hade sig.

Jo , det va några retards on motards och saken blev inte bättre av att det va Norrbaggar :D
 
Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Grym dag! Tack KTM!

På vägen hem så gick ett spännband av i släpet så nu undrar jag om någon har en uppsättning svarta plastkåpor å sälja? (Dom under sadeln) Jag behöver en vänster-kåpa och kan nog tänka mig att robban behöver höger-kåpa.
Är också intresserade av höger tank-kåpa (svart) och bromspedal.
Tror att David (Demon) också behöver en lika dan kåpa som jag:(
Alla tre har svarta 2008:eek:r
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Lägger upp lite film från medel om ett par timmar ...

Visst ja , Hund va snabb som en Hund :tummenupp


:rodnar :rodnar :rodnar

Nån säsong till så kanske jag kan byt nick till "Vinthund" ;)

Kul att höra faktiskt, svårt att känna själv, jag att jag jackade upp lite i våras. Men om det egentligen är nån större visste jag inte förrän igår egentligen :).

Film ska bli kul, hoppas jag fastnade lite iaf!

Vill tillägga eftersom jag står för en del kritik av dagen gällande folks sätt att köra. Att ALLA SuperDuke-piloter körde jäkligt bra och det kändes som att alla också hade jäkligt kul och rätt inställning till eventet!

Kul att få leka med er!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Är Bilden jättekass så bearbetas det fortfarande ...

Håll till godo .
[YOUTUBE-ID]k9v-ljKX-lM[/YOUTUBE-ID]
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Bra, mer film och bilder - tack!

Själv hade jag ju med mig mina två söner, 11 och 8 år med varsin bra kamera och bra objektiv, alla inställningar fixade så att det bara var för dem att skjuta. Men de tänkte ju inte så mycket på att zooma in :tungan så de flesta bilderna är på lite avstånd.

Och eftersom det inte var så kul att fota hela tiden för dem, så kom de ju på att ju mer bilder vi skjuter, ju snabbare blir minneskortet fullt:arsele (en fördel fann jag, eftersom de brände så mycket bilder så behövde jag ju inte någon tidtagare, det finns ju med på bilderna. Drygt 1.19 i snitt, bästa 1.17, är i alla fall jag ruggigt nöjd med)

Så nu sitter jag med 19GB bilder där jag skall försöka plocka ut lite guldkorn - inte blir det några bilder idag inte...

//Björn
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Mappas omgående eller ?

Har nu köpt på mig ett par Akra burkar som jag omgående vill montera så att jag kan börja mullra omkring.

& Jag undrar nu hur viktigt det är att mappa hojen nu på en gång eller om det är OK att vänta ett tag, Jag förstår att den går & mår bättre om den mappas om & jag ska mappa om den men inte just nu.

Min fråga i kort versionen:
Tar motorn skada på ngt sätt om den inte mappas om med akra burkarna på.

Motorn är ju utrustad med lambda sond så om blandningen blir ngt för tunn/fet så borde väl systemet ta hand om detta till viss del eller??
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Själv hade jag ju med mig mina två söner, 11 och 8 år med varsin bra kamera och bra objektiv, alla inställningar fixade så att det bara var för dem att skjuta. Men de tänkte ju inte så mycket på att zooma in :tungan så de flesta bilderna är på lite avstånd.

Och eftersom det inte var så kul att fota hela tiden för dem, så kom de ju på att ju mer bilder vi skjuter, ju snabbare blir minneskortet fullt:arsele (en fördel fann jag, eftersom de brände så mycket bilder så behövde jag ju inte någon tidtagare, det finns ju med på bilderna. Drygt 1.19 i snitt, bästa 1.17, är i alla fall jag ruggigt nöjd med)

Så nu sitter jag med 19GB bilder där jag skall försöka plocka ut lite guldkorn - inte blir det några bilder idag inte...

//Björn

Coolt.. 1.17 är respektabelt så det heter duga med en LC8. :Bugar

Jag vet att jag jackat upp, men jag tror mig ha en hel del att jobba med innan jag sätter såna tider. Du körde snabb grupp eller? Var det ni som stod mitt emot KTM-tältet med slicks och värmare?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Coolt.. 1.17 är respektabelt så det heter duga med en LC8.

Jo , jag snackade med Ktm mekken och han berätta att han hade kört på 1,13 med Superduke R och att det skiljde nån Hundradel mellan 07-08 trots att -08 har mer toppeffekt dock så har -07 mer i mellanregistret då ..
Det tyckte jag va fett :)

Finns mkt att hämta ur våra hojar ;)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Coolt.. 1.17 är respektabelt så det heter duga med en LC8. :Bugar

Jag vet att jag jackat upp, men jag tror mig ha en hel del att jobba med innan jag sätter såna tider. Du körde snabb grupp eller? Var det ni som stod mitt emot KTM-tältet med slicks och värmare?

Yep snabb grupp, mitt emot men inga slicks splitt nya POWER 2CT däremot. Å andra sidan så försvann fästet i depå kurvan i tredje passet efter lunch, tyckte det var lite jobbigt med den där RC8:an som närmade sig sakta men säkert - så jag pressade lite till... Woooosch.... Men det var mjuk och fint i gruset och stannade snabbt:) så jag kunde köra nästa pass igen (dock med stukat självförtroende och sand som virvlade inne i hjälmen...).

