Nej ska göra det i morgon! Men nu sitter original på, och tur att man bytte för jag uptäckte att det andra hade spruckit lite i svettsfogen blir att fixa...
Okej lycka till imorgon då
Nej ska göra det i morgon! Men nu sitter original på, och tur att man bytte för jag uptäckte att det andra hade spruckit lite i svettsfogen blir att fixa...
I manualen så står det hur hojen ska ställas in för din vikt och andra ösnkade egenskaper. Tror det finns en tabell under sadeln också. Inte så svårt om du har något som kan hjälpa dig lyfta hojen.
Vet inte riktigt vad som är gjort. MEn luftmodden är gjord på firman så de har säkert mappad efter de har moddat luften. Det är dock gjort i dina trakter. Köpte hojen i helsingborg. Den är körd i dynojetbänk på Yamaha center i helsingborg. Mer står inte på kvittot och vet jag inte. Förra ägaren har inte så djupa kunskaper i området heller, han har bara lämnat in den.
Jag kan se på kurvan att vridet kommer senare, först vid 3000 varv så börjar grafen. Men den har blivit högre från 5k-8,5k varv. Innan började vridkurvan på 2k varv och var jämnare. Kan detta göra att hojen dör när man drar in kopplingen?
Hojen dör vid kopppling indragen
Ingen som har liknande problem att hojen dör när har kopplingen inne? Skulle uppskatta lite feedback om någon har erfarenhet eller kunskaper i ämnet.
Får man plats med en extra kabelsko då?
Jag måste också byta och har idag draget ut en snabbkoppling som jag kan koppla laddaren till utan att behöva plocka isär allt först.. En tämligen skön lösning som jag ogärna byter bort för att jag köper fel batteri,
Får man plats med en extra kabelsko då?
Jag måste också byta och har idag draget ut en snabbkoppling som jag kan koppla laddaren till utan att behöva plocka isär allt först.. En tämligen skön lösning som jag ogärna byter bort för att jag köper fel batteri,
Precis så har jag gjort. Finns det verkligen inga vettiga batterier att köpa i Sverige som inte kostar 2500 minst? Verkar trist :/.
"sådär då har man kastat ut ryckspjällen och snorkeln så nu går den som en klocka"
Berätta mer om modden
Någon som råkat ut för en tomgång på 4000 - 5000 varv? Det är lite jobbigt att köra så och man får väl byta både lameller o bromsbelägg en gång i månaden om det fortsätter...
Det ger dock en fin kopplingskontroll efter ett tag.
Om jag drar in kopplingen eller läger i friläge så går tomgången ner till normalt varv efter ca 20 sek. Men så fort man börjar köra så åker den upp igen. Ibland så går den bättre när den är kall.
Det är en fin "semestergas" och den gör ca 50 på 1:an eller 70 på 2:an medan jag kan sitta och hitta på annat utan att behöva hålla i styret.
Men ska jag köra saktare än 50 så börjar det bli besvärligt. Antingen ligga o köra på broms, eller slira på kopplingen...
Någon som har råkat ut för det här? Ska man behöva trixa med TPS'erna tro?
Jag bytte nyligen luftburk från Motobox till standard.
Har du prova att starta om den?
Hehe, du är en riktig du. Du kanske har fler bra tips? Typ kolla luften i däcken eller nåt?
Så där, tillbaka hemma igen
upptäckte att de blivit varmt å skönt oxå!
http://www.youtube.com/watch?v=_YuiZ5DXMBk
Hur har du fäst kameran? Blev rätt coola vinklar.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |