Tjena hårdingar. Är på vippen att skaffa mig en -08 SD R 990 men känner att jag behöver lite mer kött på benen innan plånboken öppnas.
*Hur är den att köra längre turer?
*Hur överjävligt är vinddraget i hastigheter över 130?
*Vilken försäkring kan jag vänta mig med en ålder på 30, haft kortet sedan dag 1 (togs samtidigt som bil) och bor i en småstad?
*Kvalité, vanliga fel och allt övrigt ni kan tänka er.
Det vettigaste vore väl kanske att byta till en touring med kåpor och skit, men det känns...fel. Nåväl. Tacksam för svar och ha're bra på vägarna.
Har dock inte kört en SDR men kan nog svara på många av frågorna.
*Vet inte hur dynan är på den men finns andra dynor att byta till annars men går utmärkt att åka långt på. Jag kör iaf lätt 50 mil på en dag med min.
*Över 150-160 börjar det blåsa lite värre men runt 130 går det fint i mitt tycke, bara att krypa ihop. Finns touringruta att köpa om man vill åka längre och slippa lite blåst.
*Du kan vänta dig en billig försäkring. Beräkna just din försäkring på bilsportmc
*Inga vanliga fel vad jag vet.
*Övrigt: SD är en sjukt rolig och mångsidig hoj, jag tänker inte byta bort min i första taget. I början när man är lite ovan kan de kännas som lite ryckiga, dels p.g.a. att det är en twin så behöver ibland lite mer arbete med kopplingen i stadstrafik samt för att gasen upplevs som lite on/off, speciellt om man är van med en rad4a. Det enda som jag upplever som ett problem här är att hojen inspirerar till nästan lite för busig körning ibland
Återkommer med mer om jag kommer på något vettigt att skriva..