Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ågren..

Fick precis ett PM (förlåt för exponeringen du som skrev det) med förfrågan om hojen fortfarande var till salu.

Jag behöver hjälp i beslutet nu. Jag har ju varit sugen på att testa nåt annat rätt länge nu, men har inte känt att "marknaden" erbjudit vad den är värd för mig. Saken är ju att jag inte har 20 släng att lägga emellan på att byta upp mig. Så oavsett om jag får 50´ eller 70´ så är det budgeten för nästa hoj.

Jag tror att ett realistiskt pris är 55-62 nånstans beroende på utbud och om jag åker mer än den gått idag. Tiotusenkronorsfrågan är då:

Vad kan jag få för den summan som:

- Är ännu bättre på bana
- Inte kostar en förmögenhet att försäkra (tummis, för jag kan ställa på/av egentligen. Kör inte så "ofta")
- Man inte behöver vara lika "rädd om". Att jag haft Dukken sen ny gör att jag fortfarande är "för" rädd om den vilket hämmar körningen lite.
- är billig att krascha (det kommer, tids nog)
- är lätt att göra reglementsenlig, men ändå funkar på gata
- inte äter däck osv som en literhoj (CSN tillåter inte det däckskontot)
- det är lätt att hitta delar till, och racegrejer inte är "unika" och svindyra

Mitt förstaval är en 690 SMR. Men de verkar skitsvåra att få tag på. Antingen har de bara gått 10 mil pga ägare som inte visste vad de köpte och ångrat sig. Eller så är de inte till salu för att ägarna är nöjda :(.

Låt tipsen hagla nu. Jag har en annan intresserad köpare också som jag "avfärdat" tills vidare för att jag inte kan bestämma mig.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Kanske har diskuterats förut men hittar inte i tråden. Jag är ute efter en SD 05-06:a... Något speciellt man skall akta sig för eller titta på? Några barnsjukdomar på de som man måste åtgärda om det inte är klart?

Kort och gott, vad ska man titta på, vad ska man åtgärda?

Gör pipor + pc mycket (förutom ljudet som man MÅSTE ha...)

MVH

J
Ingen som vet? ;)

Supermotard. Helt seriöst... Husaberg eller KTM skulle jag väl satsa på. Kört många bandagar, tävlingar, träningar och visst blir man frånkörd på rakan men hur kul är det att bara köra fort rakt fram? R1:eek:rna blir förvånade när man kör om de på innern och yttern när det svänger lite ;)

Sälj du din jääävligt billigt ;)

MVH

Johan
 
Last edited:

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Nyss varit och hämtat ut hojen efter montering av Acra! Satan i helvete va gött den låter nu! :D
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Var har du provat att sätta kameran någonstans då?
Tanken brukar vara stabil. kylarvingarna går fint sving om man kör självhäftande..
Men minst skak med bröstsele eller hjälmfäste.

Har testat styret (sämst), tanken (skapligt iaf), röven (bäst). Ska prova lite olika varianter. Bröstselen verkar ju grym.

Snyggt filmat/kört/klippt, btw. :tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har testat styret (sämst), tanken (skapligt iaf), röven (bäst). Ska prova lite olika varianter. Bröstselen verkar ju grym.

Snyggt filmat/kört/klippt, btw. :tummenupp

brukar ha min på baklampan den är gummiupphängd :)
Kör du med sugproppen eller klisterfästen?
Sen beror de lite på hur lång armen är..
 

kakafoni

Fahrer des Herzog aus Mattighofen
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Söder om Hallandsåsen
Hoj
Superduke
Har inte hittat något ännu. Det kan bli allt mellan RC8 till DRZ 400 Motard men funderar oxå på att bygga hus och då kommer nog pengarna att försvinna på annat :rolleyes:.
Har som sagt Gdansk stor ångest och det roliga är att tjejen tycker jag är puckad som säljer min motorcyckel som jag gillar så mycket.
Men jag har ju kvar mina gamla Yamaha XTZ660Tenré (har rullat 300 mil på 6år) och Honda VF400 "V4a" (som mätaren just slagit runt på). Funderar faktiskt på att ta upp Tenerén på en trafikövning någon gång, men kom just på att den ju är sjukt trött.

Åker nog på trött hojarna några veckor och sedan får man se varåt det lutar...


Om det var åsikter du var ute efter så here it goes...

Jag tror du kommer ångra dig. I synnerhet om arbetet med hertigen nu har fortgått med nytt godis och fina grejer inför varje säsong. Jag har själv varit på 2 testkörningar hos mc-firmor än så länge denna säsongen och har inte en endaste liten tanke alls på att byta bort min ögonsten. Det är helt enkelt en alldeles för rolig cykel.

Om du eventuellt ska dona med hus: varför inte vänta och i så fall sälja när pengarna till huset behövs? Om de ens behövs. Vill man så kan man ofta få ihop kalkyler ändå. De pengarna man får för en mc är inte mkt i det stora hela på en huskalkyl. Tror å andra sidan inte att det är svårt att göra av med en SD i fint skick om det skulle behövas heller.

