Superduke-tråden

Rasmussen, begär alldeles för mycket är ganska relativt. Hade du själv köpt en sådan hoj dyrt så vill du nog itne ge bort den. Vill du ha billiga hojar köp en oservad med slitna däck i slutet på säsongen.

Bara för att en nisse tokdumpar priset på sin hoj för att han har gjort en idiotisk modd på den, samt förmodligen lite andra dolda saker, betyder det inte att alla hojar är värda så. Jag hade dessutom hellre köpt en hoj av någon som kan stava. :hihi Känns säkrare så.

Vill man sälja sin hoj så visst men man behöver inte skriva skit om andra hojar i sin annons och att de tar överpris. Skriv bvsa sedan kan man disktuera via telefon. Man behöver ju itne förstöra för alla andra. Alla som sålt en vara vet att man får en hel blocket lektion varje gång man ska sälja någonting om prissättning på andra liknanade objekt.


racehandtag Detta diskuteradets för inte så länge sedan. När jag skulle montera mina igår så kunde jag inte lossa nuvarande handbromsen. Den stav som trycker på cylindern är gängad och är inskruvad in i bromshandtaget. Det racinghandtag jag har är inte ens gängat. Hur har ni andra gjort?


Finns en del på blocket nu!.

http://www.blocket.se/lund/KTM_Superduke_990_R__one_of_a_kind__40308142.htm?ca=21&w=3

Om allt är som det ska på den så är priset faktist rätt bra! De flesta begär alldeles för mycket...
 
Varför finns det inga KTM 990 Superduke R av årsmodell 2010 och 2011 till salu? Det enda man hittar är 2008or eller nya 2012or.

Dilemmat är om man skall köpa en KTM 990 SD med eller utan R-beteckning?

Antagligen så är det fullkomligt bortkastat tid att fråga om någon här har ledsnat på sin KTM 990 SD R -2010 :).
 
Hej,

Är det någon av er som haft problem med hastighetsmätaren på eran SD? :va Min lever sitt egna liv, ibland 0km/h och ibland 430km/h på tomgång stillastående :tungan
 
Jo, men man måste räkna med en värdeminskning och det verkar som att folk hellre behåller sina grejer än att blir av med dom.

Om du lägger värde i hur folk skriver så tror jag faktist du går miste om en del. Sen om du misstänker att det finns en massa dolda fel. Kolla upp det ordentligt innan du genomför någon affär? Men men, vi är olika personer och har olika åsikter =)
 
Varför finns det inga KTM 990 Superduke R av årsmodell 2010 och 2011 till salu? Det enda man hittar är 2008or eller nya 2012or.

Dilemmat är om man skall köpa en KTM 990 SD med eller utan R-beteckning?

Antagligen så är det fullkomligt bortkastat tid att fråga om någon här har ledsnat på sin KTM 990 SD R -2010 :).

En R såklart! Jag snålade dock och är inte missnöjd :)
 
Jag har haft en SD 2008, har nu en SD-R 2010. Båda är grymma hojar, R:en är dock snäppet vassare med slirkoppling, mer kvickstyrt, mer mos i motorn (14 HP mer) samt styrdämpare. Spelar ingen större roll, köper du en R och planerar att ta med frugan så får du skaffa en sadel bara.
 
Det är när men har ett brett leende i hjälmen som man har rätt. Det är en form av lycka och glädje som uppstår när allt stämmer. Man är bara nöjd. R tecknet brukar hjälpa. :fakta

Slirkoppling är godis.
 
Hej,

Är det någon av er som haft problem med hastighetsmätaren på eran SD? :va Min lever sitt egna liv, ibland 0km/h och ibland 430km/h på tomgång stillastående :tungan

Ehh , kolla huvudsäkringen nere vid batteriet ,, den är utsatt för väta och kontakterna oxiderar .. Min blev helknasig då detta inträffade bla så fick jag 300km/h på motorvägen;) sen så stanna hojen efter ett tag ..

Ot . såg att mina 2 Fd Superdukar fanns på blocket i går , de väcker minnen :)
 
Nya pipor samt lagt in Akra mappen i min SDR -08 idag, helt sinnes, som en ny hoj :banana!

