Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Alltid kul att se att man själv fastnat på bild. Har lite film som nog kommer upp när man haft lite tid att fixa ihop det.
Tar väl med min kamera nästa gång med.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Tackar:yoparty
Vart först inne på att köpa den gröna superduken med vit ram, men den var dyrare utan slipon än vad denna är med.... men jag är hur nöjd som helst, kommer bli lååånga dagar nu innan jag får hem pärlan:gnissla :)

Låter som ett bra val i mina öron, den svarta är snyggare och slipon är ett måste :)

Den som väntar på något gott... :rolleyes:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ett litet kort klipp från årets första banrepa.
http://www.youtube.com/watch?v=5BL2AYomYB8

Hund jagar, men klarar inte av tempot :glömdet
Eller nått... :huvet

Hahah..

Nog för att det är coolt med tighta spår.. Men när jag får gruset att damma 2 ggr på ett varv kanske man ska chilla lite?

0,39 dammar gruset av knäpucken i esset. Och sen fick du ju på film när hela alltet var av in i nya böjen :yoparty.

Fast det kändes MKT värre än det såg ut. I verkligheten så försvann fästet helt den där metern i gruset, och sen slog det i styret nästan hela vägen in till apex :gnissla.

----------------

En skitdag var det iaf. Gjorde tusen missar och hittade inget riktigt flyt. Men vi får se, du har ju en bra ursäkt för att ta det piano nu, så framåt juli får vi väl börja ta tempen så det gäller. Får se om jag lyckas i år? Du har ju fan alltid varit ett halvt snäpp vassare (sjukt irriterande).


Men kul film :)

Kul film :)

Vad jag minns så va Hund snabb som en iller ialf på Åsen ..


:rodnar

Gelleråsen e ruuulig ;)

Tyvärr så är han nog snabbare än mig i år i alla fall.
Men man får se sommaren är lång. :)

:sissy
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Du ser snabb ut, Johnnie! :)

IQ, hur gick det med spökena? Jag ser fortfarande lite spöken efter min krasch på åsen för snart 3 år sedan...
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Du ser snabb ut, Johnnie! :)

IQ, hur gick det med spökena? Jag ser fortfarande lite spöken efter min krasch på åsen för snart 3 år sedan...

Det kändes faktiskt ganska bra. Fast jag tog det ganska lugnt. Jag såg till att dra åt styrdämparen ett par snäpp till denna gången och hade faktiskt inga tendenser till vobbel (eller lätt gung).
Så det var ingen fara alls. Så det är väl bara att gasa vidare :D .
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Äntligen så är the black pearl hemma i garaget:yoparty
Och genast så börjar det klia i fixarfingrarna:D Någon som har tips på hur man kan rensa upp bakdelen lite grann, hur gjorde ni, vart köpte ni delar osv?
Och är det någon som har testat styränds-backspeglarna från biltema (299:- ), passar de på superduken?

Tack på förhand:tummenupp

//En nybliven och stolt superdukeägare
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Äntligen så är the black pearl hemma i garaget:yoparty
Och genast så börjar det klia i fixarfingrarna:D Någon som har tips på hur man kan rensa upp bakdelen lite grann, hur gjorde ni, vart köpte ni delar osv?
Och är det någon som har testat styränds-backspeglarna från biltema (299:- ), passar de på superduken?

Tack på förhand:tummenupp

//En nybliven och stolt superdukeägare

Vet att R&G har en schyst skylthållare men vet inte hur mycket man måste fixa för att få den att sitta bra. Så som jag förstått det måste man kapa läppen i bak och inte bara skruva bort den som man skulle vilja kunna. Därav har jag valt att behålla utseendet, tycker även att det funkar helt okej, samt så slipper man onödigt gnäll från polisen :)

Gällande speglarna så har jag inte testat dem men är själv sugen på något liknande. Jag monterade bort mina i början av denna säsongen men jag saknar dem ibland..
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Hojen startade inte :-((((

Hojen startade inte :-(((((
Hojen startade inte.Fick en liten "kick" sen var det slut.Började surra i ett relä sen tog det slut det me´.
Hoppas ju på att det är batteriet så det står på laddning nu.C-Tec laddarens lampa blinkar .Betyder tydligen på att batteriet är sulfaterat.Ska få stå så över natten.
Finns det någon annan anledning till att det blir så här.Batteriet är inte så gammalt.Har funkat oklanderligt i veckan som varit.Någon som vet.Behöver hojen massor till GR.Panikartat
 

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
oak island
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Hojen startade inte :-(((((
Hojen startade inte.Fick en liten "kick" sen var det slut.Började surra i ett relä sen tog det slut det me´.
Hoppas ju på att det är batteriet så det står på laddning nu.C-Tec laddarens lampa blinkar .Betyder tydligen på att batteriet är sulfaterat.Ska få stå så över natten.
Finns det någon annan anledning till att det blir så här.Batteriet är inte så gammalt.Har funkat oklanderligt i veckan som varit.Någon som vet.Behöver hojen massor till GR.Panikartat

Har du kollat att inte sladdarna på batteriet vibrerat loss, har hänt mig en gång med liknande resultat.
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Har du kollat att inte sladdarna på batteriet vibrerat loss, har hänt mig en gång med liknande resultat.

Nee det var inte det.Men det skulle kunna va nåt sånt simpelt.Jag hoppades på det.
Jag var nere precis för laddaren sa att bat var fullt.Hände samma som förra gången så nu plocka jag fram bil bat.
Vet att man inte ska det men va fan.
Hojen gick igång-skönt.
Tog bort ena kabeln då dog hojen.
Testa igen samma resultat,känns som om batteriet inte är där,helt tomt eller trasigt på nåt vis.
Åker till Global i morgon för köp av nytt bat.
Jag som tänkt att nästa gång blir det sånt litium typ som det står om här på SH någonstans.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vet att R&G har en schyst skylthållare men vet inte hur mycket man måste fixa för att få den att sitta bra. Så som jag förstått det måste man kapa läppen i bak och inte bara skruva bort den som man skulle vilja kunna. Därav har jag valt att behålla utseendet, tycker även att det funkar helt okej, samt så slipper man onödigt gnäll från polisen :)

Gällande speglarna så har jag inte testat dem men är själv sugen på något liknande. Jag monterade bort mina i början av denna säsongen men jag saknar dem ibland..

Vad det gäller R&G:s skylthållare så verkar det som om att man fäster den alldeles nedanför den övre läppen,känns inte som om att det blir nån större skillnad då:gnissla

Det är ingen här som har en extra bakskärm liggandes till SD?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top