Superduke-tråden

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM superduke
Hej allihopa.

Har precis fixat min försäkring, och tänkte ge er lite tips om en sjukt billig försäkring.
KTM har ju en märkesförsäkring som e sjukt bra, men man e tvungen att teckna trafik i något annat försäkringsbolag. Detta kan bli dyrt för en trafikförsäkring är inte alltid så billig.
Teckna en halvförsäkring på bilsportmc, där ingår trafik och sedan där efter tecknar ni ktm:s märkesförsäkring.
ex: på mig 25år bilsportmc halvförsäkring ca3700kr
KTM hel ca2200kr täcker allt som händer med MIN hoj.
självrisk 2000ca på ktm.
och 1000kr på bilsportmc.
billigare försäkring kan man aldrig få.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Svedeas halvförsäkring kostar 1000 spänn minde än bilsport på mig. Dock så har de en stöldsjälvrisk på 10´ (bilsport 2´ om jag minns rätt).

BTW: SD ägare har oftast ett knä i backen eller ett hjul i luften :)
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Tjena, snart dax för banåkning... blev svartflaggad förra året på knutstorp fast jag har db-killers x2 i mina GPR slip-ons :confused:
Mesdrar ändå ut på rakan där mätgubben står. Tror att motohooligan burken bidrar. Hursomhelst så har jag satt på orginalsystemet i år för att inte riska ngt.
Nu till min fråga: Ngn som har en PC mapp för orginalsystem m hooligan burk alt "sportfilterl"?? eller är det riskfritt att fortsätta köra med min bänkmapp? vet att jag har + 25% på ngt ställe i mellanregistret jmf med 0-mappen.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Googlade, men hittade inget om denna märkesförsäkring..

Hej allihopa.

Har precis fixat min försäkring, och tänkte ge er lite tips om en sjukt billig försäkring.
KTM har ju en märkesförsäkring som e sjukt bra, men man e tvungen att teckna trafik i något annat försäkringsbolag. Detta kan bli dyrt för en trafikförsäkring är inte alltid så billig.
Teckna en halvförsäkring på bilsportmc, där ingår trafik och sedan där efter tecknar ni ktm:s märkesförsäkring.
ex: på mig 25år bilsportmc halvförsäkring ca3700kr
KTM hel ca2200kr täcker allt som händer med MIN hoj.
självrisk 2000ca på ktm.
och 1000kr på bilsportmc.
billigare försäkring kan man aldrig få.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Tjena, snart dax för banåkning... blev svartflaggad förra året på knutstorp fast jag har db-killers x2 i mina GPR slip-ons :confused:
Mesdrar ändå ut på rakan där mätgubben står. Tror att motohooligan burken bidrar. Hursomhelst så har jag satt på orginalsystemet i år för att inte riska ngt.
Nu till min fråga: Ngn som har en PC mapp för orginalsystem m hooligan burk alt "sportfilterl"?? eller är det riskfritt att fortsätta köra med min bänkmapp? vet att jag har + 25% på ngt ställe i mellanregistret jmf med 0-mappen.

Jag hade 103 dB med min motobox och dB-killers i. Jag blev ju givetvist svartflaggad. De andra hade inga dB-killers o ingen Motobox, de klarade sig fint.
Byt box istället.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Upp
Vad tror ni? risk att förstöra katten i orginalljuddämparen med motobox installerad och custommapp för GPR+motobox??
Den lär ju fortfarande få mer luft än m orginal luftburk/filter.
 

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM superduke
Upp
Vad tror ni? risk att förstöra katten i orginalljuddämparen med motobox installerad och custommapp för GPR+motobox??
Den lär ju fortfarande få mer luft än m orginal luftburk/filter.

