Superduke-tråden

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Det var så mycket att bläddra här och sökfunktionen är som den är så jag frågar...

knfilters.com som rekommenderar KT-9907 till endast 2007 och 2008.(många sidor, tex lelles) har att den passar i princip alla från 2005.

Nån som fysiskt tryckt in en sådan i andra årsmodeller än 2007/2008?

Modellerna är "likadana" ut från 05-13, så det är bara att trycka in det du ska ha.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Funderar på att uppgradera till större tank på min 05a. Någon som har en tank från 07 och framåt liggandes?

Raggeew

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Hoj
-
Tja. Hur mycket mer tycker ni man kan ge för en superduke R mot en vanlig, -07 till -10? Förutsatt att man såklart kan tänka sig en sits. Frågar eftersom det inte finns så många på blocket att jämföra med.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tja. Hur mycket mer tycker ni man kan ge för en superduke R mot en vanlig, -07 till -10? Förutsatt att man såklart kan tänka sig en sits. Frågar eftersom det inte finns så många på blocket att jämföra med.

Jag skulle nog höfta till med ca 10k åtminstone.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Kan tipsa om att Funbike hade tre st Superduke R i årsklass runt -07 -08 när jag var dit för ett par veckor sedan. De verkar bara ha annons ute på en av dem men så var det även tidigare, så chans finns att alla finns kvar fortfarande,

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Man kan ju gissa att det kommer ut en del beg när folk börjar få tag på nya 1290:an...

Tror detsamma men frågan är om dom ligger still runt dom ligger nu eller om dom sjunker i pris.. Jag menar att jag alltid fått för mig att handlarna ligger lite över vad privatpersoner tar för sina hojer och just nu ligger det huller om buller...

Raggeew

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Hoj
-
Kan tipsa om att Funbike hade tre st Superduke R i årsklass runt -07 -08 när jag var dit för ett par veckor sedan. De verkar bara ha annons ute på en av dem men så var det även tidigare, så chans finns att alla finns kvar fortfarande,
Jo vet, tror det är medvetet också. Undrar dock vad dom tjänar på det.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tror detsamma men frågan är om dom ligger still runt dom ligger nu eller om dom sjunker i pris.. Jag menar att jag alltid fått för mig att handlarna ligger lite över vad privatpersoner tar för sina hojer och just nu ligger det huller om buller...

tror nog att 990 kommer stå sig i pris kommande året då 1290´n fortfarande e dyr i försäkring. möjligtvis kommer de sjunka efterhand....

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Kommer verkligen 1290 att påverka priserna för gamla superduken överhuvudtaget? Jag tvivlar starkt på att andrahandsvärdet skulle sjunka snabbare än vanligt. 1290 är ju mer eller mindre en helt ny och annan motorcykel.

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
tror nog att 990 kommer stå sig i pris kommande året då 1290´n fortfarande e dyr i försäkring. möjligtvis kommer de sjunka efterhand....

Har den känslan med... Är ganska sugen på att slå till men frågan är om man skall ha lite is i magen och vänta lite till..

Kommer verkligen 1290 att påverka priserna för gamla superduken överhuvudtaget? Jag tvivlar starkt på att andrahandsvärdet skulle sjunka snabbare än vanligt. 1290 är ju mer eller mindre en helt ny och annan motorcykel.

Tror det bara skulle påverka på det sättet att endel folk med gamla superduken kommer vilja uppgradera till 1290in. Att då fler hojar kommer ut på blocket så sänks priset eftersom folk vill ha loss pengarna till nya hojen.

Japp det blev 07an

Får man fråga vad du gav för den? :)

Jocke0314

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2014
Hoj
KTM 990 SM-R
Har den känslan med... Är ganska sugen på att slå till men frågan är om man skall ha lite is i magen och vänta lite till..

Tror det bara skulle påverka på det sättet att endel folk med gamla superduken kommer vilja uppgradera till 1290in. Att då fler hojar kommer ut på blocket så sänks priset eftersom folk vill ha loss pengarna till nya hojen.

Får man fråga vad du gav för den? :)

Ja det blev knappt 60"

JBolmer

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2012
Hoj
KTM SuperDuke 2007
Då var man nybliven lycklig ägare till en grå/svart SuperHertig -07 inköpt på Claessons motor. Helt original förutom en ergo sadel :p Handlat ett par Acra-pipor på eBay, 4200:- med frakt känns som ett bra köp? Även beställt hem en TuneECU kabel, något man bör tänka på vid byte av mapp?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!