Ågren..
Fick precis ett PM (förlåt för exponeringen du som skrev det) med förfrågan om hojen fortfarande var till salu.
Jag behöver hjälp i beslutet nu. Jag har ju varit sugen på att testa nåt annat rätt länge nu, men har inte känt att "marknaden" erbjudit vad den är värd för mig. Saken är ju att jag inte har 20 släng att lägga emellan på att byta upp mig. Så oavsett om jag får 50´ eller 70´ så är det budgeten för nästa hoj.
Jag tror att ett realistiskt pris är 55-62 nånstans beroende på utbud och om jag åker mer än den gått idag. Tiotusenkronorsfrågan är då:
Vad kan jag få för den summan som:
- Är ännu bättre på bana
- Inte kostar en förmögenhet att försäkra (tummis, för jag kan ställa på/av egentligen. Kör inte så "ofta")
- Man inte behöver vara lika "rädd om". Att jag haft Dukken sen ny gör att jag fortfarande är "för" rädd om den vilket hämmar körningen lite.
- är billig att krascha (det kommer, tids nog)
- är lätt att göra reglementsenlig, men ändå funkar på gata
- inte äter däck osv som en literhoj (CSN tillåter inte det däckskontot)
- det är lätt att hitta delar till, och racegrejer inte är "unika" och svindyra
Mitt förstaval är en 690 SMR. Men de verkar skitsvåra att få tag på. Antingen har de bara gått 10 mil pga ägare som inte visste vad de köpte och ångrat sig. Eller så är de inte till salu för att ägarna är nöjda .
Låt tipsen hagla nu. Jag har en annan intresserad köpare också som jag "avfärdat" tills vidare för att jag inte kan bestämma mig.
Fick precis ett PM (förlåt för exponeringen du som skrev det) med förfrågan om hojen fortfarande var till salu.
Jag behöver hjälp i beslutet nu. Jag har ju varit sugen på att testa nåt annat rätt länge nu, men har inte känt att "marknaden" erbjudit vad den är värd för mig. Saken är ju att jag inte har 20 släng att lägga emellan på att byta upp mig. Så oavsett om jag får 50´ eller 70´ så är det budgeten för nästa hoj.
Jag tror att ett realistiskt pris är 55-62 nånstans beroende på utbud och om jag åker mer än den gått idag. Tiotusenkronorsfrågan är då:
Vad kan jag få för den summan som:
- Är ännu bättre på bana
- Inte kostar en förmögenhet att försäkra (tummis, för jag kan ställa på/av egentligen. Kör inte så "ofta")
- Man inte behöver vara lika "rädd om". Att jag haft Dukken sen ny gör att jag fortfarande är "för" rädd om den vilket hämmar körningen lite.
- är billig att krascha (det kommer, tids nog)
- är lätt att göra reglementsenlig, men ändå funkar på gata
- inte äter däck osv som en literhoj (CSN tillåter inte det däckskontot)
- det är lätt att hitta delar till, och racegrejer inte är "unika" och svindyra
Mitt förstaval är en 690 SMR. Men de verkar skitsvåra att få tag på. Antingen har de bara gått 10 mil pga ägare som inte visste vad de köpte och ångrat sig. Eller så är de inte till salu för att ägarna är nöjda .
Låt tipsen hagla nu. Jag har en annan intresserad köpare också som jag "avfärdat" tills vidare för att jag inte kan bestämma mig.