Superduke-tråden

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
Last edited:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Tänkte köpa mig ett ordentligt skivbromslås med larm, är det någon som testat Abus Detecto 8000 http://www.laskompaniet.se/mc-las-med-larm-abus-detecto-8000/424-0 och kan säga om det passar på Superdukens bromsskiva? Några andra tips på bra skivbromslås?

Jag använder det där låset precis hela tiden.
Det sitter alltid på nattetid hos mig.

Det är en grym byggkvalité, jag har många gånger tänkt att om jag slarvar bort nycklarna till det här låset så kommer jag aldrig någonsin få bort det igen :p

Larmdelen är kanon, kanske att den kunde tjuta något högre - men det är definitivt så att det skrämmer iväg klåfingriga.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag kör oxå med det där låset. Det funkar klockers!
Det känns som det absolut säkraste låset jag har använt och jag skulle inte använda något annat lås av de jag känner till i alla fall.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
stulet Akrasystem

Har under natten fått mitt Akra stulet från garaget i Malmö. Det är det runda i titan. Samtidigt stals en Biltemakompressor och diverse verktyg. Så blir ni erbjudna en riktigt fin deal så kanske det är för bra för att vara sant. Likaså får ni gärna PM:a mig om ni ser någon med ovan utrustning som inte haft den förut.
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Jag använder det där låset precis hela tiden.
Det sitter alltid på nattetid hos mig.

Det är en grym byggkvalité, jag har många gånger tänkt att om jag slarvar bort nycklarna till det här låset så kommer jag aldrig någonsin få bort det igen :p

Larmdelen är kanon, kanske att den kunde tjuta något högre - men det är definitivt så att det skrämmer iväg klåfingriga.

Känns helt klart som att jag kommer beställa ett sådant efter dessa omdömen :) Reagerar det på om någon idiot t.ex. skulle få för sig att provsitta hojen när den står på stan?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Japp, det börjar tjuta så fort någon petar på hojen. Man får va försiktig som fan när man låser upp det för att det inte ska sätta igång.
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Hallå alla vänner! En fråga till er. Är det nån likt jag som har KTM:s egna slirkoppling? Jag såg att nivån i behållaren på styret börjar bli lite låg och undrar vad man ska ha för olja? :va
 

endurance

slangåkare
Gick med
22 Dec 2006
Ort
hemma
Hoj
Superduke -07, H-berg 450 -09
Hallå alla vänner! En fråga till er. Är det nån likt jag som har KTM:s egna slirkoppling? Jag såg att nivån i behållaren på styret börjar bli lite låg och undrar vad man ska ha för olja? :va


hade jag varit du så hade jag börjat med att kontrollera att det inte läcker någonstans, det är nämligen inte normalt att nivån blir "lite låg" i ett hydrauliskt system som detta. Ska du fylla på sen så är det enligt tillverkarens rekommendationer att man ska använda en mineralolja för hydraulsystem (SAE 10). Typ "Motorex hydraulic fluid 75"...
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Någon som behöver ett orginal avgas till en SD -06 så säg till. Blev över sen försäljning av mc. Är i princip oanvänt då akra satt på från köp nästan.
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
hade jag varit du så hade jag börjat med att kontrollera att det inte läcker någonstans, det är nämligen inte normalt att nivån blir "lite låg" i ett hydrauliskt system som detta. Ska du fylla på sen så är det enligt tillverkarens rekommendationer att man ska använda en mineralolja för hydraulsystem (SAE 10). Typ "Motorex hydraulic fluid 75"...

Tack för tipsen. Jag har inte försökt hitta nån läcka men inte kommit fram till nåt, märkte det efter att ha kommit hem från en dags körning på ring knutstorp. Får försöka ha lite koll på det där..
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Olja!

Oljelampan blinkade till häromdagen. Kollade nivåröret och det var tomt!

Fyllde på hör och häpna 2 liter olja innan nivån nådde max (jag jag hade hojen vertikal, och motorn var varm).

Enligt manualen rymmer oljetanken "ca 3 liter".

Jag hade m.a.o. bara 1 liter olja...och ändå har oljelampan inte lyst ??!

Hojen har gått ca 700 mil och 1:a servicen gjordes för ca 1 år sedan.

Någon som har någon teori var all olja tagit vägen? Har ej sett något läckage.

Kan motorn ha tagit skada av att ha körts med så lite olja?
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
när kollade du nivån sist då? är ju inte så jobbigt att vinkla huvudet till vänster 2 sek o kolla en gång om dagen.... kanske aldrig varit rätt nivå??
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ni som kör med GoPro, några tips för hur fan man ska få kameran att sluta (nåja, att inte fullt lika mycket) skaka?
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Kanske har diskuterats förut men hittar inte i tråden. Jag är ute efter en SD 05-06:a... Något speciellt man skall akta sig för eller titta på? Några barnsjukdomar på de som man måste åtgärda om det inte är klart?

Kort och gott, vad ska man titta på, vad ska man åtgärda?

Gör pipor + pc mycket (förutom ljudet som man MÅSTE ha...)

MVH

J
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nån som vet hur bra ett orange bakdrev håller? Är det lika bra kvalité som orignal? Och hur stor skillnad i upplevelse blir det att sätta på ett 41t? Tänker mest wheeliemässigt men även varvtalsmässigt runt 110 blås~
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Någon som vet vad en ny bakskärm till hojen går på? Blir nog till att kapa den befintliga för att göra en snyggare lösning med skylten.

Ingen som har lite bilder på hur du/ni har löst det? Hade varit väldigt uppskattat:tummenupp
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Är det någon som haft problem vid mappning efter byte till Acra? De bytte på min i torsdags men hojen vill inte ta emot mappningen, något problem med mjukvaran. Just nu står den bara i väntan på svar från KTM i Österrike...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top