Sjukt nöjd låter och går som H#@*te :rock!!!!
 
Det sitter två kvalitativa juggelimpor under sadeln, som sticker ut och gurglar sitt välkomstbröl. Nu måste bara filter och mappning få sin översyn, så blir det drag i kaminen. :banana:död
 
Sitter i köptankar på en sd/ sd-r:) Något man behöver veta/ se upp med? barnsjukdomar? Har det kommit några väsentliga uppdateringar? Varför är den bättre än andra streetfighters? Finns det sadel att köpas så man kan skjutsa på r:en? Tips på årsmodell samt behövliga mods mottages med tacksamhet:)
 
Sitter i köptankar på en sd/ sd-r:) Något man behöver veta/ se upp med? barnsjukdomar? Har det kommit några väsentliga uppdateringar? Varför är den bättre än andra streetfighters? Finns det sadel att köpas så man kan skjutsa på r:en? Tips på årsmodell samt behövliga mods mottages med tacksamhet:)

Jag stod inför samma val för någon månad sen, slog till på en vanlig 07:a efter mycket om och men. Vad gäller R eller inte R , hade hellre tagit en r men det föll bort då den som du sa inte går att skjussa på, såvida man inte bygger om baken. Dock är det ju en trevligare hoj, lite mer klipp i motorn (08 och fram) samt lite annat som fjädring mm , är nog vettigt om du skall köra massa bana. Är väldigt nöjd med min, relativt bra klipp i motorn, grymma bromsar/chassi. Funkar dessutom okej att skjussa på.
Vad gäller årsmodeller så gjordes de ju om en del till 07, ny framlampa, nya mätare, lite snällare gång i motorn, 16t drev fram orginal etc. Mellan 07 och 08 tror jag bara det är den svarta svingen som 08:or har som är skillnaden. Ett måste är något trevligt avgas, själv kör jag Accra med tillhörande mapp, är ganska dyrt så en väldig fördel om det sitter på vid köp.
Om den är bättre än andra streetfighters? - kan jag inte svara på. Men en grymt rolig hoj är det, oavsett om du skall leka, eller klippa mil på landsväg. Nackdelen med alla nakenhojar är ju vinden, ingen höjdare med motorväg.

Hoppas det var till någon hjälp =)
 
Last edited:
Jag stod inför samma val för någon månad sen, slog till på en vanlig 07:a efter mycket om och men. Vad gäller R eller inte R , hade hellre tagit en r men det föll bort då den som du sa inte går att skjussa på, såvida man inte bygger om baken. Dock är det ju en trevligare hoj, lite mer klipp i motorn (08 och fram) samt lite annat som fjädring mm , är nog vettigt om du skall köra massa bana. Är väldigt nöjd med min, relativt bra klipp i motorn, grymma bromsar/chassi. Funkar dessutom okej att skjussa på.
Vad gäller årsmodeller så gjordes de ju om en del till 07, ny framlampa, nya mätare, lite snällare gång i motorn, 16t drev fram orginal etc. Mellan 07 och 08 tror jag bara det är den svarta svingen som 08:or har som är skillnaden. Ett måste är något trevligt avgas, själv kör jag Accra med tillhörande mapp, är ganska dyrt så en väldig fördel om det sitter på vid köp.
Om den är bättre än andra streetfighters? - kan jag inte svara på. Men en grymt rolig hoj är det, oavsett om du skall leka, eller klippa mil på landsväg. Nackdelen med alla nakenhojar är ju vinden, ingen höjdare med motorväg.

Hoppas det var till någon hjälp =)

Tack för svar:) Blir nog troligen då en sd 07 el. nyare som nästa hoj... Är väl mest till bus men skjutsa är ett måste då flickvännen vill med ibland.. Fartvinden tror jag inte blir nåt stort problem då jag byter från motard.. Just det att köra landsväg är största orsaken till att jag vill byta då det känns ordentligt där bak redan efter 10 mil landsväg med nuvarande hojen:(
 
Jag har kört 28 mil på min idag och känner mig fräsch, och som du sa, byter du från motard är du van vid vind och vibrationer ! :tummenupp
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top