djulle
Medlem
Jag har akra på min SD men är bra sugen på att byta ut till yoshimura kolfiber, ingen som har ett liggandes ?
Där lyckades du fan bra! VACKERT!!!!OTROLIGT, rolig hoj. Superduken är 100x roligare än vad man trodde från början.
Jag har haft följande hojar.
CBR1000Blackbird -> ZX10-2005 -> ZX10-2006 -> ZZR1400 -> Superduke (Nuvarande).
Ingen av hojarnar innan har haft så mycket själ som Superduken. Den är verkligen ett levande väsen. Hamnar man t.ex. i köer så frustar, pustar, stönar, skakar, ryser hojen och man verkligen känner hur den vantrivs i kön. Så släpper kön och helt plötsligt så jublar hojen och sticker iväg som en 125 hästars stålkossa, som har fått 22 tabletter Prosac nerkörda i halsen, ut på grönbete. Fullkomligt jublar av glädje genom sina Akrapopic pipor och försvinner i horisonten med sin glada och flinande ryttare på ryggen. V-Twinens skakning över går till ett dovt morrande och kossan förvandlas till en tiger. Man känner hur framhjulet har sitt grepp om asfalten och farten ökar tills hejdarna från Brembo griper in som en bromsvajer på ett hangarfartyg (den när den fångar upp sina flyg som landar).
Om två veckor så är det dax att prova lutningen och låta rovdjuret sträcka ut sig helt på Gelleråsens slingrande svarta asfalt. Det ska bli intressant och se vad materialet säger när det stressas lite mera. Nu börjar det bli lämpligt att se över saker som byte av olja, oljefilter. Se över drivpaketet och ta en funderare om man skulle ta och sula om.
FAN det här det är ren glädje och glöd.
FAN det här det är ren glädje och glöd.
Har en liten fundering som jag hoppas ni alla kunniga på forumet kan hjälpa mig med.
När jag tog fram hojen frpn vintervilan upptäckte jag att det var väldigt lite kylarvätska i expensionskärlet. När jag kollar i kylaren går det inte att få ner en droppe till. Har kontrolerat både med kall och varm motor. När jag kör går den inte ovanligt varm utan den håller sig på normala nivåer. Hörde med KTM verkstaden i Luleå och de sade att det är ett känt fel på SD att den smygläcker kylarvätska men jag kan inte hitta något om det när man söker på nätet i alla fall.
Någon som har förslag på vad det kan vara och om det går att åtgärda själv. Har ingen lust att lämna in den på dyr felsökning om det är någon liten skitsak som jag som mindre förstående har missat och kan åtgärda själv.
Tacksam för svar
Har en liten fundering som jag hoppas ni alla kunniga på forumet kan hjälpa mig med.
När jag tog fram hojen frpn vintervilan upptäckte jag att det var väldigt lite kylarvätska i expensionskärlet. När jag kollar i kylaren går det inte att få ner en droppe till. Har kontrolerat både med kall och varm motor. När jag kör går den inte ovanligt varm utan den håller sig på normala nivåer. Hörde med KTM verkstaden i Luleå och de sade att det är ett känt fel på SD att den smygläcker kylarvätska men jag kan inte hitta något om det när man söker på nätet i alla fall.
Någon som har förslag på vad det kan vara och om det går att åtgärda själv. Har ingen lust att lämna in den på dyr felsökning om det är någon liten skitsak som jag som mindre förstående har missat och kan åtgärda själv.
Tacksam för svar
Har en liten fundering som jag hoppas ni alla kunniga på forumet kan hjälpa mig med.
När jag tog fram hojen frpn vintervilan upptäckte jag att det var väldigt lite kylarvätska i expensionskärlet. När jag kollar i kylaren går det inte att få ner en droppe till. Har kontrolerat både med kall och varm motor. När jag kör går den inte ovanligt varm utan den håller sig på normala nivåer. Hörde med KTM verkstaden i Luleå och de sade att det är ett känt fel på SD att den smygläcker kylarvätska men jag kan inte hitta något om det när man söker på nätet i alla fall.
Någon som har förslag på vad det kan vara och om det går att åtgärda själv. Har ingen lust att lämna in den på dyr felsökning om det är någon liten skitsak som jag som mindre förstående har missat och kan åtgärda själv.
Tacksam för svar
Har en liten fundering som jag hoppas ni alla kunniga på forumet kan hjälpa mig med.
När jag tog fram hojen frpn vintervilan upptäckte jag att det var väldigt lite kylarvätska i expensionskärlet. När jag kollar i kylaren går det inte att få ner en droppe till. Har kontrolerat både med kall och varm motor. När jag kör går den inte ovanligt varm utan den håller sig på normala nivåer. Hörde med KTM verkstaden i Luleå och de sade att det är ett känt fel på SD att den smygläcker kylarvätska men jag kan inte hitta något om det när man söker på nätet i alla fall.
Någon som har förslag på vad det kan vara och om det går att åtgärda själv. Har ingen lust att lämna in den på dyr felsökning om det är någon liten skitsak som jag som mindre förstående har missat och kan åtgärda själv.
Tacksam för svar
Som alla vet dricker SD:arna en del olja.
När jag fyllde på idag blev det lite för mycket (en bit över max). Kan man köra endå, eller är det så pass skadligt för motorn att jag måste tömma ur?
Som alla vet dricker SD:arna en del olja.
När jag fyllde på idag blev det lite för mycket (en bit över max). Kan man köra endå, eller är det så pass skadligt för motorn att jag måste tömma ur?
Lite under när den är kall, å en bit över när den är varm!
Jag har akra på min SD men är bra sugen på att byta ut till yoshimura kolfiber, ingen som har ett liggandes ?
Nu har jag gjort det! Beställde precis YOSHIMURA RS-3C kolfiber =D Det ska bli fint med lite muller!
Blev det ebay? Lägg upp bild sen också
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |