Superduke-tråden

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
oak island
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Vad det gäller R&G:s skylthållare så verkar det som om att man fäster den alldeles nedanför den övre läppen,känns inte som om att det blir nån större skillnad då:gnissla

Det är ingen här som har en extra bakskärm liggandes till SD?

Med R&G hållaren så blir ankstjärten kvar = inte så stor skillnad. Jag köpte från http://www.hattech.de/shop/index.html man får kapa lite själv men det är ganska enkelt, bra kvalitet och passformen perfekt.
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Hallå alla Duke människor.
Efter redan ett bakdäck avverkat denna säsong så undrar jag vad ni kör på för bakdäck? Ska väll nämnas att jag tycker om att åka på slangen så mest mitten som tar slut först:D

Skulle vara fint med några tips om däck som är hårda i mitten eller till bra pris.
Kör på bridgestone däck nu och firman vill ha 2000kr:/
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Hallå alla Duke människor.
Efter redan ett bakdäck avverkat denna säsong så undrar jag vad ni kör på för bakdäck? Ska väll nämnas att jag tycker om att åka på slangen så mest mitten som tar slut först:D

Skulle vara fint med några tips om däck som är hårda i mitten eller till bra pris.
Kör på bridgestone däck nu och firman vill ha 2000kr:/

Har du redan slitit ut ett bakdäck och bara ska köra gata tjänar du många tusenlappar på att köpa begagnade bankörda däck.
Slitna på sidorna men i stort sett nya i mitten.

Typ dessa http://www.blocket.se/uppsala/Sport_dack_33622851.htm?ca=16&w=3

Då kan man göra en burnis med utan att det svider :)

//D
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Hallå alla Duke människor.
Efter redan ett bakdäck avverkat denna säsong så undrar jag vad ni kör på för bakdäck? Ska väll nämnas att jag tycker om att åka på slangen så mest mitten som tar slut först:D

Skulle vara fint med några tips om däck som är hårda i mitten eller till bra pris.
Kör på bridgestone däck nu och firman vill ha 2000kr:/

Har ett bankört Bridgenstone BT003RS som jag använde 5 dagar på gotland med men SD. Typ nästan som nytt i mitten Rullat 60- 80 mil.
500 spänn. Finns i Västervik.
Körde förut med Dunlop D208. Tror att den kan köpas för 1200 på däckonline, men BT003 är i en helt annan klass greppmässigt.
Har 2 nya som väntar på däck verkstan...:rolleyes: De bästa däck jag haft.
 
Last edited:

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Blir dom inte konstiga att köra på gammla bankörda däck? Kanske bara nåt jag fått för mig:) Har precis lagt på mitt nya däck nu men ska fan prova köpa bankörda nästa gång.
Tack för tips.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
IQ, har du provat nyare (dvs. nyutvecklade) däck?

Skulle själv aldrig sätta på Bridgestone på min hoj. När jag körde däcktest förra säsongen på Gelleråsen var jag ungefär fem sekunder snabbare per varv på Pirelli Diablo Corsa än Bridgestone BT014 (på en RC8R). De gav inget förtroende alls. Ytterligare en halv sekund snabbare på mitt favoritdäck, Dunlop SportSmart.

SportSmart är utan tvekan det bästa däck jag någonsin kört med. Har kört det sedan det kom ut förra året och har precis köpt ytterligare två uppsättningar från Tom på hojdäck.se, en till mig och en till en polare. Rekommenderas varmt.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag har varit mycket nöjd med Bt003RS (inga konstiga släpp eller dylikt). Testade Sportsmart på Suzukidays (Gotland) förra året och de verkade bra, men jag kan väl inte påstå att jag pressade de speciellt hårt.
Det stod mellan SportSmart och BT003 nu när jag beställde, men jag var feg och körde på det jag varit mycket nöjd med hittils.

Jag kan igentligen bara jämföra mot det Dunlop D208RR som satt orginalmonterat på min SD vid nyköpet. Jag tyckte att det fungerade bra då, men när jag testat mina nuvarande så förstod jag vilken enorm skillnad det var.
Mycket möjligt att det blir Sportsmart nästa gång.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har varit mycket nöjd med Bt003RS (inga konstiga släpp eller dylikt). Testade Sportsmart på Suzukidays (Gotland) förra året och de verkade bra, men jag kan väl inte påstå att jag pressade de speciellt hårt.
Det stod mellan SportSmart och BT003 nu när jag beställde, men jag var feg och körde på det jag varit mycket nöjd med hittils.