//Björn

Jo , jag snackade med Ktm mekken och han berätta att han hade kört på 1,13 med Superduke R och att det skiljde nån Hundradel mellan 07-08 trots att -08 har mer toppeffekt dock så har -07 mer i mellanregistret då ..
Det tyckte jag va fett :)

Finns mkt att hämta ur våra hojar ;)

Det är ju det som är så jäkla häftigt! Jag tycker det är jättekul att hänga på kåpförsedda supersport japaner å sånt - de blir liksom lite förvånade när man pangar på.

Å andra sidan är åsen en bra bana för våra hojjar, Mantorp med sin "sju mil" långa raka gagnar ju dem med 170hk +.

Hälsningar
 
Last edited:

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
RC8
Yep snabb grupp, mitt emot men inga slicks splitt nya POWER 2CT däremot. Å andra sidan så försvann fästet i depå kurvan i tredje passet efter lunch, tyckte det var lite jobbigt med den där RC8:an som närmade sig sakta men säkert - så jag pressade lite till... Woooosch.... Men det var mjuk och fint i gruset och stannade snabbt:) så jag kunde köra nästa pass igen (dock med stukat självförtroende och sand som virvlade inne i hjälmen...).

Det var inte meningen att stressa dig. Skönt att det inte blev några allvarliga skador på varken dig eller moppen.

//Anders
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp , sen så blir ialf jag imponerad av hur fort det går att åka på geggmoppen 690 :)

Ser ut att vara en rolig leksak, undra hur en sån går på gokartbana hmm..
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Japp , sen så blir ialf jag imponerad av hur fort det går att åka på geggmoppen 690 :)

Ser ut att vara en rolig leksak, undra hur en sån går på gokartbana hmm..

Jag körde enligt instruktörs-Joachim snabbare på 690n än på SuperDuken. Och det efter 1,5 pass på den..

Sign me up baby, jag ska ha en!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det var inte meningen att stressa dig. Skönt att det inte blev några allvarliga skador på varken dig eller moppen.

//Anders

Ähh, det var ju jag som pressade lite för hårt, är det någonstans man skall testa så är det ju på banan. Det är bara några förvånansvärt små skrapmärken. Hade det inte varit för att några länkar i kedjan som inte gillar livet så hade jag kört idag också.

Jag har fortfarande inte klurat ut hur det gick till bara. Antingen var det (gud förbjude) att jag lättade på gasen när jag låg ner som värst (känns inte som det), eller var det helt enkelt så att greppet försvann - jag var över gränsen, jag menar det är ju ganska ofta att t.ex. fotpinnarna tar i när man pressar i depåkurvan.

Nästa gång blir det slicks och däckvärmare:yoparty

// Björn
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag körde enligt instruktörs-Joachim snabbare på 690n än på SuperDuken. Och det efter 1,5 pass på den..

Sign me up baby, jag ska ha en!

Jag tror det var första passet efter lunch så låg jag och pressade på ganska bra, då hörde jag plöstligt däckskrik bakom, undrade förstås var det var - kollade bakåt, vem ser man där Mr Ockerfelt på lekhumör med en 690!!!

I nästa kurva bromsade han ungefär 90% senare än mig och körde med bredställ genom kurvan - grymt coolt
:Bugar

//Björn
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Precis hemkommen från Gelleråsen med KTM. Var en "VIP"-dag, för tja, sponsorer och av en slump mig. Måste säga att SuperDuken verkligen inte gör bort sig på bana.. Går att köra riktigt fort med dem. Är numera av den bestämda uppfattningen att om man bara ska ha EN hoj, så ska man ha en SuperDuke. Helt klart. Dock vill jag gärna ha min K7 på bana eftersom jag fortfarande föredrar den, men en SD därutöver? Ja, tack.

Btw, Hund. Hörde om din incident igår. KTM-nissarna var ganska imponerade av din körning. Mindre så av nissen på RC8:an som skulle visa att han hade mer mos och sedan inte vågade lägga ner.. :rolleyes:
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
damit.. det va inte packningen.. slavcylindern har en stor repa i sig..ny kommer på måndag..

btw så hittades det igår på min hojj att framgafflarna va ditsatta olika.. det är dåligt.. väl injusterade så blev det en helt ny hojj att köra..
hann dock bara 2½ varv innan ja fick ta escapen i ejjes med trasig koppling.

är väldigt inponerad av en dels körning av era hojjar.. hade ja haft hälften av modet till de skulle jag vara glad =)
man måste lära sig att sluta tänka på sånt utanför banan när man kör (läs inte krasha nu för då måste ja meka halft ihjäl mig för att få igång den..)
ne hatten av till er.. såg ett par som va jäkligt snabba och som körde förbaskat fint.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Är Bilden jättekass så bearbetas det fortfarande ...

Håll till godo .
[YOUTUBE-ID]k9v-ljKX-lM[/YOUTUBE-ID]

Kul att se sig själv lite för en gångs skull.
Var intressant att se att jag fick betydligt högre fart ut på rakan, medan du hade högre kurvhastighet... Måste träna.
Tur att det är körning på Sviesta redan på lördag :) . Finns förresten platser kvar om någon är sugen. www.racetrack.nu

Jag har 8GB film i kameran från mellan gruppen, måste bara hinna kolla lite på den med. Vet i alla fall att jag borde ha med vurpan i Ejes som någon med en svart Superduke gjorde.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Btw, Hund. Hörde om din incident igår. KTM-nissarna var ganska imponerade av din körning. Mindre så av nissen på RC8:an som skulle visa att han hade mer mos och sedan inte vågade lägga ner.. :rolleyes:


La ner gjorde han ju, rejält.. Tom backspeglarna tog i :tungan. Synd bara att han skulle köra på mig först!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top