Har samma problem som dig. Har fåt tips om att inte köra med samma mapp, när jag har orginalsystem, som du säger så e det katten som tar skada.
Ta din dator och koppla in i din box och spara den gammla mappen, därefter sätter du noller i alla ruter som e orginal, och där efter tror jag inte att något ska ta skada, även om du har sportluftfilter mm.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har samma problem som dig. Har fåt tips om att inte köra med samma mapp, när jag har orginalsystem, som du säger så e det katten som tar skada.
Ta din dator och koppla in i din box och spara den gammla mappen, därefter sätter du noller i alla ruter som e orginal, och där efter tror jag inte att något ska ta skada, även om du har sportluftfilter mm.[/QUOT


Spana in TuneECU annars, finns en del kul saker att läsa på superduke.net

D
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kolla med Peter Andersson (Andersson turbo här på SH). Han kan precis allt när det handlar om PC-relaterade frågor.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Har samma problem som dig. Har fåt tips om att inte köra med samma mapp, när jag har orginalsystem, som du säger så e det katten som tar skada.
Ta din dator och koppla in i din box och spara den gammla mappen, därefter sätter du noller i alla ruter som e orginal, och där efter tror jag inte att något ska ta skada, även om du har sportluftfilter mm.

Har hört just att man kan riska att bränna upp katten med för fet blandning. Drt jag funderar över är hur mkt motoboxen ökar luftflödet i förhållande till slipon?? i min värld bör den i sig skapa friare andning än slipon. Mindre mottryck (avgaserna) bör ju egentligen "bara" skapa friare andning om det är mkt venyil överlapp, o det är det kanske...
Jag är livrädd för att köra med för snål blandning då det blir ett antal bandagar där motorn pressas. Hellre en uppbrunnen kat än en skuren motor.
Har redan min gamla mapp sparad o laddat ner de olika mapparna som ligger på PC hemsida där bla en 0-map ligger. Det som är lite intressant är att det finns ngr mappar för orginal hoj som är lite fetare mappade (mest runt mellanregistret) vilket tyder på att KTM verkar mappa snålt fr fabriken...kanske pga utsläpp o bränsleförbrukning siffror hmmmm:confused:

Tune ECU har jag tittat rätt mkt på o också laddat ner. Kommer absolut att skaffa en kabel så småningom. Med den kan man ju oxå importera sin egen mapp fr PC o lägga den direkt i ECU:n för att sedan sälja av PC:n hmmmmm nej det går ju inte då funkar inte QS:tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Upp
Vad tror ni? risk att förstöra katten i orginalljuddämparen med motobox installerad och custommapp för GPR+motobox??
Den lär ju fortfarande få mer luft än m orginal luftburk/filter.

Vad gör det om du bränner katten igentligen. De mäter inte utsläpp på motorcycklar, så då är det väl ingen fara. Om nu inte jag fattat fel så är enda problemet att hojen går lite fett och det är väl ingen fara för motorn så länge det inte späder ut oljan.
Rätta mig gärna om jag har fel.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Vad gör det om du bränner katten igentligen. De mäter inte utsläpp på motorcycklar, så då är det väl ingen fara. Om nu inte jag fattat fel så är enda problemet att hojen går lite fett och det är väl ingen fara för motorn så länge det inte späder ut oljan.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Hepp :tummenupp att man inte mäter utsläppen på besiktningen visste jag inte (har aldrig besiktigat hoj m kat). Det avgör saken, då kör jag med min nuvarande mapp. Kan faktiskt inte påstå att jag känner ngn skillnad i prestanda.
Thanks!!
 

Ondketchup

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
På hojen
Hoj
KTM RC8R -11
Har letat efter trim till superduke r 990, någon som vet om de finns?
Kör idag med helsystem på min hoj men vill ha lite mer:)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har letat efter trim till superduke r 990, någon som vet om de finns?
Kör idag med helsystem på min hoj men vill ha lite mer:)

Tricket är väl optimering snarare.

Individuell mapp, se till att luften flödar, minimera toleranserna för ventiler osv.

Finns nog inga genvägar och plug n plays som gör någon vettig skillnad annars.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Har letat efter trim till superduke r 990, någon som vet om de finns?
Kör idag med helsystem på min hoj men vill ha lite mer:)

Modda in en rc8r motor i SDn och banta bort några kilon så får du ungefär 1 hk/kg och sen borde den gå som ett skott :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top