Jag kan igentligen bara jämföra mot det Dunlop D208RR som satt orginalmonterat på min SD vid nyköpet. Jag tyckte att det fungerade bra då, men när jag testat mina nuvarande så förstod jag vilken enorm skillnad det var.
Mycket möjligt att det blir Sportsmart nästa gång.


Jag har iofs inte kört Bridgestone.

Men D208RR jämfört med de nyare QualifierRR (jag har en uppsättning Sportsmart i garaget som inte är på än också :)) är natt och dag.

Q RR suger i regn, och behöver få värme innan de blir bra. Men rackarns vad bra de är! Vet inga siffror på arbetstempmen de ligger nog rätt högt för att va ett "gatdäck". Men bra feedback och tidiga "tells" när det börjar röra sig i sidled. För rundningsmärken som de flesta av oss är så betyder det mer (för mig) än absolut grepp. Tillit gör en snabb!

Sportsmart ska ju bete sig väldigt likvärdigt, men vara betydligt bättre i kallt och regn. Så jag ser fram emot att få stressa dem lite :)!
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Mitt bromsgrepp gick av :-(
Vet att flera här bytt till 2 fingers eller vad det heter.
Om era gamla passar min KTM 950SM är jag en köpare.
Stockholms trakten.
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Rengöring av bromsok – med vad?

Tar tacksamt emot tips om lämpligt medel för att göra rent bromsok/kolvar som inte skadar tätningarna. 556? Avfettning? Varmtvattenådiskmedel?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu är det äntligen dags att anmäla sig till Klubbens Bandagar 18-19 Augusti på Linköpings Motor Stadion - http://www.lmsroadracing.se

Torsdag-dag är KTM’s dag för de som köpt nya KTM. (samma event som Gelleråsen förra året)
Det brukar finnas plats för alla som vill och kan, anmälan till denna görs via återförsäljare och KTM själva!

Torsdag-kväll 17:00 – 19:00 har klubben kvällskörning, grillning och filmvisning + allmänt mys.
Fredag 09:00 – 17:00 är det klubbkörning.


Vi kommer försöka hålla oss så nära självkostnadspris som det bara går och då landar vi på en kostnad av 900 kr/person.
I det priset ingår kvällskörning torsdag (17-19) och heldagen på fredag.
Utöver det har vi fixat så att vi får låna klubbstugan på banan, där finns bastu, kök och ett golv att sova på för den som vill.



Körningen är uppdelad på 3 grupper (Långsam, medel och snabb!) med 15 personer i varje, då blir det 20 minuters pass på banan vilket är ganska lagom.

Max antal 45 pers

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82
 
Last edited:

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM superduke
Hej en fråga..
hur illa e det att köra med original ljuddämpare, när den e mappad till något helt annat?
Tror inte att den kommer att gå igenom smc krav på bandagarna:(
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Hej en fråga..
hur illa e det att köra med original ljuddämpare, när den e mappad till något helt annat?
Tror inte att den kommer att gå igenom smc krav på bandagarna:(

Som jag förstått det tidigare i tråden så finns det risk att man förstör katalysatorn om man kör med original ljuddämpare men mapp för något slipon. Rätta mig gärna om jag har fel.
 

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM superduke
Som jag förstått det tidigare i tråden så finns det risk att man förstör katalysatorn om man kör med original ljuddämpare men mapp för något slipon. Rätta mig gärna om jag har fel.

hmm... ja jag har ju powercommander också, och den kan man väl stänga, eller iaf hög låg??:rolleyes:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tar tacksamt emot tips om lämpligt medel för att göra rent bromsok/kolvar som inte skadar tätningarna. 556? Avfettning? Varmtvattenådiskmedel?

Tops + bromsvätska = succé!

Hej en fråga..
hur illa e det att köra med original ljuddämpare, när den e mappad till något helt annat?
Tror inte att den kommer att gå igenom smc krav på bandagarna:(


SMC överlever du med DB-killer :tummenupp
 
Last edited:

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM superduke
Har löst det:D e ju bara att gå in i powercommandern och ladda hem noll-program överföra, sen på med original dämpare.
sen när man vill byta tillbaka så har man ju sparat mappen i datorn. :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top