Vad avser köpare som ska komma och titta går det ju alltid att avbryta affären bara man ringer och meddelar vederbörande. Trots allt så har man rätt att ångra sig. Vad ska han säga/göra liksom? Det är ju din cykel. :)

Och tjejen har rätt....sälj inget du gillar tokmycket. Det är bara dumheter. :)
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Nu är hojen borta. Har varit sjukt nöjd under mina 1500 mil i alla fall.
Får se vad jag hittar på i stället. Hade ju haft duken sedan 2007, men hade ångest när den skulle hämtas så jag handlar nog något annat bums skulle jag tro.

Kommer nog fortfarande hänga en del i denna tråden i alla fall. Vem vet kanske snart köper en SD igen...

Skulle dock tro att det blir KTM igen.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Ågren..

Fick precis ett PM (förlåt för exponeringen du som skrev det) med förfrågan om hojen fortfarande var till salu.

Jag behöver hjälp i beslutet nu. Jag har ju varit sugen på att testa nåt annat rätt länge nu, men har inte känt att "marknaden" erbjudit vad den är värd för mig. Saken är ju att jag inte har 20 släng att lägga emellan på att byta upp mig. Så oavsett om jag får 50´ eller 70´ så är det budgeten för nästa hoj.

Jag tror att ett realistiskt pris är 55-62 nånstans beroende på utbud och om jag åker mer än den gått idag. Tiotusenkronorsfrågan är då:

Vad kan jag få för den summan som:

- Är ännu bättre på bana
- Inte kostar en förmögenhet att försäkra (tummis, för jag kan ställa på/av egentligen. Kör inte så "ofta")
- Man inte behöver vara lika "rädd om". Att jag haft Dukken sen ny gör att jag fortfarande är "för" rädd om den vilket hämmar körningen lite.
- är billig att krascha (det kommer, tids nog)
- är lätt att göra reglementsenlig, men ändå funkar på gata
- inte äter däck osv som en literhoj (CSN tillåter inte det däckskontot)
- det är lätt att hitta delar till, och racegrejer inte är "unika" och svindyra

Mitt förstaval är en 690 SMR. Men de verkar skitsvåra att få tag på. Antingen har de bara gått 10 mil pga ägare som inte visste vad de köpte och ångrat sig. Eller så är de inte till salu för att ägarna är nöjda :(.

Låt tipsen hagla nu. Jag har en annan intresserad köpare också som jag "avfärdat" tills vidare för att jag inte kan bestämma mig.

Köp min tjejhundra. Gatreggad racehoj med allt du behöver för riktigt låga tider!
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
Hej hej!

Jag har efter 3 års uppehåll från hojåkandet bestämt mig. Jag har hittat en som jag tänkte köpa, den motsvarar mina förväntningar känns det som... Men har såklart lite frågor som kanske kunde besvaras! :)

Det är en 990 -05. Bör jag titta extra på nåt speciellt? sen tänkte jag på service, är det var 750:e mil? Alltså 100, 850, 1600 osv?

jag är så överpeppad på ny hoj så vet inte var jag ska ta vägen!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Idag blev det en iaf ;)... En -05:a, orange och svart med 1600 mil på mätaren. Akra-system och PCIII och fint skick ;).. Jag e nöjd!

I morgon ska åkas!!!

MVH

J
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Har åkt en längre sväng idag (Söndag) och har några frågor...

Om man kör med PCIII, spelar mappningen i den vanliga ECU:n ngn roll då? (har läst att man bl.a. kan ta bort ngn spärr på 2:an och trean...).

Det tar lååång tid innan soppalampan slocknar efter att man har tankat, ska det vara så?

När man börjar få "dåligt" med soppa, typ när lampan tänds/strax innan så kan det känna som att den inte får bränsle ibland, ngn mer som varit med om liknande?

MVH

Johan
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Klev upp tidigt imorse för en tripp till Strängnäs. (tid 0740)
Nu är Pärlan besikiad utan anmärkning..
(nästan iallafall, skylltbelysningen hade sagt upp sig.)
De tog säkert hela 10 min :)
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Har åkt en längre sväng idag (Söndag) och har några frågor...

Om man kör med PCIII, spelar mappningen i den vanliga ECU:n ngn roll då? (har läst att man bl.a. kan ta bort ngn spärr på 2:an och trean...).

Det tar lååång tid innan soppalampan slocknar efter att man har tankat, ska det vara så?

När man börjar få "dåligt" med soppa, typ när lampan tänds/strax innan så kan det känna som att den inte får bränsle ibland, ngn mer som varit med om liknande?

MVH

Johan

Jag nollställer alltid efter tankning och då släcks lampan direkt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har åkt en längre sväng idag (Söndag) och har några frågor...

Om man kör med PCIII, spelar mappningen i den vanliga ECU:n ngn roll då? (har läst att man bl.a. kan ta bort ngn spärr på 2:an och trean...).

Det tar lååång tid innan soppalampan slocknar efter att man har tankat, ska det vara så?

När man börjar få "dåligt" med soppa, typ när lampan tänds/strax innan så kan det känna som att den inte får bränsle ibland, ngn mer som varit med om liknande?

MVH

Johan

Uhm, jag har snarare problemet att lampan inte tänds :D Lyckades få i 19 liter och utan att lampan tändes, trots att den lyser vid uppstart.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top